Spelletje!

ik wil nu al een tweede :)   maar wij wachten denk ik zodat er 2 tot 2,5 jaar tussen zit dat lijkt  me wat praktischer.

welk speelgoed gebruiken jullie veel voor de kleine en met welke leeftijd?

Hoihoi,

Ik had zelf eigenlijk nog geen speelgoed en zo gekocht. Maar we hebben in de tussentijd alweer veel gekregen.
Wij zijn zelf voorstander van hout speelgoed en speelgoed zonder batterijen. Evy mag strakjes heus wel een paar dingetjes waar batterijen in moeten, maar wat ik tegenwoordig allemaal zie in de speelgoedwinkel. Nee, geef me dan toch liever het speelgoed waar een kindje echt mee kan spelen en niet alleen maar op een knopje hoeft te drukken om geluidjes/lichtjes te krijgen.
Maar goed, dat was niet wat je vroeg Floor:

Evy speelt nu vooral met de babygym die ik in haar box heb gezet. En het muziekmobiel erboven vind ze heel leuk. Ik heb nu een rammelaren en van die knisperdingen daar omheen liggen. Hier stoot ze dan tegenaan. En soms pakt ze ze even vast.
Als jullie dit willen zien, bekijk dan mijn Hyves-site. Hier staat een filmpje op van Evy in de box. irisdaniels.hyves.nl
Als ze op schoot ziet; houden we een rammelaar of zo voor haar. Die volgt ze dan, en begint er ook langzaam aan naar te grijpen.

Nieuwe vraag:
Voor de mama's die borstvoeding geven: Geef je overal borstvoeding? Wordt dit toegelaten, of zijn er toch nog taboe 's hierover? En hoe reageren mensen dan hierop?

Groetjes Iris mv Evy (16-05-08)

ik reageer meteen weer.
ik geef nog borstvoeding en doe dit op heel veel plaatsen.
ik probeer wel altijd het gunstigste plekje te zoeken, bijvoorbeeld op een terras uit de wind en met de borst die ik wil geven een beetje bedekt. mensen hebben het zo volgens mij vaak niet in de gaten. kreeg zelfs eens te horen hoe lief de baby sliep. sommige mensen zien het wel en kijken dan weg, ookal zie je eigenlijk niks, maar het blijft "raar" voor veel mensen denk ik.
sommige mensen uit mijn directe omgeving vinden het volgens mij niet kunnen, ze zeggen het niet, maar dat merk ik aan reacties, dus dan ga ik ook gewoon een beetje afzijdig zitten, bijvoorbeeld binnen als iedereen buiten zit enzo.

hoeveel uur slaapt jullie baby? slaapt ie aan een stuk door, of vaak met hazenslaapjes?

gr floor

Idamirthe is nu 3 weken oud, vanaf het begin sliep ze eigenlijk goed en had ze ook meteen al een ritme, ze krijgt om de 4 uur voeding, is even wakker en slaapt dan weer. Sinds een paar dagen een voeding minder, die van 4/5 uur 's nachts, heerlijk! Ze slaapt dus nu van 23.30 tot 7.00, van 7.45 tot 11.00, van 12.00 tot 15.30 en dan proberen we het vanaf 16.30 weer, maar vanaf dan gaat het niet zo lekker, tot 18.00/19.00 wil dan nog enigzins, maar ze wil gewoon 's avonds niet zo slapen, al vanaf het begin niet. Ik zeg maar zo, wakker is oke, maar wel stil, maar dat lukt ook niet altijd, maar gelukkig slaapt ze 's nachts, en heb ik nooit echt weinig slaap gehad s' nachts.

VRAAG: Doen jullie iets aan grootmoeders recepten, om je kindje door te laten slapen??

Ik geef haar vanaf een dag of 5 een meelkoekje (biscuitje) opgelost in water. Heeft ze vastigheid in de buik is de opmerking van vroeger, en niet alleen een klots melk. Eerst een stukje en steeds iets meer, ze zit nu al op een half koekje, en lekker dat ze het vindt! Haar mond gaat groot open als de lepel eraan komt, en dat met 3 weken!

Janine

helaas ken ik niet veel van die grootmoedersrecepten. Is daar niet toevallig een site van? Ik ben er altijd wel voor! Ons ventje sliep al heel snel de nachten door. Nu slaapt hij zo lang, dat ik hem 's ochtends moet wekken voor de fles, omdat ik anders niet uitkom!
Wel is ons manneke ingebakend, is dat ook iets van vroeger?? Maar is er ook iets van grootmoeders recepten over de huiluurtjes bekend?? Daar zul je mij en veeeeele andere hier op dit forum erg mee helpen :)

De volgende vraag:
Hoe bevalt het 'moeder-zijn' je? Is dit het wat je verwacht had toen je zwanger was? Valt het mee.... valt het tegen en waarom?

Ik vind het best pittig. Pittiger dan ik had verwacht. Ik dacht dat ik wel een modelbaby zou krijgen haha... maar nee hoor!! Ik zou er bij een eventueel volgende graag een gebruiksaanwijzing bij willen met een compleet stappenplan en een draaiboek voor noodgevallen :)
Ik heb ook alweer een nieuwe vraag... dus kom maar op met dat antwoord :)

Het moeder zijn bevalt me ontzettend goed. Ik dacht van te voren dat ik het veel minder leuk zou vinden. Ik had namelijk ook gedacht dat ik blij zou zijn als ik weer aan het werk kon (ik ben nooit echt een moeder type geweest), maar het tegenovergestelde is waar.
Wat zou ik nu graag nog minder werken om lekker thuis bij mijn kleine meisje te zijn!
Ik geniet met volle teugen van haar!!

Mis je iets van het zwanger zijn? Zo ja wat?

Liefs,
J_J

Ik mis het zwanger zijn wel ja. Ik kan alleen niet precies mn vinger op leggen wat ik mis. Ik ben heel blij met mn meisje en geniet enorm van haar, maar vond het zwanger zijn ook heel speciaal!

Komen jullie ook onbekende mensen tegen (vaak wat oudere oma's) die even snel in de wagen willen kijken en dan de wangetjes willen aanraken, en wat doen jullie dan?

Ik liep laatst in het dorp om boodschappen te doen en toen kwam er een vrouw aan die haar hand zo in de wagen stak. Ben toen maar snel doorgelopen, is toch niet normaal eigenlijk? Ik zit toch ook niet zomaar aan haar???

Groetjes Marije

Ja heel veel mensen die kijken en even iets zeggen, maar gelukkig geen mensen die zomaar aan hem gaan zitten.
Ik vind dat je gelijk hebt en dat je dat niet zomaar kan doen als je diegene niet kent.
Bekenden doen het wel en dat vind ik dan ook niet erg.

Nieuwe vraag: laten jullie je kindje achter bij een ander? Een oppas, je ouders e.d. en wat vind je daar dan van?

Ik durf mijn mannetje eigenlijk alleen nog maar bij mijn moeder achter te laten.
Was gister naar de bios en dat was wel heel leuk weer, maar ook heel gek.
Vraag me stiekem toch af en toe af of alles goed gaat.

Terug
Bovenaan