Spelletje!

Ik vertrouw onze 2 meiden (1,5 en 9 wkn) eigenlijk ook alleen maar toe aan mijn moeder!
Sinds de kleine er is zijn we al wel n keertje uit eten geweest, dat was met de eerste wel anders die durfde ik het eerste half jaar echt niet bij iemand achter te laten!!
Ik ben n thuisblijfmoeder en heel blij dat ik voor onze kindjes zelf kan zorgen en niet structureel een oppas of kinderdagverblijf nodig heb. Niemand kent onze kindje zo goed als ik en mijn man en wij vinden het voor de hechting ook heel belangrijk dat wij er zo vaak mogelijk voor ze zijn. Uiteraard hebben wij ook af en toe onze eigen dingen nodig en dan komt m'n moeder dus graag oppassen!
Helaas nemen mijn schoonouders me wel kwalijk dat ik onze kinderen daar niet breng en pushen ze me daar ook behoorlijk in met vervelende opmerkingen maar ach ik probeer ze gewoon te negeren, gelukkig begrijpt mijn man heel goed dat ik het moeilijk vindt en dat ik alleen mn eigen moeder met de kids vertrouw en dat is het belangrijkste voor mij!

Poeh heel verhaal geworden....

Herken je al veel van jezelf of je partner in je kindje?

Ons meisje heeft behoorlijk wat temperament, als ze iets wil zal ze dat duidelijk maken ook (heeft ze van mij hihi).
Qua uiterlijk lijkt ze vooral op mijn vriend (vooral door de bruine oogjes).
Ze slaapt wel zoals ik ook altijd sliep (op haar buik, beentjes onder haar en dan draait ze d'r hele bedje door).
Mijn schoonmoeder vind dat ze eigenlijk alleen op mijn vriend lijkt en lijkt het moeilijk te vinden om te zien/erkennen dat ze ook dingen van mij heeft.

Herken je dingen van je kindje van tijdens je zwangerschap? (bv. slaap tijden, rustig of druk, veel bewegen?)

Mila was tijdens mijn zwangerschap ook steeds erg bewegelijk en nu nog steeds.

Liefs

Oh dat vind ik wel een leuke..
Tijdens de zwangerschap was Celeno een druktemaker, heel bewegelijk!
En nu nog steeds, hij vindt het ook heerlijk om gewiebeld te worden, het liefst de hele dag.
Ook zat hij bij de echos altijd met zn handjes bij zn hoofd en dat doet hij ook nog steeds.

Nieuwe vraag: hoe zien je dagen er nu uit? Is het alleen maar de kleine of kom je ook nog aan andere dingen toe?

Bij mij is t per dag verschillend, maar ik ga wel lekker veel met hem weg.

Hoi,

Ik ben drukker met nummer 1 dan met nummer 2.
's Ochtends doen we lekker rustig aan. Aankleden, broodje eten enz. in een rustig tempo. Dan wat huishoudelijk werk, wasje hangen, schoonmaken enz. Uur of 10 fruit eten tijd. Daarna vaak even wandelen, naar de winkel. Tussen 12 en 13 eten en daarna slapen. 's Middags in huis samen spelen en soms nog wat huishoudelijke klusjes. Om half 6 Sesamstraat kijken en dan kook ik. Om 18 uur komt papa thuis en dan eten we. Na het eten is het papatijd voor de oudste. Dan ruim ik de keuken en de kamer op. Dan lekker douchen voor de oudste en naar bed, om 20 uur ligt hij er in.

De jongste komt tussen door voor voedingen en gaat lekker slapen als hij moe is. Voor de rest mag hij in de box "spelen".   Als de oudste op bed ligt begint echt de tijd van de jongste. Mag hij lekker bij ons liggen. Lekker kletsen met hem en hij ligt bij ons te slapen. Om 21:30 in bad, voeden en dan gaat hij naar bed.

Groetjes junimama.

De vraag van vandaag:
Als je al oudere kinderen hebt; zijn deze dan al helemaal gewend en weer 'zichzelf'?

Onze dochter was 18mnd toen ons 2e kindje geboren werd. Ik heb haar ook al tijdens de zwagerschap overal bij betrokken maar voor hoever ze dat allemaal begreep... Toen de kleine er was, keek ze in het ziekenhuis even zo van heh wie is dat? Thuis leek het wel of het voor haar er gewoon bij hoorde, alsof ze er altijd al was geweest! Ik denk dat ze op deze leeftijd nog niet echt veel last hebben van jaloezie, ze vindt dr zusje erg lief en als we ergens weg gaan let ze heel goed op dat we dr zusje ook meenemen! Zo lief! Dus met onze oudste gaat t prima het enige waar ze aan moest wennen waren de geluiden in huis snachts, ze werd steeds wakker als ik de kleine moest voeden en was dan behoorlijk overstuur als we dr er niet uithaalde! Gelukkig is dat nu ook over en is de rust weer terug!

Wat is je grootste miskoop geweest voor je kindje of grootste kadoflater?

mijn man!!!!!!   hij is geen moment van mn zijde geweken, alleen 1 keer omdat ie naar de wc moest.Hij had een paar spannende en drukke dagen achter de rug, ivm zn opleiding.En toen nog de hele avond en nacht de bevalling.....Hij was net een waakhond, hield alles en iedereen in de gaten, zo lief.En zn handen zullen wel zeer gedaan hebben, want ik heb m flink geknepen volgens mij.Hij was echt TOP!!!!

Ynez

Ik kan geen miskoop bedenken en kadoflater ook niet.Wel heb ik heel veel flesjes van een bekend merk, ik had 1 grote fles gekocht, toen toch ook maar 2 kleine, kookte alles in een pan uit maar heb toen toch een sterelisator gekocht (met flesjes) en bij de kolf zaten ook weer flesjes, hahahah, maargoed, we hopen dat we nog een keer een kindje krijgen dan heb k wat op voorraad...

Houdt je een dagboek bij voor je kleine, en wanneer krijgt hij/zij het??

Ynez

Terug
Bovenaan