Start clomid eind 2020/begin 2021

Hallo allemaal, gisteren heb ik mijn laatste pil Provera gehad. Nu wachten totdat ik ongesteld wordt en dan mag ik beginnen met Clomid.
Vind het allemaal heel spannend?

@shanny, nee helaas uiteindelijk woensdag alsnog ongesteld geworden. Clomid wordt deze maand ietsjes verhoogd.. volgende week maandag follikelmeting en eind die week denk ik de IUI.

@xDidi, welkom in deze groep. Wat fijn dat je mag beginnen. Hoelang zijn jullie al bezig? Hebben jullie al kids of gaan jullie voor de eerste?

Ik ben 2,5 jaar geleden met de pil gestopt en we zijn 1,5 jaar actief met onze kinderwens, eerste kindje voor ons

@Sanne Beau Hé jammer! Welke hoeveelheid Clomid neem jij nu? 
@Shannyy inderdaad vroeg ongesteld geworden. Hoe gaat het nu met prikken? Deze week eerste meting?
@xDidi Welkom! 
Ik heb vandaag eerst echo gehad na Letrozol en een eitje van 14mm op CD13. Ik ben helemaal blij! Woensdag opnieuw kijken! 

@Sanne Beau, we zijn nog niet heel lang bezig. 1 jaar geleden gestopt met de pil maar tot aan januari geen menstruatie gehad. In januari voor het eerst bij de gynaecoloog geweest en daar werd al gauw vast gesteld dat ik een trage schildklier heb en PCOS. Wij hebben nog geen kinderen.
Ook voor de eerste bezig , spannend! Hoeveel rondes heb je al Clomid geslikt?

@Liekee, spannend zeg! Heeft Letrozol dezelfde werking als Clomid?

@xDidi Hier ook PCOS! Welke hoeveelheid van Clomid neem je? Moet je ook medicatie voor je schildklier?
Letrozol heeft indd dezelfde werking als Clomid. Ik heb 3 rondes Clomid achter de rug (50,100 en 150) maar die hadden geen effect. Letrozol is off label (wordt dus eigenlijk voor iets anders gebruikt) maar slaat wel bij mensen aan. 

Ah oke fijn om met iemand te praten die ook PCOS heeft.
van Clomid neem ik 50g. En ja ik heb medicatie voor mijn schildklier die is op dit moment ook al goed ingesteld :)
Oh oke ik had nog nooit van die medicatie gehoord. Hoeveel rondes heb je nu gehad? 

Ah fijn dat je schildklier nu goed is ingesteld! Hopelijk word je snel ongesteld en kun je starten met Clomid! 
Ik ben nu bezig met ronde 1 van Letrozol. 

@Sanne Beau Ahhh Getsieee.. ik had nog goede hoop voor je! Fijn dat dat het wordt opgehoogd. Meer eitjes geeft toch meer kans! 
@xDidi welkom! Hopelijk slaat Clomid 50mg goed aan bij je! Dit blijft altijd wel spannend.
@Liekee aaaaaaaah! Wat ben ik blij om te horen dat Letrozol bij je werkt! Is echt goed nieuws!
Ik zit vandaag op cyclus dag 10 en heb zojuist mijn eerste echo gehad. Eiblaasje is nog te klein voor inseminatie ( wat ik al dacht.. bij mij zijn ze altijd te klein op dag 10) ik mag vrijdag weer terug. Er was 1 eiblaasje van ongeveer 11mm? Ik hoop dat get vrijdag dan rond de 17 is. Dan groeit ie goed.
Het prikken gaat ook steeds beter. Eigenlijk denk ik er nu niet meer aan. Vind het daarom ook niet meer eng.
Vind het toch wel snel gaan. Dit wordt dan alweer mijn 4e iui... er staat al een evaluatiegesprek ingepland over paar weken. Even kijken waar we staan en wat we nog kunnen doen... want volgens mij staat er standaard alleen 6 iui gepland voordat je door wordt verwezen naar ivf of icsi ofzo.. ?

Terug
Bovenaan