Start clomid eind 2020/begin 2021

Hi. 

Ik heb een hele brutale vraag, ik heb het traject helemaal doorlopen OI met clomid, OI met puregon, IUI, 3x IVF... Wegens omstandigheden, (heel lang verhaal) wil ik graag terug naar OI maar dan met menopur, en ons ziekenhuis wil maar niet meewerken. We zijn nu aan het kijken of t ergens anders kan.. Maar in de tussentijd heb ik dus van mezelf geen eisprong. Ik ben in het verleden 2x zwanger geraakt met clomid, helaas is dit beide keren een miskraam geworden.. Is er iemand die nog clomid heeft liggen wat niet meer gebruikt word? Ik wil het eventueel wel overnemen. Zodat ik tijdelijk, tot we weer verder kunnen met het traject, toch een eisprong heb... aan dus toch een kleine kans heb om zwanger te raken? ?? 

Liefs. 

Hoi RVis,
Wat vervelend dat jullie al zo'n lang traject moeten hebben doorlopen! Ik kan me voorstellen dat je het liefst weer terug wil naar clomid als je daar eerder zwanger van bent geworden. Lijkt me goed om te kijken of een ander ziekenhuis wel jullie hulpvraag accepteert. 
Ik heb geen clomid "over" en aangezien het zo intens wordt gemonitord tijdens het gebruik zou ik het ook niet verantwoord vinden om dat zo aan iemand mee te geven. Met de meeste medicatie niet overigens. Succes in ieder geval!

Zelf had ik vandaag op CD18 weer een follikelmeting. Ik had er weinig vertrouwen in, aangezien de eerdere ook weinig groei lieten zien. Maar toch! Een follikel van bijna 20mm!! Ze gaan ervan uit dat die komende week wel gaat springen. Ze checken dat bij mij niet met bloedonderzoek zoals bij jou Niesss. Dus spannend en afwachten of het daadwerkelijk tot een goede eisprong zal leiden. Hoe gaat het bij jou? Nog ovulatietesten gedaan? Ik ga dat in ieder geval doen komende week.

Als topicstarter kwam ik even een kijkje nemen. Fijn dat jullie hier schrijven en elkaar kunnen helpen!

Ik ben inmiddels bezig met een derde kuur Letrozol. Eerste keer 5mg sloeg goed aan en had ik een cyclus van 34 dagen. Ronde2 met 5mg mocht ik thuis doen maar toen sloeg de medicatie niet aan. Nu ben ik op gehoogd naar 7,5mg en heb ik aankomende week weer een echo.

Mochten jullie veel bijwerkingen ervaren van clomid is het echt een aanrader om om letrozol te vragen. Ik ervaar een stuk minder bijwerkingen.

Succes allemaal!

Hoi Elis Roos, 
Ik begrijp dat je dat zegt, maar toen ik een paar jaar geleden clomid gebruikte onder toezicht van het ziekenhuis, gebruikte ik zelfs 150mg. Dus ik durf het wel aan om de laagste dosis (50mg) zelf in te nemen. Vorig jaar tussen twee ivf pogingen in "zelf geknutseld" met een verdwaalde strip (laagste dosis), en toen was ik zwanger! (Door corona lag ivf stil) Dus je begrijpt dat ik alles wil aangrijpen om maar in ieder geval een eisprong te creëren..... 

@RVis, wat vervelend dat jullie zo lang traject hebben doorlopen en dat dit helaas nog niet geleid heeft tot het gewenste resultaat. Ik kan je helaas niet helpen aan de Clomid. Zelf krijg ik Letrozol en dit krijg ik op dit moment per cyclus mee omdat nog niet de juiste dosis is gevonden, heb dus ook geen 'voorraad'. Hopelijk vinden jullie snel een ziekenhuis die wel mee wilt werken! Succes in ieder geval!
@Elise Roos, wat goed zeg! Wel spannend dat je nu verder geen opvolging meer heb zeg, succes met het klussen en op het wachtbankje alvast! 
@Liekee, spannend weer zeg! Hopelijk slaat de 7,5 mg goed aan!
Succes woensdag bij de echo! 
Ik had gister weer onwijze last van mijn onderbuik dus toch maar weer een ovulatietest gedaan en die lijkt toch wel licht positief (https://ibb.co/pb2qhJX). Morgen moet ik weer voor een controle echo en aansluitend bloedprikken mocht dit nodig zijn, maar n.a.v. de test verwacht ik dat het bloedprikken naar eind van de week wordt verplaatst, spannend dus weer...

Hey Niesss, spannend hoor! Die test op de foto lijkt wel positief hoor! Maar dat zou inderdaad betekenen dat je later een eisprong hebt dan zij dachten. Ik ben benieuwd wat ze op de echo zagen?
Ik vind het ook allemaal erg spannend. Ik doe al sinds CD10 ovulatietesten en ze waren allemaal behoorlijk wit. Gisteren ook nog, dus ik werd toch een beetje bang of er nou wel een eisprong aankomt. Maar vandaag opeens een veel donkerdere streep! Nog niet zo dik al die van jou, maar wel echt een flinke verbetering. Morgen misschien maar een duurdere CB test gebruiken... 

Spannend ook Elise Roos, jij hebt nu verder geen controle meer in het ziekenhuis toch? 
Benieuwd wat er vandaag uit de CB test komt!

Op de echo was niets meer te zien, alles was 'weg'. De assistente dacht dat er deze ronde niets gebeurd was maar n.a.v. de ovulatietest moet ik vrijdag weer terug om bloed te prikken, nog even afwachten dus. Enige wat ik mij afvraag, stel er is geen eisprong geweest waar is het dan heen? Snap er even niet zoveel meer van... 

Ja heel spannend, inderdaad omdat er nu helemaal geen controles meer zijn. En dat vind ik lastig omdat ik de indruk heb dat ik nog steeds geen eisprong heb (obv ovulatietesten) en ik wel al op CD 22 zit. Dan zou deze dosis clomid (50mg) dus toch te weinig zijn denk ik dan. Maar zondag zeiden ze dat het allemaal goed was en ik deze dosis gewoon een aantal maanden mee zou krijgen om zelf te proberen thuis. Dus ja.. 
Qua ovulatietesten is er wel iets zichtbaar hoor. Vorige week was alles bijna Omo-wit en sinds dinsdag opeens een stuk donkerder. Maar nog niet zo donker als de controlestreep en CB blijft ook negatief. Ik wacht het dus maar af. 

En jij spannend morgen Niesss! Ik denk dat jouw ei wel zeker gesprongen is hoor: eerst zagen ze een groot ei, toen slijm en later een positieve test en daarna was het ei ook weg. Lijkt mij duidelijk ;) Nu 2 weken afwachten en hopelijk morgen bevestiging bij bloedonderzoek. Laat je het weten?

Terug
Bovenaan