start iui voor Linda en anderen

Jeetje Maartje, dat kan ik me voorstellen dat je het dan even niet meer ziet zitten.
Ik hoop dat jullie snel kunnen beginnen met ivf, of is er een wachtlijst.
Hou je ons hier op de hoogte en ik hoop dat dit de manier voor jullie is.
Succes en tot snel
Groetjes Linda

Helaas deze ronde (nummer 21) is ook weer mislukt. Ik kan mij nog geen dag 'overtijd voelen' wederom precies 25 dagen. (Nou ja beter dan de 21 a 22 die ik eerst had)

De HSG, de maand rust, de vakantie, mijn dieet en medicijnen voor mijn darmbalans ten spijt (dus veel hoop gehad deze maand).
We weten niet wat we nog kunnen ondernemen, misschien toch de stress vna het ziekenhuis maar weer aan gaan om een volgende stap te bespreken.
Maar mijn man wil dat eigenlijk nog niet omdat hij dan denkt dat ik wer zo gestresst en depri wordt.

Van het weekend maar eens over hebben, nu eerst dit weer een plekje geven.
gr.
wenser

Hoi wenser.
Balen zeg, dat je weer ongi geworden bent. Als ik jou was zou ik het zkh bellen, voor verder actie. Je hebt het nu 4 maanden zo geprobeerd, maar dat is niet gelukt. Ik denk dat je nu meer gestresd bent, omdat het niet lukt, als dat je dadelijk misschien weer onder behandeling bent. Dan weet je dat je spontaan geprobeerd hebt, en dat je toch een handje hulp nodig hebt.
Ik hoop dat jullie er samen uitkomen. Ik hoor het wel.
Ik ga zo maar eens moeders voor moeders bellen.
Groetjes Linda

Ja ik weet t niet hoor. Die afspraken waarvoor je vrij moet nemen de stress rondom de boodschap die de gyn voor je heeft enz.. En wat mij de vorige keer zo tegenstond was het nog meer 'gepland' vrijen'. Maar dat is met IUI natuurlijk minder, misschien geeft dat ook wel weer rust.

Maar misschien willen ze eerst een kijkoperatie doen, daar zie ik tegenop want dan moet ik mij een aantal dagen ziekmelden, en je gaat onder narcose en ook nog last van de wonden met kleding, sport etc.

Ik zie daar zo tegenop.
Maar ja, zonder kijoperatie waarschijnlijk geen IUI, zonder IUI geen IVF etc. En ik wil er wel alles aan doen om onze droom in vervulling te laten gaan.

Pfff moeilijk moeilijk.
We moeten t er thuis nog maar over hebben.
Goed dat je mee doet aan MvM, zou ik ook doen!

gr.
Wenser

Wenser@ Balen zeg dat je weer ongesteld bent geworden.
Ik zou ook even zoals Linda al schreef contact opnemen met je gyn.
Ik heb gemerkt dat als je je niet direct weg laat sturen en een grotere mond opzet dus opkomt voor je rechten.Soms toch wel een stukje verder komt.

Waarschijnlijk krijg je indd. wel een KO.Bij ons in het zh is dit wel een protocol,want het zou zonde zijn als ze je iui geven terwijl je direct ifv nodig hebt natuurlijk (wil je niet bang maken hoor)Maar ze moeten wel dingen kunnen uitsluiten.

Ik heb 3mnd terug de KO gehad en vond het reuze meevallen.Ik was ook nog nooit onder narcose geweest,maar echt waar viel reuze mee.Heb echt maar 3dg na zh opname wat ellendig gevoeld door narcose (moe,slap) maar verder geen last gehad van wondjes ed.
Het zijn echt 2miniscule wondjes hoor.Geen grote wonden hahah.Je kan gewoon je normale kleding dragen.Na een week ben ik ook weer gaan sporten.

Nu vorige week 1ste IUI gehad.Dus ze hebben daarna eindelijk snel actie ondernomen.
Bij mij is milde vorm van endometriose weggehaald.Had er nooit last van gehad en dus ook niet verwacht dat te hebben.

Nou succes meid.Hoop dat je snel kan beginnen.Of in ieder geval met vervolgbehandeling kan starten.

Gr Suusje

Ha Suusje, bedankt voor jouw uitleg dat geeft weer wat moet. Was jou HSG eigenlijk wel goed, en daarna toch een lichte vorm van endo? Of was de HSG al twijfelachtig? Bij mij liep het op zich goed door allemaal.

Was het op twee eileider ook? Misschien dat het dan nu wel raak is, alle hindernissen zijn weggenomen. Maar ja dat denk je iedere keer he? Na de HSG had ik ook goede hoop en na mijn vakantie etc.

Veel sterkte met de wachtweken!

Ik moet nog even met mijn man uitgebreid praten over wanneer we nu de gyn weer gaan opzoeken, we zijn niet helemaal gelijk in onze ideeen daarover. Maar dit weekend schikte het niet en nu is het net even gezellig, dus nu ook maar even niet.

Je met ook kunnen ontspannen in het weekend natuurlijk!

groetjes
Wenser

Hoi wenser,

Geen dank.We zijn hier toch bijelkaar om elkaar te steunen en uitleg te geven.

Bij overige onderzoeken bij mij waren helemaal geen afwijkingen.Hsg was goed.Had geen verstopte eileiders.
Dus wij gingen ook weer met frisse moed verder en werden toen ook weer voor half jaar terug gestuurd.

Helaas zaten we na half jaar weer bij de gyn.
Ik vond dat toen zo'n tegenvaller.
Je gaat dan echt denken hoe kan dit nou.
3mnd terug kwam er dus tijdens de Ko een milde vorm van endo uit.Terwijl ik er echt nooit klachten van had ondervonden.Had het totaal niet verwacht.En heb mij toen gek gegoogled wat het precies inhield enz.

Bij mij zat de endo niet op mijn eileider,maar om de baarmoeder.Kleine stukjes zater er.Die toen dus zijn weggebrand.
Ik zou nu evenveel kans hebben om een spontane zwangerschap als ieder ander.
Nu dus 1ste keer IUI gehad.Ga er niet vanuit dat dit gelijk raak is,want wie wordt er nou na 1maand zwanger.Volgens mij is dat echt niet gewoon hoor.
Dus we zien wel.Ben ieg blij dat er nu eindelijk actie is ondernomen.
Vond deze maand ook een stuk ontspanner.Hoefde zelf niet te klussen rond eisprong,maar kon het gewoon doen wanneer we echt zin hadden.

Je wilt ieg niet teveel hoop hebben.Na zo'n lange tijd proberen durven je niet de hoop te hebben.De teleurstelling komt altijd zo hard aan.

Ik hoop dat jullie snel verder kunnen.Maar wat je zegt je moet ook wel goed kunnen ontspannen en samen met je mannetje er goed over kunnen praten en op 1 lijn zitten.Dat is wel heel belangrijk.

Onze relatie is door dit gebeuren echt veel sterker geworden.Dus wat dat betreft zijn we er heel goed uit gekomen.Vind ik wel fijn.Want dat is wel echt heel belangrijk.Je hebt toch samen hetzelfde doel.

Gr Suusje

Je hebt zeker gelijk. Wij zijn ook veel dichter naar elkaar gegroeid. Aan de andere kant ben ik wel eens bang voor de toekomst. Wat als je 5 jaar al in deze situatie zit; kun je dan nog genieten van andere dingen? Dan ben ik bang dat het misschien ooit wel mis gaat omdat we allebei verzuurd en oud zijn.

Maar gelukkkig zijn daar nu nog geen sporen van. Het gaat juist wle goed. Houden zo dus ;-)

gr.
W.

Terug
Bovenaan