start iui voor Linda en anderen

Hey meiden, wat wordt er weer gezellig getypt. Was even erg rustig hier.

@Debby: jammer dat je weer ongi geworden bent. En een nieuw huis. Leuk hoor hobbyen in huis. Hopelijk wordt de volgende ronde meer geluk.

@Suusje: Ik heb wel amoxicilline gekregen. Maar deze mag in de zwangerschap gebruikt worden, stond ook in gebruiksaanwijzing, ja ik had het ook liever niet. Maar kon nog niet meer bijten, zo'n pijn aan anden had ik. Verder gaat het nu een stuk beter, nog 4 dagen dan is de kuur afgelopen. Maar nu bijna klachtenvrij. Dus kan ik weer verder genieten van de zwangerschap.

@Maartje: Balen zeg dat het nog zolang duurt voor je kunt starten met IVF. Maar net wat je zegt, het is voor een goed doel.

Hier gaat alles zijn gangetje. Geen klachten, houden zo hoop ik.
Groetjes Linda

DebbY@Ja wat je zegt het kan maar beter snel komen ongesteldheid daar heb je wel gelijk in,maar had er gewoon nog niet op gerekend.Normaal ben ik namelijk ook pas rond dag 32 ongesteld zat nu op dag 29 is echt weer de eerste keer in een jaar zo'n kortere cyclus.
Vandaag weer bloedgeprikt voor volgende ronde.Nu volgende week dg 10 weer voor echo en dan zit iui nr 2 er weer bijna aan te komen.Ik vind het moment naar het wachten van IUI allemaal wel snel gaan.Alleen de 2wachtweken erna duren een eeuwigheid.

Ik hoop nu toch ook wel is dat het raak mag zijn voor ons ja.Ik hoop echt voor het oude jaar zwanger te raken.
Ik heb donderdag een belafspraak met gyn zh voor evt. in ronde 3 iui met hormonen.Mocht de 2de poging mislukken.
Ga er dus hard voor pleiten dat dit geregeld kan worden,want we zijn dan alweer een half jaar verder na KO en weer dichterbij endometriose die terug komt.

Veel succes met klussen (verbouwen) bedoel ik he hahaha.

Maartje@ 20 oktober pas weer na gyn.Nou voor je het weet is het zover.
Spannend hoor.
Waarover krijg je dan infoavond?Over de IUI?

Gr suusje

Hai meiden,

Maartje: moeilijk he zo lang wachten. Mijn gyn heeft mij verteld mocht ik gaan beslissen tot ivf dat ik dan gelijk mag beginnen. Er is geen wachtlijst ofzo dus er gaan dan ook geen maanden meer overheen. Ieder ziekenhuis is dus weer anders.
Mijn mannetje is vanochtend weer naar boord gegaan voor 2 weken. In principe is hij om de week thuis maar i.v.m. het huis en vakantie andere schipper heeft hij 2 weken vrij gehad maar dan moet hij ook weer 2 weken terugstaan. Misschien ga ik volgende week ( als de jongens naar hun vader zijn) nog naar boord. Kijk wel.

Suusje: bij mij is nu 1,5 jaar geleden dat mijn endometriose is weggehaald. Ik heb van mijn gyn nog niet gehoord dat het weer is teruggekomen. Hebben ze bij jou verteld dat het snel weer terug zal komen. Ik wil binnenkort ( na de verhuizing) sowieso weer een echo laten maken of er al weer iets is aangegroeid ( mocht ik nog niet zwanger zijn natuurlijk).

Linda: hopelijk ben je weer lekker opgeknapt en kan je lekker genieten van het kleintje in je buik.

Voor de rest zijn we druk bezig in het huis en hebben we ook weer flink geklust rond de eisprong. We wachten deze 2 weken maar weer af. Ga mezelf niet gek maken en luister niet naar de kwaaltjes van mijn lichaam want die houden me toch voor de gek.

Gr. Debby

Hoi debby,

Jeetje mannetje nu aan boord.Ben je weer in je uppie nu.
Nu weer je wachtweken dus.En dan nog alleen ook zonder je mannetje.

Jij hebt dus ook endometriose.Bij mij is verteld dat het kan terugkomen,maar hoeft niet.Ik had het in een hele lichte vorm,maar wel wat uitgebreid her en der.Waarschijnlijk was dit ook niet de oorzaak van het uitblijven van zwangerschap,maar is het bij mij het vijandig baarmoederslijmvlies.
Heel veel mensen raken toch zwanger met lichte vorm van endo.

Ze zeiden tegen mij dat het alleen d.m.v kijkoperatie te zien is of het terug is.
Niet d.m.v een echo_Ook zeiden ze dat ik nu 1 jaar vrij kan zijn,maar dat bij de één ook sneller terug is dan bij de ander.Ze halen het ieg niet nog een keer weg,omdat ik nu gewoon binnen een half jaar zwanger moet zijn hetzij met IUI hetzij met IFV.
Anders zou het toch nog een andere achterliggende oorzaak hebben.

Nu 1ste iui achter de rug.Helaas dus mislukt.
Op naar de volgende ronde maar weer.Beetje positief blijven toch?Al is dat niet altijd makkelijk vind ik.

Succes met de wachtweken.Hopelijk breng je ons snel goed nieuws.Ben wel weer toe aan goed nieuws hier op het forum.

Gr suusje

hoi

Suusje ik krijg een informatieavond over IVF. Helaas zijn bij mij alle IUI behandelingen mislukt.

Debby je moet het weer even alleen doen. Hopelijk gaan je wachtweken snel voorbij.

Groetjes Maartje

Hai

Suusje: ik had een cyste van 5 x4 cm. Die hadden ze inderdaad ontdekt bij de HSG. Ik had ook altijd een gevoel dat er wat in mijn buik zat en dat klopte dus ook. Februari is hij verwijderd en in juli was ik zwanger. Dus inderdaad binnen het half jaar. Toch konden zij bij mij die cyste goed zien op de echo en voor de rest heb ik denk ik ook niet echt een zware vorm van de endometriose. Als je soms verhalen leest dat die meiden heel veel pijn hebben. Nou dat heb ik beslist niet. Wel balen dat je daarbij nog vijandig baarmoederslijmvlies hebt, kan je daar wat tegen doen ( met medicijnen bijv.)?
Ik ben gelukkig niet alleen, mijn 2 zoons zijn deze week bij mij. Ze gaan woensdag weer terug naar hun paps en mijn mannetje komt volgende week zaterdag al terug in plaats van die woensdag daarop. Tijd gaat gelukkig wel snel. Vandaag ben ik sinds lange tijd ( i.v.m. vakantie enz) weer aan het oppassen op de kleindochter van mijn mannetje ( wat klinkt dat oud, zo oud is hij nog niet hoor. Hij was vroeg vader en zijn dochter vroeg moeder). Ze ligt nu te slapen. Ze wordt eind van de maand alweer een jaar. Wat gaat dat snel.

Voor de rest geen nieuws.

Gr. Debby

Hoi debby,

Ik heb ook een milde vorm van endo.Heb echter ook nooit klachten gehad dus had ook niet verwacht dat ik dat had.
Gyn zei toen wel direct dat dat waarschijnlijk niet de oorzaak is van uitblijven zwangerschap ze hebben het tijdens KO wel weggebrand,maar hij zei ook er worden genoeg vrouwen zwanger met deze lichte mate endo.
Hij denkt ook dat de vijandige baarmoederslijmvlies de oorzaak is.Dit probleem kunnen ze alleen omzeilen d.m.v. IUI.Dus hopelijk lukt het dan.
Ik krijg nu nog 1x iui in natuurlijke cyclus en dan ga ik starten met Pregnyl injectie.Zodat ze nog nauwkeuriger de IUI kunnen geven.Ik ben benieuwd.

Jij bent dus wel spontaan zwanger geraakt bij je twee zoons?
Hoelang ben je nu bezig om zwanger te raken?

Leuk hoor je bent eigelijk dus al Oma.
Heerlijk toch oppassen.Ik moet morgen ook oppassen op kindje van een vriendin.ik vind dat altijd wel leuk hoor om op te passen.

Fijn weekend.
Hier verder ook geen nieuws.

Gr suusje

Hai Suusje,

Bij mijn 2 jongens was ik zo zwanger ( 1,5 en 6 maanden). Nu zijn we al 3 jaar bezig. Mijn mannetje nu ( ik ben dus gescheiden) heeft 3 jaar geleden een hersteloperatie ondergaan en de kans dat dat lukt is heel klein. Bij hem is het dus gelukkig wel gelukt maar het zaad is dan wel van mindere kwaliteit. Maar toch al 2 keer zwanger dus we blijven moed houden. Alleen mijn leeftijd gaat dus meespelen ( ben nu 39 ).
Toen ik voor de IUI ging moest ik gelijk beginnen met de Pregnyl. Elk ziekenhuis heeft zo zijn eigen manier.

Hier druk met inpakken voor de verhuizing volgende maand. Heb ik gelijk wat afleiding tijdens deze 2 wachtweken.

Gr. Debby

Terug
Bovenaan