start iui voor Linda en anderen

hallo meiden mijn naam is springkikkertje en ben al bijna 3 jaar bezig ik zit naa 6 maanden nog aan de clomid en heb nog 1 kuur ik ben pas bij mijn gyn gew en wij hebben het over insiminatie gehad! is dat het zelfde als iui? eerst zei hij als mijn cyclus ondanks die clomid niet goed ging dat ik aan de bel moest trekken en dan gingen wij over tot insiminatie en 4 weken geleeden zegt hij dat hij nog wil wachten en dat het een kwestie van geduld is!! ik ben het zat zo! vinden julli dat ik bij min volgende afspraak moet eissen dat hij iets anders moet doen? ik weet dat je evt niet naa 1 keer iui zwangen bent maar ik denk dat ik zo veel meer kans maak! wat moet ik doen? ik heb het gevoel dat het nooit zal gaan lukken! sorry dames dat ik zo negativ ben ik hoop dat ik toch met jullie mee kan kletsen groetjes xxxjes springkikkertje

Hallo springkikkertje@Welkom.....
Tuurlijk mag je hier meekletsen.En mag je even je gevoel uitten geeft niks dat je zo negatief bent.Ik kan het heel goed begrijpen.
Zo aan je verhaal te lezen snap ik best dat je boos bent.
Ik zou als ik jou was toch wel gaan eisen dat je met IUI mag starten.Ik begrijp uit je verhaal dat je nu wel hormonen gebruikt,maar dus nog geen IUI hebt gehad.
Met IUI is de kans indd. niet veel groter dan spontaan zwanger raken,maar ze hebben dan in ieder geval wel een andere aanpak.Ik kan begrijpen dat als ze je iets beloven dat je wel wilt dat ze zich daaraan houden.Ze stellen al snel wat uit in het zh,maar je moet echt je mondje bij je hebben hoor.

Ik heb nu ook voor elkaar gekregen dat ik bij volgende mislukte iui (poging 2) mag starten met IUI.Als ik niet had gebeld hadden ze mij waarschijnlijk ook nog 1 poging in natuurlijke cyclus door laten gaan.

Je mag hier echt wel spuien hoor.
Meid gewoon bij volgende gesprek opschrijven wat je wilt en je gevoel uitten.Als je niks doet kan je er zowiezo van uit gaan dat er nog niks gebeurd.Nee kan je hebben ja kan je krijgen.
Succes.

Gr suusje

He meiden,

Ik zat het allemaal eens door te lezen. Ik was benieuwd: ik had een goede HSG. Denken jullie nu dat ze een kijkoperatie gaan doen of zouden ze ook zonder K.O. aan IUI beginnen?

Mijn eileiders liepen goed door. Maar aangezien ik al in ronde 22 zit en ik zelfs nog geen miskraam heb gehad, heb ik soms het gevoel dat zaadje en eitje elkaar niet kunen bereiken. Ik heb 1 x een goede samenlevingstest gehad, dus vijandig slijm zal denk ik ook niet spelen.

Kunnen ze endo altijd zien via echo en HSG?

Ik zit nu op dag 17 en als ik weer ongesteld ben, moet ik rond dag 10 weer naar de gyn voor follikelmeting en vervolggesprek (zal rond 27 oktober zijn dan). Ben toch wel erg benieuwd wat ze nu gaan voorstellen.

Springkikker: ik zou inderdaad wel het gesprek aangaan waarom het nou weer veranderd is. 3 jaar is niet niks, en volgens mij is het niet raar om dan weer verder te kijken naar een nieuwe vervolgstap.

gr.
Wenser

Hoi Wenser. Ik heb voor ik met de IUI startte, ook eerst een HSG gehad. Daarna 3 pogingen en toen een kijkoperatie. Waar beiden niets uit kwam. Alles zag er goed uit.
Nou succes en morgen horen jullie weer van mij.
Morgen zie ik mijn Ukkie weer even, kijk er zo naar uit.
Groetjes Linda (10 weken)

Hallo wenser@

Meestal is het protocol wel dat je eerst HSG en daarna KO krijgt.Anders weten ze ook niet wat zinvol is voor jullie situatie.Stel ze zouden je nu al IUI geven terwijl je endometriose hebt dan is het natuurlijk kansloos.

Bij mij was HSG ook goed.Pas bij KO vonden ze lichte vorm van endometriose.Had hier echter nooit hinder van gehad dus ook totaal niet gedacht dit te hebben (ik wil je verder niet bang maken hoor,maar alleen even vertellen hoe het bij ons allemaal is gegaan)

Ze kunnen endometriose alleen maar uitsluiten d.m.v KO.
Verklevingen kunnen ze wel met echo zien.
De endometriose is ook bij KO direct weggehaald.Toen 3mnd gewacht en nu dus 1ste iui achter de rug.
Endometriose is ook niet bij defnitie de oorzaak van onvruchtbaarheid zijn genoeg vrouwen die wel zwanger raken.Bij mij denken ze ook niet dan de endo de oorzaak was.Het is nu wel voor 8mnd tot een jaar weg dan kan het terugkomen. Dus nu hopen binnen die tijd zwanger te raken hetzij door iui en anders ivf (nu 6iui pogingen,daarna ivf)
Ik heb daarbij 2x een neg. samenlevingstest gehad dus waarschijnlijk vijandig baarmoederslijmvlies.Volgens gyn zijn wij het perfecte koppel voor IUI.Dus we hopen maar dat zij gelijk hebben.
Volgende week 2depoging IUI dus weer even spannend.

Voor jou dus nog even wachten tot de 27ste totdat je meer weet.
Hebben ze bij jullie niet verteld na HSG wat de verdere stappen waren?

Gr suusje

Nee, de gynaecoloog ging die week weg en de 'evaluatie' was dus niet veel meer dan datik met een maandverbandje tussen mijn benen geklemd stond en zij vertelde dat de HSG goed was en dat ik het wegens de verhoogde kans weer een keer of 5 zelf moest gaan proberen en dan weer contact opnemen voor een andere gynaecoloog.

Dus dat ga ik nu maar doen dan.

Maar, goed doorgankelijke eileiders kunnen toch endo opleveren dus? Waardoor toch de zwangerschapskans wel minder is. Waarom is die kans lager eigenlijk, want het eitje kan er toch gewoon door? Hebben jullie een idee?

gr.
Wenser

Hoi meiden.

Ben net terug van de gyn. Ukkie is 3 cm groot. Verder vervolggesprekken gepland.
We hebben ook het hartje horen kloppen. Geweldig om te horen.
Groetjes en iedereen weer succes gewenst Linda

Fijn Linda, dat alles goed is met de kleine.

Wenser: ik heb dus ook de HSG gehad. Bij mij was die ook goed maar ze konden dus bij mij wel zien dat er verklevingen zaten ( en een cyste) en zodoende heb ik een operatie gehad om de cyste en wat verklevingen weg te halen.Na de operatie was ik 4 maanden later zwanger en toen 10 maanden later weer. ( allebei miskraam).
Ik weet ook niet waarom het een verminderde kans op zwangerschap geeft. De eileiders zijn inderdaad open, misschien worden ze een beetje dichtgedrukt omdat de verklevingen er tegen aan duwen. ( mijn eigen visie hoor).

Gr.Debby

Terug
Bovenaan