start iui voor Linda en anderen

Hallo dames,

Hier ben ik weer.
Afgelopen woensdag bij gyn geweest voor gesprek.
Wilde praten of er mogelijkheden waren om toch direct met IUI met hormonen te beginnen,maar dit doen ze niet.
Gyn heeft uitgelegd waarom ze eerst zonder hormonen wilde beginnen.
Zij denkt namelijk dat dit voldoende moet zijn kijkend naar ons als koppel.
Manlief produceerd goed zaad en bij mij ligt de oorzaak nu waarschijnlijk in vijandig baarmoederslijmvlies door het dan met IUI er door heen te spuiten zou dit voldoende moeten zijn volgens gyn.
Ik ben er nog niet helemaal overtuigd van.Komt natuurlijk ook mede dat je al zo lang bezig bent en ze wel vaker hebben gezegd dat je groter risico hebt om zwanger te worden bijv na HSG en kijkoperatie,maar vooralsnog niet zwanger.

Als ik vijandig baarmoederslijmvlies heb dan zal het wel verklaren ja waarom het nu niet lukt.Nu endometriose weg is gehaald.
Ze gaan er nu ieg alles aan doen om mij binnen half jaar zwanger te laten raken.Het is nu niet zo dat we 6iui's krijgen.Ze kijken per keer naar situatie en de tijd (6mnd ) speelt dan natuurlijk ook mee,omdat anders de endo weer terug is.

Nou ja we zien het wel.Moeten maar van beste uitgaan en laat het maar over mij heen komen.
Ze gaan nu ieg iets doen en dat vind ik al een fijn idee.
Volgende week moet manlief voor opzwemtest en ik moet over 2wk ongesteld worden en dan gaat het beginnen.

Volgens mij hebben jullie wel allemaal iui met hormonen nu he??
Of zijn er nog meiden die ook iui in natuurlijke cyclus hebben?

Nou fijn weekend,Ik geniet vollop van onze vakantie.Heerlijk relax en vooral veel leuke dingen doen.

gr suusje

O zie nu pas dat het best een ego bericht is dit.
Ben helemaal vergeten te vragen hoe het met de rest gaat.

Allereerst gefeliciteerd stoffel.Jij geeft ons meiden weer een beetje hoop met dit verhaal.

Linda@Hoe gaat het met jou?Je zit nu toch op wachtbankje?Afgelopen maandag had je toch de IUI?
Spannend!!!

Maartje@Ik ga nu pas starten met de IUI en zie het ook al niet direct pos. in,maar komt meer omdat je al zoveel teleurstellingen hebt gehad dat je echt niet teveel hoop wilt hebben,maar als ik dan weer pos. verhalen lees bijv van stoffel dan krijg ik wel weer een beetje hoop.
Is logisch dat je af en toe even een dipje hebt,maar je moet toch nooit echt alle hoop opgeven.

gr suusje

Hoi Suusje
Fijn dat je zo'n goed gesprek gehad hebt bij de gyn. Bij ons wordt er niet zo gekeken als bij jullie. Je krijgt 6 IUI behandelingen en daarna volgt IVF, maar wij zijn dan ook onbegrepen onvruchtbaar en niet zoals jij endo. Geniet lekker verder van je vakantie het is lekker weer!

Linda hoe gaat het met jou?
Ook lekker vakantie aan het vieren en hoe voel je je?

Groetjes Maartje

Hoi Suusje
Fijn dat je zo'n goed gesprek gehad hebt bij de gyn. Bij ons wordt er niet zo gekeken als bij jullie. Je krijgt 6 IUI behandelingen en daarna volgt IVF, maar wij zijn dan ook onbegrepen onvruchtbaar en niet zoals jij endo. Geniet lekker verder van je vakantie het is lekker weer!

Groetjes Maartje

Hoi Suusje

Groetjes Maartje

Hoi maartje,

Je hebt 3x zelfde berichtje gestuurd hahaha.Ik vind dit forum ook niet echt handig hoor.
Heb al meerdere keren gehad dat ik een bericht schreef en toen kom ik hem niet versturen.

Ben indd. wel blij dat er naar ons geluisterd is.Ze kijken bij ons in zh naar individuele koppels.
Niet naar statistieken.Ons zh staat dan ook gelukkig goed aangeschreven en heeft wel hoge slagingen.
Dat geeft mij dan wel weer beetje hoop.
Aan ene kant ben ik wel blij dat bij ons oorzaak is gevonden.
Lijkt mij moeilijk als ik net zoals jij onverklaarbaar onvruchtbaar ben.
Je weet dan gewoon niet waarom het niet lukt.

Je kan wel max 6iui's bij ons krijgen,maar is dus niet zeker dat wij die krijgen.
Waar ik wel bang voor was toen ze dat zei dat je maar 3x ivf krijgt.
Ze zij als jullie daar nu mee starten en je raakt dan niet zwanger van die 3x ifv dan stoppen ze met behandeling.
Ik schok daar best wel van.Dacht dat je gewoon veel vaker ivf kon krijgen.
Ivf schijnt heel zwaar te zijn en overlijden jaarlijks veel vrouwen aan,omdat het zo belastend is voor je gezondheid en veel complicaties met zich mee brengt.
Ik zou daar dus wel nog even extra over nadenken als dat bij ons ooit zo ver komt.
Hoop het niet natuurlijk.

Nou we gaan nu genieten van vakantie.
Mischien brengt dat ook wel iets positiefs teweeg toch.
Volgende week ongesteld worden.Dus heb ei nu al gehad,maar heb nog wel flink geklust voor de zekerheid.

gr suusje

Hoi meiden, hoe is het met jullie.
\Met mij gaat het goed. Nog 4 dagen en dan is de NOD. Heb gisteren de laatste pregnyl spuit gezet. Vanmiddag een uur lang een soort ongi-gevoel gehad, wat soms ook even doortrok naar de rug. Nu alles weg. Ik ben totaal klachtenvrij. Ik herken dit niet van de andere rondes. Normaal mag mannetje ook niet aan borsten komen. Nu wel.
Succes verder en tot snel.
groetjes Linda

Terug
Bovenaan