start IUI

he meiden

ik heb een vraag. wij zijn nu beland in ronde ..... 17 ergens, ik ben de tel kwijt. in febr alle onderzoeken bij de gyn goed afgerond dus moeten wachten tot okt. kijkoperatie. ik wil daar niet op wachten en ik weet oook wel dat ik zeker niet de enige ben maar het word me te zwaar om te gaan zitten wachten. ik heb gewoon altijd het gevoel gehad dat het bij mij niet makkelijk zou zijn om spontaan zwanger te worden. ik zou ook graag eerst een baarmoeder foto willen ( hsg onderzoek of zoiets) ik heb een hele grote angst voor narcose.

nu is mijn vraag hoe lang jullie bezig waren voordat je verder geholpen werd en of er een termijn tussen zat net als bij mij. wij moeten 2 jaar bezig zijn zij de gyn.

ik hoop dat jullie iets kunnen vertellen over hoe en wat
liefs kim

Hoi Kim
Als ik jou was zou ik een gesprek aangaan met de gyn, dat jullie al zo lang aan het proberen zijn en graag verder willen. Wat betreft de HSG of kijkoperatie zou ik   voor de kijkoperatie gaan. Met een HSG worden je eileiders doorgespoten, maar daar zie je verklevingen niet op. Ik heb de kijkoperatie gisteren gehad en van de narcose merk je niks. Je bent al suf van de dormicum. Bij mij is verder niets gevonden waardoor ik niet zwanger word.
Drieenhalf jaar geleden PCO en vijandig baarmoederslijmvlies vastgesteld gestart met IUI nu 3 pogingen mislukt over 4 weken nacontrole bij de gyn en dan mogen we hopelijk ook weer verder met nog 3 pogingen.
Ik hoop dat je er iets aan hebt maar voor mij was het natuurlijk een andere situatie dan jou. Succes ik hoor wel wat je besloten hebt.
Groetjes Linda

hoi linda

jeetje bij jou is het een ander verhaal. soms ben ik bang dat ik te vroeg klaag maar ik ben er niet meer tegen opgewassen steeds die teleurstelling, maar dat begrijp jij als geen ander denk ik.
ik weet niet wat mijn keus zal zijn ik hoop gewoon dat ze me verder willen helpen. ik heb het gevoel alsof mijn leven nutteloos voorbij gaat. ik leef van maand tot maand en probeer tussen door het leukste van te maken maar alles draait uiteindelijk nog maar om 1 ding.

ik hou je op de hoogte
succes groetjes kim

Hallo Meiden

Linda wat fijn om te lezen dat de operatie goed is gegaan en er gelukkig niks gevonden is. Omdat jij PCOS menstrueer je zeker niet uitjezelf of wel?

Debby er is geen reden waarom het zo moeizaam gaat, maar het slangetje
loopt steeds vast en ze krijgen het dus met geen mogelijkheid in de baarmoeder.
Ze gebruiken dan een tang en dan lukt het wel, maar dat geeft heelveel bloedverlies.
Volgens de gyn heb ik gewoon pech.
En dat ik er niet zoveel vertrouwen in heb is omdat het heel lang duurde voordat het sperma eindelijk ingespoten werd. Eerst de arts-assistent en daarna de gyn die het ook niet gelijk lukte, maar ja de wonderen zijn de wereld nog niet uit dus we hoouden moed.

Kim welkom. Als ik het goed begrijp krijg je pas in oktober een kijkoperatie.
Waarom moet je zo lang wachten? Ik zou netzoals Linda zei een gesprek met je gyn aangaan en je zorgen/ideen bij hem/haar neerleggen.

De IUI is nog maar net voorbij en ik ben nu al vreselijk op zoek nar kwaaltjes.
Heb wel last van gevoelige borsten, maar dat heb ik altid van de pregnyl.

Fijne avond groetjes maartje

hoi maartje

ik moet zo lang wachten omdat je bij ons in het ziekenhuis 2 jaar bezig moet zijn voordat ze je verder gaan helpen. ik heb verder alle kleine onderzoeken gehad zoals verschillende inw echo's, samenleving, bloed prikken, 2 zaadonderzoeken. dus in okt dan pas de rest maar ik lees dat er bij andere gewoon verder onderzocht word zonder bepaald termijn. ik ga ook even proberen op mijn strepen te gaan staan en hoop echt dat ik ook verder kan want afwachten voelt gewoon niet goed meer.

succes kim

Hoi allemaal.
Hier ben ik weer even. Ben langzaam weer aan het opknappen. Vandaag alweer een paar uurtjes op het werk geweest, rustig wat rond gewandeld en aan dossier van clienten gewerkt (werk in de zorg). Voor de rest geeft mijn lichaam wel aan wat ik kan en niet kan. 26 juni terug naar gyn en dan hopelijk in juli weer starten met de IUI.
@Maartje: Bij mij is januari 2006 PCO vastgesteld, dit is d.m.v. clomid verholpen waardoor ik nu weer een cyclus van netjes 30 dagen heb en nu menstrueer ik elke maand. Bij mij gaat de IUI ook wat lastiger, omdat ik een gekantelde baarmoeder heb. Dan pakken ze ook meestal of schaar of pincet, maar dan bloed ik niet.
@Kim: heb je al besloten. Wat ik ook wel eens bij anderen lees is dat ze overstappen naar ander ziekenhuis voor een evt. second opion.

Meiden succes maar weer en ik zal duimen dat het gaat lukken voor jullie. Ik ben er in het weekend niet. Ga een weekend naar Winterberg even relaxen.

Groetjes Linda

Hallo

Linda wat fijn dat je al zo snel opknapt.
Enne ik werk ook in de zorg Grappig dat jij dat ook doet.

Kim heb je al wat besloten?

Ook ik ga een heerlijk weekendje weg.
Lekker uitslapen daar heb ik echt zin in!

Liefs Maartje

Hai Maartje en Linda en welkom Kim,

Nou hier weer slecht nieuws, weer bruinig bloedverlies vandaag. Ik baal als een stekker maar we gaan gewoon ronde 10 weer in na de miskraam in september vorig jaar.

Maartje: hoe gaat het bij jou, weer spannend he, dat lange wachten. Ik duim voor je hoor.

Linda: fijn dat de operatie goed verlopen is. Hopelijk ook snel goed nieuws voor jou.

Kim: tjemig, ook al zo lang bezig. Ik ben na een jaar na de gyn. doorverwezen en die heeft eigenlijk vrij snel mij doorverwezen voor een HCG ( of was het nu HSG ). Gelukkig was dat goed ( wel erg pijnlijk ) maar ze hebben toen wel gezien dat ik een cyste had van 5 x4 cm. Die is toen zo'n 1,5maand later verwijderd. Wel raar dat het bij jullie in het ziekenhuis allemaal zo lang duurt. Ik zal zeker ook eens bij een ander ziekenhuis informeren.

Geinig, ik kom ook uit de zorg. Heb alleen net mijn baan per 1-5 opgezegd maar ik ben medisch secretaresse.

Nou meiden, weer veel succes en wacht ze.

Gr. Debby

Terug
Bovenaan