Starten kinderwens

@Lindax, gefeliciteerd!@Idem, je vraag over je zorgverzekering.. Ik houd er wel rekening mee, liever voorbereid dan achteraf een hoge rekening. Ik ben nu ook nog aan het kijken.  Op zich ben ik vrij goed verzekerd voor kraamzorg en bevalling etc. Alleen de eigen bijdrage moet ik dan betalen. Maar ook daar kunnen je voor verzekeren zodat je dat ook niet hoeft te betalen. Vind het wel lastig kiezen, zoveel verzekeringen en nog maar zo weinig tijd.
Vind jou vraag over afleiding ook wel erg goed. Helaas heb ik hier geen antwoord op, ik zou hier ook graag een antwoord op willen. vooral 's avonds denk ik er steeds aan. Of als een vriendin met haar kleine op bezoek is geweest, dan denk ik er vooral de volgende dag heel veel over. Zelf heb ik als hobby haken, dus dat doe ik regelmatig en helpt ook wel eens als afleiding.  Wil er eigenlijk ook niet te veel mee bezig zijn, mijn lichaam houdt me dan flink voor de gek.   

@vennie en mutsje, inderdaad er is zoveel keus! Ik wil graag in het ziekenhuis/kraamhotel bevallen als ik zwanger ben, ook zonder medische reden dus dan is het voordeliger om de eigen bijdrage ook mee te verzekeren, dus dat ben ik nu aan het uitzoeken. Ik denk er ook vooral veel aan in de avonden. Gisteren las ik op de Ouders van nu site over de eerste 4 weken van de zwangerschap en hoe de embryo dan al groeit etc. Mocht het raak zijn dan is het volgende week al 4 weken dat is zo bijzonder! Eerst nog maar even afwachten..

@Linda, spannend zeg! Ik denk ook dat ik een licht streepje zie, maar ik zou zeker morgenochtend  nog een keer testen voor de zekerheid. Of anders een clearblue?? Die zegt gewoon Zwanger of Niet Zwanger. Geen twijfel over mogelijk.Wat betreft de zorgverzekering: Ik heb het uitgezocht en besloten om me niet extra te verzekeren. Een aanvullend pakket daarvoor kost al gauw 68 euro extra in de maand bij mijn zorgverzekering en ik wil in principe thuis bevallen. Waarschijnlijk krijg ik een medische indicatie vanwege vaatproblemen dus daar hoef ik me niet druk om te maken. Kraampakket heb ik deels liggen van een vriendin en ben zelf verpleegkundige dus kan aan heel veel ook gewoon zo komen. Kraamzorg wordt vanuit de basisverzekering vergoed en die eigen bijdrage betaal je altijd (4,40/u). Ook vergoedingen voor  NIPT en combinatietest zijn volgens mij grotendeels voor eigen kosten. Het overgrote deel van 2019 zullen we toch mogelijk nog bezig met proberen en zwanger zijn, misschien dat als ik in 2020 moet gaan bevallen dat het dan weer anders is.Wat afleiding betreft heb ik met mezelf afgesproken 1x per dag op het forum te kijken en verder niet. Gewoon de dag vullen met andere bezigheden. Werken, was vouwenIk ben vandaag verder gegaan met mijn ovulatietesten om een trend te bepalen en ze zijn nog steeds positief. Niet meer zo KNAL als vrijdag maar wel positief... Gek.. Even doortesten maar.@Linda, even iets anders... Hoe heb jij die foto in je post gekregen?? Het lukt mij maar niet...

Hallo dames,Wat leuk om al jullie verhalen, ervaringen, tips, etc te lezen. We zijn hier allemaal met dezelfde reden: we hopen op een wondertje in onze buik!In augustus heb ik de Mirena spiraal laten verwijderen, dus nu zitten wij in ronde 5. Helaas gisteren ongesteld geworden....Ik voel iedere maand wel iets van kwaaltjes. Aantal weken geleden was ik telkens erg misselijk, maar dat kwam waarschijnlijk door de malaria tabletten die ik toen slikte op vakantie. Ik heb ook iedere maand pijnlijke borsten, zo rond mijn ovulatie. Het meest vervelende vind ik nog wel de enorme pukkels die ik sinds 2 maanden heb.... daar word ik echt niet vrolijk van. Dus op naar 2019 voor hopelijk mooi nieuws!    

@Leia Google op mupload. Upload daar je foto en kopieer dan de onderste link (direct link)Deze plak je in je bericht bij het plaatje van de afbeelding. Hoop dat het een beetje duidelijk is.Morgen ga ik testen met CB. Maar niet de digitale. Die heb ik niet in huis. Twijfel ik daarna nog, dan ga ik morgen die digitale nog even halen! 

Thanks Linda!Ben heel benieuwd hoe je test morgen uitvalt. Laat je het ons weten??!! Ik duim voor een super mooi nieuwjaar voor jullie!Ik heb dat van die link geprobeerd en als het goed is zien jullie hier nu mijn ovulatietesten van de afgelopen 4 dagen. Duidelijk een piek te zien, maar ze blijven dus positief. Heeft iemand hier ervaring mee?
d0md7z7yt.jpg
Kan het inderdaad een aantal dagen positief blijven?

Terug
Bovenaan