Starten kinderwens

Jullie ook gefeliciteerd dames!! Super!
@anomi gek genoeg heb ik echt nergens last van ( best eng) beetje gerommel in men buik en op moment slaap ik echt heel slecht ( bah )
@idem bij mijn verloskundige geloof ik niet ?? Ik krijg idd wel een echo bij 8 weken maar ze doen geloof ik pas inwendig als ze het buitenom het hartje niet zo goed kunnen horen. En ze doen dat volgens mij als je al eens een miskraam of bbz hebt gehad.
Ik laat het jullie wel weten hoe het dan gaat kunnen jullie je alvast voorbereiden hahah
X

Samantharoos ik gebruik ovulatietesten van de sensitest. Die zijn echt goedkoop en ze werken bij mij prima en heb hier ook al meerdere positieve verhalen erover gelezen. Ik heb er ook nog van de action liggen. Die zijn ook niet duur maar die heb ik nog niet geprobeerd. 
Loontje en idem gefeliciteerd!!! Ben super blij voor jullie

Lang niets meer van me laten horen, sorry!
Gefeliciteerd dames met jullie zwangerschap! ? 
Ik ben nu volgens eigen berekening precies 7 weken zwanger, a.s. maandag 18 feb de 1e afspraak bij dr verloskundige! Hopelijk een mooi kloppend hartje te zien ??

Ik heb nog wat vraagjes voor de prille zwangeren:
Vanavond ga ik het mijn man vertellen, maar wanneer bel je dan de huisarts? Of moet je meteen de VK bellen? En bevestigen die dan eerst de zwangerschap met een bloedtest? En wanneer is dan gebruikelijk om de eerste echo te hebben?
Nu ik zwanger ben heb ik wel 1001 vragen :)

Florien ik heb de huisarts niet gebeld maar meteen de verloskundige praktijk. Zij stellen je huisarts dan op de hoogte van je zwangerschap..
Ze feliciteren je aan de telefoon als je een positieve test hebt gehad en vragen dan naar de eerste dag van je laatste menstruatie en of je een regelmatige cyclus had voor je zwanger werd.. aan de hand daarvan rekenen ze uit hoever je ongeveer bent (dit is dezelfde manier als dat je het zelf ook doet berekenen ?) 
Qua eerste echo hoor ik verschillende verhalen, bij mijn verloskundige krijg je rond de 7-8 weken een intake + echo om te kijken of het hartje klopt en daadwerkelijk in de baarmoeder gevestigd is.. en de 2e (termijn)echo bij 11-12 weken ?
Sommige praktijken doen die eerste echo niet en heb je alleen een echo tusssen de 10-12 weken..
Ik heb mijn 1e echo a.s. maandag, dan ben ik 7w5d zwanger 

Bedankt voor je info Sabine, ik ben weer wat wijzer! Zal morgen eens kijken naar een fijne VK-praktijk voor alle eerste vragen en de echo. Daar ben ik wel heel benieuwd naar!
Heel veel succes met je echo, en geniet van je zwangerschap! :)

@anomi

Ja ik baal natuurlijk wel maar ik ben 22 en de gynaecoloog zei ook dat ik de perfecte leeftijd heb om zwanger te worden. 
En de medicatie meestal wel aanslaat. 
Dus we wachten het af!!
,

Ik heb vandaag de verloskundige gebeld en heb 6 maart een afspraak! Bij onze VK is de eerste afspraak rond de 8 weken en dan heb je een intakegesprek en gelijk een inwendige echo om te kijken of het allemaal goed zit en het hartje klopt etc. Ben benieuwd!!
Vanochtend de CB gedaan en er stond zwanger 2-3 dus 4-5 weken.

Terug
Bovenaan