Starten met IUI

Hoi allemaal,

Hier nog weer een berichtje van mij.

Jo: Wat goed zeg dat je twee eitjes hebt! 2 x kans! Ik ga vanaf de volgende keer IUI inderdaad clomid slikken in pilvorm. De pregnylspuit heb ik zelf nog nooit gezet, die heb ik in het ziekenhuis laten zetten. Heel veel succes met je IUI en ik hoop voor jou dat het raak zal zijn!

Wijstje: Heel veel succes met je HSG en denk maar zo het is voor iedereen verschillend, dus het kan voor jou heel erg meevallen! Weet je al wanneer je daarna weer aan de IUI kan beginnen?

Deedee en Wijstje: De 1e wachtweek zit er voor mij op! En natuurlijk denk ik weer allemaal verschijnselen te hebben....nog 1 week wachten en dan weten we het!

Deedee: Voel je je goed? Of ben je erg misselijk?

Nou meiden succes maar weer en tot schrijfs!

Groetjes toitoi

Hoi Toitoi en DeeDee,

Toitoi: ik weet nog niet wanneer de volgende IUI is. Morgen HSG en dan donderdag follikelmeting. Ik ben wel benieuwd of er eitjes te zien zijn en hoeveel, heb namelijk 5 dagen clomid geslikt 50 mg per dag (1 pilletje), dus da's wel spannend. Donderdag is dag 10 dus we zullen zien (he, dat rijmt). Je 1e wachtweek zit erop. Erg he, dat je al vanalles wilt voelen en denkt te voelen, dat is zo frustrerend vind ik. Die laatste wachtweek vind ik daarom ook het ergste, nog een week en dan weet je meer.

DeeDee: alles goed, al even niks meer van je gehoord? Ben je zo van de wap omdat je nu eindelijk zwanger bent, is in 't begin ook onwerkelijk he? Zeker als je er al zo lang naar verlangd hebt.

Ik hoor 't wel weer.

Liefs Wijstje.

hi,

Toitoi: wat een slopende tijd lijkt me dat, die wachtweken, gelukkig heb je de eerste achter de rug, wanneer is precies je NOD? Ik ga je morgen als het goed is volgen op het wachtbankje, niet iets waar ik echt naar uitkijk, maar ja, niks an te doen, he?
Dan moeten we elkaar maar een beetje moed inpraten

Wijstje: spannend zeg, morgen die HSG. Hopelijk ziet alles er goed uit, krijg je daarvan meteen uitslag? (Ik weet eigenlijk nog niet zo veel van HSG's). Veel succes en sterkte!

Allen: wat grappig dat jullie allemaal meteen dachten 2 eitjes, dus dubbel kans. Gek genoeg had ik daar helemaal niet zo bij stil gestaan, dom he? Ik dacht eigenlijk alleen maar van, oh oh, dat betekent dat het in het gunstige geval er ook twee kunnen worden. Werd wel helemaal vrolijk van jullie redenatie, bedankt!
Vervelend is trouwens wel dat mijn hubbie sinds gisteren snotverkouden is. Hoop dat het niet te veel invloed heeft op de zaadjes morgen.

Ik heb gisteren trouwens toch zelf de pregnyl spuit gezet, in het ziekenhuis lieten ze hem zien en verzekerden mij ervan dat ik het best zelf kon. Nou, daar dacht ik gisteren om 7 uur ineens heel anders over , vond het doodeng. Maar goed, uiteindelijk toch gedaan en het viel mij alles mee! Hij is eigenlijk maar iets groter dan de Puregon spuiten... en die vallen ook best mee, na de eerste keer.

Tjonge, het is alweer een heel verhaal, stop er maar gauw mee.

liefs Jo

He Wijstje, sorry dat ik ff niets van me heb laten horen. Ik ben idd een beetje van de wap.
Wil niet zeggen dat ik niet meeleef met jullie hoor.
Ik heb de HSG in Maart gehad, na de HSG moesten we 3 tot 4 maanden zelf proberen. Er wordt gezegd dat je na de HSG vruchtbaarder bent, dus vandaar dat we het zelf moesten proberen.
Ik wens je in elk geval heel veel succes bij de HSG. Ik hoorde pas van iemand waarbij de HSG geen pijn deed alleen een beetje vervelend gevoel, ik hoop dat dat bij jou ook zo is.
En Anders moet je maar denken dat het zo voorbij is want het duurt echt maar 10 minuten ofzo.

Toitoi 1 wachtweek gehad, nog 1 te gaan, veel succes met wachten.
Ik had pas wat klachten op dag 13 na de IUI, dus als je nu niets voelt hoeft dat niets te zeggen.
Jo heel veel succes vandaag en daarna op het wachtbankje.
Ik denk niet dat verkouden zijn veel invloed zal hebben op de zaadjes hoor, dus maak je daar maar niet te druk om.

Met mij gaat het erg goed.
Van het weekend was ik heel erg misselijk, maar dat is nu bijna over.
Ik ga me haast zorgen maken, want ik dacht dat die misselijkheid wel een tijd aan zou houden.
M'n borsten zijn nog steeds erg gevoelig en ik kan wat lastig naar de wc, maar verder niets aan de hand.
Al ben ik wat eerder moe, maar ook dat valt alles mee.
Van het weekend hebben we het onze ouders verteld: dat was heel erg leuk.
We hebben ook verteld dat het via IUI is gebeurt, want we hadden nooit verteld dat we de MMM in waren gegaan.
Veel succes meiden en ik blijf jullie volgen hoor

Even een snelle update...
De 1e IUI is gelukt vanmorgen . De verkoudheid had niet te veel impact op de zaadjes gelukkig, het waren er 5 miljoen, meer dan zat, toch?!

Alleen was ik zo dom geweest toch nog even naar het toilet te gaan voor de inseminatie, dus nu was het wat moeilijker in te brengen. Vond het trouwens helemaal niet echt een prettig gevoel, vooral die eendebek. En onze gynaecoloog zei ook dat het goed was een kwartiertje te blijven liggen, zoals ik ook ergens anders heb gelezen in de topics. Dus nu zit ik ook op het wachtbankje... en nu maar hopen dat we net zoveel geluk hebben als Deedee

Hoe is 't met de rest? En hoe is de HSG gegaan?

groetjes

Hallo allemaal,

Vanmorgen de HSG gehad, zag er heel erg tegenop, maar het is me reuze meegevallen. Niet echt pijn gehad, ja, je voelt dat ze iets aan 't doen zijn, een beetje een drukkend gevoel, maar verder geen klachten gelukkig. De eileiders zijn open, dat kon je goed zien. Ze zag wel dat de baarmoeder een iets andere vorm heeft dan normaal, maar dat hoeft geen belemmering te zijn voor een zwangerschap. Normaal is die 3-hoekig, maar bij mij is het bovenste gedeelte een geen rechte lijn om zo maar te zeggen maar een beetje gebogen. Daar ben ik mee geboren zei ze, net als dat iemand flaporen heeft, ander vorm oren, heb ik een andere vorm baarmoeder. Morgen follikelmeting, kben wel benieuwd hoeveel er te zien zijn, na het slikken van die clomid, ik hoop 2 of 3, in ieder geval meer kans dan bij  1 eitje.

Jo, wat goed 5 miljoen zaadjes, bij ons waren het er maar 700.000 bij de 1e IUI, dus kei goed hoor. Fijn dat de IUI goed gegaan is en nu afwachten, vreselijk he. Wij weten denk ik morgen wanneer de 2e IUI zal zijn, zal wel maandag of dinsdag zijn denk ik.

Toitoi, hoe is het meisje, lukt het wachten een beetje.

DeeDee, geeft niks dat je even van de wap bent, zou ik ook zijn, en dan dan denk je er even niet aan om hier te kijken, kan ik me helemaal voorstellen. Ik kan ook begrijpen dat je een beetje schrikt als je even niet misselijk bent, had ik ook toen ik zwanger was van mijn dochtertje, was ik soms misselijk, soms niet, dus dat wil niks zeggen. Wanneer heb je ook weer de echo? Spannend he.

Nou meiden, we houden elkaar weer op de hoogte. Ik laat morgen of overmorgen wel wat weten als ik de follikelmeting gehad heb.

Liefs Wijstje.

Hoi,

Wijstje: Gelukkig dat de HSG is meegevallen! Nu maar hopen dat de eitjes zich goed gaan ontwikkelen en van een HSG wordt je weer meer vruchtbaar......dus hopen dat de IUI gaat lukken!

Jo: Goed zeg dat de IUI gelukt is! Nu op het wachtbankje...wel goed dat je een kwartiertje kon blijven liggen. Bij ons in het ZH doen ze dat niet, misschien dat ik het de volgende keer ook ga vragen! Als er een volgende keer komt natuurlijk ;-)

Hier op het wachtbankje gaat het nog steeds goed, ik voel alleen helemaal niets....dus nog even afwachten maar!

Meiden allemaal succes!

Groetjes toitoi

Hallo allemaal,

Even een update van deze zijde. Gisteren controle eitjes gehad, er was een grote te zien van 15 mm in de re eierstok en daarbij ook een hele kleine van 10 mm en in de li eierstok 3 van 13 mm. Ik moest vandaag terugkomen. Als ze aan de li kant ook mee zouden gaan groeien zou de kans bestaan dat de iui niet door zou gaan, ze doen die behandeling niet bij 4 eitjes, dat zou erg balen zijn. Zojuist weer controle gehad het eitje in de re eierstok was inmiddels ongeveer 20 mm en de linkse deden niet mee, dus gaat de iui door (gelukkig), helaas dus maar  1 goed eitje en niet 2 of 3 (maar 1 kans dus), maar goed, beter  1 kans dan geen zullen we maar zeggen.
Vanavond om 22.00 uur moet ik pregnyl spuiten. Ik zal dit zelf moeten doen omdat ik vanavond een optreden heb en ik dus niet naar het ziekenhuis kan om deze spuit te laten zetten. Daar zie ik wel een beetje tegenop, alles klaar maken met die ampullen en dan de spuit in jezelf zetten. Heb onze gitarist al gevraagd of hij dit niet kan doen. Ik probeer het eerst zelf natuurlijk, anders heb ik hem nog achter de hand. Zondagmorgen is dan de inseminatie. Wel spannend weer. Ik hoop dat het zaad beter is dan de vorige keer. Volgens mij moet de onthoudingsperiode tussen de 2 en 6 dagen liggen, tja, dat gaan we niet meer halen, het groeien van de eitjes ging zo snel, als we het vandaag doen en zondag de iui dan zit er maar 1 dag tussen. De gyn zei dat het beter was om pas zondag gewoon het zaad in te leveren, gezien de kwaliteit van de vorige keer, dan zit er wel iets meer dan 3 weken tussen, maar ze denkt dat dat beter is dan dat er maar 1 dag tussen zit. Nou, laten we het hopen.

ToiToi, alles goed daar op 't wachtbankje? Wanneer is je nod? Spannend he? En dat niks voelen hoeft nog helemaal niks te zeggen hoor, maar ik weet precies hoe je je voelt Dat zeggen ze dan ook tegen mij en daar ga ik me dan echt niet beter van voelen, zeker als mensen dit zeggen dit zoiets nog nooit meegemaakt hebben, je kent dat wel. Succes he, en laat wat weten.

Ik hou jullie weer op de hoogte en jullie mij ook hoop ik.

Liefst Wijstje.

Terug
Bovenaan