Starten nazomer 2021 (of na coronavaccin) en preconceptie zorg

Een echt winter kindje dus!
Oh interessant, draagdoeken! Zijn wij ook absoluut van plan! De doela die we al eens gesproken hebben is ook draagconsulente dus komt goed uit voor ons.

De kinderkamer stilaan aan het inrichten ook dan? Al zeggen ze dat dit nog lang niet hoeft, gezien zo een kleintje nog lang niet in een eigen kamer komt wellicht... :p

Voor ons nu twee weken geduldig wachten... als ik alles goed heb ingeschat. Spannend alleszins... Gelukkig ook wel veel gepland komende twee weken dus dan wordt de aandacht wat afgeleid.
Ik zal wel wat teleurgesteld zijn als het niet gelukt is maar ik geniet ook erg van ons 2 samen nu dus dat zorgt niet echt voor druk dat het nú raak moet zijn.

Weet je nog wanneer je bij jou de innesteling gevoeld hebt? Was dat snel na je ovulatie ?
 
Heb even in mijn app gekeken. Ik had op 4 mei pijnlijke steken een duizelig en misselijk gevoel. 1 mei had ik mijn piek op ovulatietest. Dus kan ovulatie of innesteling geweest zijn. 10 mei had ik ook wat krampen, 13 mei positief.

Kamer zijn we nog niet mee bezig lukt nu niet owv andere verbouwingen. Maar hopelijk nog niet nodig idd.
 
Ik had gisterenavond in de zetel 1 korte hevige steek in mijn rechterlies maar kan even goed iets zijn dat ik er anders niet veel aandacht aan zou hebben besteed. Volgens mijn app zou het dan 5 a 6dpo zijn. Heb wel gisteren en eergisteren hele lichte menstruatie achtige krampen, wat ook kan als mijn cyclus wat korter (een week) zou zijn deze keer. Als het de ovulatie was (nog nooit eerder gevoeld) dan hebben we serieus verkeerd gemikt ?.
Of het heeft helemaal niets met zwangerschap te maken ?
Maar voorlopig voel ik verder nog niets dat op menstruatie of zwangerschap zou duiden. Binnen een week weten we wel ongeveer hoe het zit :)

Maar bij jou dus precies wel vrij snel na verwachte ovulatie een lichamelijke pijn gevoeld.
 
Haha leuk dat je aan me denkt! Gisteren was een moeilijke dag qua nieuwsgierigheid! Heel erg slecht geslapen alleszins. Ik voelde lichte menstruatie krampen en weet echt niet wat te denken.
Het is nu 4 dagen voor m'n NOD en had sinds deze middag drie keer bij afvegen licht bloedverlies, roze van kleur, ietwat anders dan normaal eerste dag van menstruatie (is bij mij vanaf dag 1 normaal vrij hevig). Wat gegoogled en zou innestelingsbloeding kunnen zijn maar ja... Ik zal het wel zien komende dagen en als het niet echt doorzet... Zondag testen, al lijkt die dag nu wel nog ver weg ?. Als het toch menstruatie is (zal ik morgen zien) dan is het alvast weer een kortere cyclus dan de vorige dus das op zich ook goed nieuws zeker :p
 
Deze nacht is menstruatie meer dan duidelijk doorgebroken... Voor ons wordt het ronde 2 dus ;-). Achteraf wel heel correct vruchtbare week aangevoeld zonder ovulatietest, maar miss dat ik er volgende maand eentje gebruik voor de zekerheid. Mijn NOD wordt dan net rond Kerst :)

Hoe is het met jou? Bang met die slechte cijfers en stijgende besmettingen? :/
 
Hoi!
goh bang niet echt, ik heb ondertussen mijn boostervaccin gehad. Maar het is stom dat het een extra zorg er bij is, ik zie nog veel mensen op mijn werk natuurlijk.
Heb deze week een interessante workshop gevolgd, ivm natuurlijk bevallen, omdat dat tegenwoordig een uitzondering lijkt en de medische wereld vaak epidurale als enige optie geeft.
Daar wordt het weer spannend zeker :) 
 
Hey
 
Leuk je nog eens te horen. Ben zo benieuwd naar je bevallings ervaring. Hopelijk heb je, eens je kindje er is, nog af en toe eens tijd om me op de hoogte te stellen van de ervaringen ;-)
 
Ja, natuurlijk bevallen is iets wat me zeker ook interesseert. Ik heb al veel gelezen over feit dat traditioneel men veel te snel en te hevig tussenkomt in het natuurlijk geboorteproces. Nadelig voor het kindje blijkbaar! (Maar alles is dan wel snel geregeld en afgerond, handig voor het ziekenhuis...) . Het is nog maar een vaag idee maar ik zou misschien wel thuis willen bevallen... dan ook geen last van coronapieken ;-) Maar een veilige omgeving van het ziekenhuis is ook wel veel waard... Nu ja, bij ons is het zo ver nog lang niet ;p
Eerst nog afwachten of de tweede ronde raak zal zijn... Volgens mijn app vandaag mijn eisprong gehad. Alleszins de voorbije week met plezier en gemotiveerd aan het werk gegaan ;-)
Ik zou het zo fijn vinden rond Kerst een positieve test te hebben, zo nog net voor het einde van het jaar... spannend!
 
Terug
Bovenaan