Starten nazomer 2021 (of na coronavaccin) en preconceptie zorg

Hoi,
Ik ben niet misselijk geweest, ik moet zeggen dat het alleen zwangeren rond me die echt veel misselijk waren toch in de minderheid lijken te zijn. Wel heel moe, het was een tijdje beter ma nu terug, vind ik wel vervelend soms.. Ik merk ook dat mijn weerstand wel wat minder is, vaak verkouden en andere klachten die moeilijker overgaan. Maar niks heel onoverkomelijk ofzo.
Het geslacht te weten komen was heel spannend ja, ik belde enkele dagen na mijn nip test naar het labo en ze zeiden dat het resultaat doorheen de dag zou komen, toen heb ik continu de app gecheckt . Ik heb het meestal gewoon verteld, soms eens met een bepaalde insteek/ klein cadeautje afhankelijk van wie het was, maar niet echt een grote aankondiging gedaan. Grappig hoe dat sommigen het door hadden en sommigen het eeeecht niet zagen aankomen :'D. 
Fijn dat je uw cyclus zo goed begint te merken. Ik snap helemaal je twijfel van deze cyclus al benutten of niet dat had ik ook... Ik zou dan toch wachten. Bij mij had 1 of 2 maandjes later ook veel beter uitgekomen op verschillende vlakken, maar het was dus al direct raak. 
 
Dank voor je feedback! 
We gaan wellicht inderdaad nog 1 cyclus wachten, ik voel dat ik het wel wil maar ook al stress krijg als ik eraan denk mogelijke kwaaltjes te moeten hebben als het superdruk is op het werk. Het is tenslotte iets heel speciaals, en dan wil ik er zoveel mogelijk van genieten :)
En daarbij, blijkbaar doet de voorbereiding al heel veel om de slaagkansen te verhogen, dus laten we hopen dat we nog wel in 2021 een positieve test in handen hebben ;-)
Oh wat grappig dat sommigen het totaal niet zagen aankomen. Dan zal het des te leuk geweest zijn om het nieuws te brengen hihi.
Blij te horen dat je bijna niet misselijk was. Daar ben ik wel bang voor dus. In mijn omgeving ken ik ongeveer evenveel vrouwen die erg misselijk waren dan dat ze niet echt kwaaltjes hadden, vandaar.
 
Hoe gaat het nog met de anderen hier in de groep, alles goed? xx
 
En oh ja, heb je nog administratieve tips?
Ben nu eens onze hospitalisatieverzekering aan het bekijken (we zitten beide bij een andere dusja) . Zijn er nog dingen waar je aan denkt?
Crèche of onthaalmoeder bezoeken gaan we nog niet doen, wie weet duurt het nog een half jaar eer we echt zwanger zijn... dus lijkt me nog niet echt nuttig.
Maar omdat je zelf zei dat er in het begin zoveel praktische zaken op je afkomen, misschien kan ik er nu al enkele afvinken voor we zwanger raken? ;-)
 
Bezoeken zou ik inderdaad nog niet doen, maar wel een lijstje maken met welke crèches je tof lijken, ik belde 1 week na de test, dus super vroeg en sommigen zaten al vol. Ik was blij dat ik toen al wist naar welke ik wou bellen en niet nog allemaal websites moest bezoeken ofzo. Ik had al een gyn maar sommigen moeten dat ook nog uitzoeken enzo.. En eens checken met welk ziekenhuis zij samenwerken. Ik verschoot er ook van dat ik al in juni en juli zag dat grafisch ontwerpsters zeiden dat de plaatsjes voor geboortekaartjes voor winter bijna vol zaten. Dus heb toen snel iemand gemaild, maar uiteindelijk had dat nu ook nog wel gelukt denk ik.
Hospitalisatie moet ik zelf nog eens bekijken welke voorwaarden de mijne heeft :'D Ik denk dat je zeker al goed voorbereid bent
Binnenkort kan ik het ook eindelijk aan mijn overige collega's zeggen, degene die ik al heb ingelicht zagen het wel aankomen, er waren super veel recepties in juni, als je dan telkens cava weigert valt dat op :D
 
Ok, bedankt voor de tip; ik zoek alvast eens rond voor creches!
We zitten nu beide bij zelfde ziekenfonds, da's precies het voordeligste.
We hebben in mijn vruchtbare week vorige week 1 keer gevreeën, ondanks we normaal nog gingen wachten, maar het moment was er gewoon ;)
Ben nu dus wel benieuwd. Wellicht is het niets hoor, maar qua timing zou het wel kunnen, maar weet niet wanneer mijn eisprong was.
Volgend weekend zal ik het weten ;-) 
We hebben intussen ook al een afspraak met een doula vastgelegd. Daar kijk ik ook naar uit.
Als ik het me goed herinner had jij de innesteling gevoeld he?
Had je via andere symptomen door dat je zwanger was? en hoe snel na de eisprong voelde je dat?
Ik ben er wel nog heel chill in, ben wel blij. Ik merk dat het helemaal oke zou zijn als het niets is deze cyclus, maar dat ik ook wel uitkijk naar mijn NOD en of mijn regels zullen doorbreken.
Maar alleszins: september wordt onze officiële echte eerste ronde normaal :D Zo leuk wat er allemaal op ons af zal komen ;-)
 
hey als ik een tip mag geven ivm creche... als je een creche wil laat je al op de lijst zetten vanaf je start om zwanger te worden... die wachtlijst zijn echt lang! onthaalmoeder is niet zo een probleem als je wacht tot het zover is die zijn er veel meer tenzij je een bepaald iemand op het oog hebt dan zou ik je ookal op de lijst laten zetten. 


grtjs xx
 
Oh wat spannend! Ik vond het proberen eigenlijk echt een leuke tijd, ik weet dat ik veel geluk heb gehad, maar had het niet erg gevonden als dat iets langer had geduurd. 
Ja ik was een bepaalde dag even super duizelig met buikpijn. Maar het kan ook dat dat mijn eisprong was en deze toch iets later was dan ik dacht. 
Ik had die eerste weken ook een paar keer steken in mijn onderbuik en merkte dat ik veel vaker moest plassen, de week voor de test. Die steken kunnen ook wel iets anders geweest zijn, bij mijn eerste echo bleek dat ik een corpus luteum cyste had, net op de plek van de pijnlijke steken. Deze is gelukkig van zelf weggegaan. 
 
 
 
Debby bedankt voor de tip! We willen inderdaad graag een onthaalmoeder eerder dan een crèche, omdat het kleinschalige ons meer aanspreekt.
Ik vind het zo raar om daar nu al voor te kijken, omdat het wie weet nog een jaar zou duren, dus ik denk dat we daar dan gewoon ons eerste taakje van maken als we een positieve test hebben ;-)
Ik voel tot nu toe nog niets, maar de kans dat het gelukt zal zijn is ook niet zo groot natuurlijk. En volgens mijn app zou de innesteling maandag moeten gebeuren, dus ik zal zien of ik iets voel ;)
Ik vind het inderdaad heel leuk deze periode. Het is zo nog helemaal ons geheimpje, alles is nog zo spannend, we genieten erg van elkaar. En er zit nog geen druk achter, komt de zwangerschap wat later, dan zal ons huis en de tuin al wat meer op orde staan; dat is ook een voordeel! ;-)
 
Flowerpowerx, wanneer ben je eigenlijk uitgerekend? :D
En kon je in je eerste trimester nog volledig in je gewone kleren of vanaf wanneer moest je andere kopen?
 
Terug
Bovenaan