Starten nazomer 2021 (of na coronavaccin) en preconceptie zorg

Hey hoe gaat het nog met jou?
Ik ben ondertussen al even over de helft en voel ze bewegen, heel leuk.

Over de kleding: ligt wat aan je kledingstijl denk ik, broeken vond ik al snel vervelend zitten maar had gelukkig genoeg jurken en rokken die nog pasten in de zomer. Nu heb il 2 zwangerschapsbroeken en rokken gekocht, of hou ik rekening bij een aankoop dat het buikproof is.
 
Hey!
Leuk dat je nog iets van je laat horen.
Wat leuk om ze te voelen bewegen zeg. Elke fase lijkt me echt zo speciaal in de zwangerschap, en dan moet de bevalling nog komen!
Wij zijn intussen mentaal er helemaal klaar voor. Fysiek hopelijk ook voor een snelle bevruchting ;)
We hebben deze cyclus toch nog even gewacht omdat ik onlangs ben overgestapt van ziekenfonds en moest het raak geweest zijn, misten we alle voordelen (zou ons zeker 1000 euro extra gekost hebben, geen 1 persoonskamer bij bevalling etc. en we konden toch nog prima een maandje uitstellen dusja). En eigenlijk ook wel met je gelijkaardige raad in het achterhoofd, qua timing enzo.
Maar dus nu staan we te popelen om eraan te beginnen!
Eind oktober zal het hem worden, spannend... 
ik hoop natuurlijk stiekem op direct raak, maar is het zo niet, dan zeker geen probleem; we hebben nog genoeg leuke activiteiten in het vooruitzicht komend jaar.
We hebben wel al een gespek met een doula gehad, dat voelde als eerste echte concrete stap :p Nu wachten op een positieve test voor een volgend gesprek.
Zijn jullie al aan namen aan het denken? Lijkt me ook zo leuk!
 
 
Wauw je bent al goed op de hoogte van je ziekenfonds en vergoedingen. Ik heb nu een jaar een andere hospitalisatie verzekering en al een paar keer gevraagd naar hun polis etc maar het blijft zo vaag.. binnenkort eens werk van maken.

Spannend voor eind oktober bij jullie! Ik ben benieuwd.

Ja namen zijn we zeker mee bezig. (Zie mijn andere topic:D) ik dacht dat ik meisjesnamen makkelijk vond maar dé naam vinden en zeker zijn blijkt moeilijk. Komende weken hoop ik ook het 1e ontwerp van het kaartje te zien, spannend.
 
Hey!

Vorige cyclus was wat langer waardoor mijn vruchtbare week is opgeschoven naar volgende week ?. Maar we zijn er helemaal klaar voor. Ben echt benieuwd !!
Merk wel dat ik er bijna elke dag aan moet denken. Vooral of het al direct zou lukken of niet. En of ik de innesteling zou voelen. Heb het ook steeds moeilijker om het niet met iemand te delen buiten mijn vriend, dat we eraan gaan beginnen. Maar gelukkig is er dit forum ;-)

Ik twijfel om ovulatie test te gebruiken maar vorige keren was dat war dubieus en het gaf me ook wat stress "dat ik dan geen eisprong zou hebben". Dus denk dat ik het gewoon zo laat en erop vertrouw dat deze cyclus zoals al de andere wel oke zal zijn : m'n vruchtbare slijm me wel zal vertellen wanneer het moment er bijna is ;-) tot nu toe met terugtellen al tien cycli goed voorspeld dusja...
 
Intussen officieel begonnen ;-) we zullen wel wat marge nemen, stel dat mijn cyclus weer wat langer is.

Dus rond 20/11 is mijn nod volgens de app...

Hebben jullie beide alcohol volledig gelaten of niet? Ik kan dat op zich wel maar m'n vriend vindt 0.0 toch wel echt moeilijk. Maar suiker eten we allebei wel zo weinig mogelijk en we eten voor de rest ook al sinds januari echt wel nog wat gezonder dan voorheen. Ik hoop dat daarmee zijn zaad ook aan kwaliteit is gegroeid en we zo weinig mogelijk aan toeval kunnen overlaten?

Wel heerlijk om te voelen dat m'n vriend er nu ook volledig klaar voor is, wat een half jaar geleden nog niet zo was.

Hoe is het met jullie? Waar zijn jullie nu zoal mee bezig en hoe ver zit je eigenlijk ? Wat is je uitgerekende datum?

Ik houd je op de hoogte, positief én negatief ;-)
 
Nee we hebben op ons alcoholgebruik gelet en geminderd maar niet 0.0. Maar niet meermaals per week meerdere drankjes ofzo..

Ja leuk he dat merken aan je vriend, was bij ons ook! Eens dat we bezig waren leek hij er harder op te hopen dan mij:D

Wij zijn nu bezig met de geboortelijst, kaartjes, ideeën voor doopsuiker.. We hebben ook een paar workshops gevolgd of gepland ivm draagdoeken, bv, ehbo,...
Uitgerekende datum is in de laatste week van januari:)

Veel succes met de komende spannende weken!
 
Terug
Bovenaan