Starten nazomer 2021 (of na coronavaccin) en preconceptie zorg

Haha over aankondigen heb ik ook al over nagedacht :D Lijkt me wel leuk, ik heb geen broers of zussen en vrij lang alleen geweest na mijn vorige relatie dus verwacht wel enthousiasme bij mijn familie. 
Laatst begon mijn schoonmoeder ook over dat ze na haar pensioen graag een dag kleinkinderen wou bijhouden, maar zij werkt nog zo'n 7 jaar geloof ik.. dacht bij mezelf, tegen dan zitten die al op school hoor :p 
Ja idd, had al gekeken of er een  mindere openbare optie is maar er is hier zelfs geen optie om prive te berichten of topics enkel voor leden toegankelijk te maken 
 
Haha ja, aan de ene kant zal het bij ons ook eerste kleinkind zijn wellicht, de andere kant wel totaal niet. Maar da's misschien ook net fijn, dat ze beide ervaringen hebben.
Ach, na schooltijd kan je schoonmoeder ook nog op ze babysitten, geen nood xp
Ik merk gelukkig met het mooie weer en de versoepelingen/vaccin die nu toch wel dichter komen dat ik er gelukkig iets minder mee bezig ben in mijn hoofd, ben er blij om. Hopelijk kan ik het redelijk loslaten komende maanden en dan plots ineens een positieve test haha, dan ben ik die wachtweken ineens ook gepasseerd lol.
Binnen een goede maand gaan wij starten met foliumzuur, da's dan onze eerste echte stap samen hihi.
Vind het zo spannend voor jullie dat jullie al gaan beginnen, hihi! 
 
Denk dat maar aan 1 kant de eerste zijn wrs beter is. Vriendinnen die aan beide kanten de eerste waren hadden soms wat last van te enthousiaste familie.J Ja ik vind het niet erg dat ze wrs niet standaard moet oppassen, haar kennende zou ze niet altijd mijn grenzen of afspraken respecteren dusja. 
Ja er niet constant bezig zijn in je hoofd is het beste maar soms wel moeilijk denk ik. Er lijkt wel altijd iets om aan te denken. Nu ben ik dan bezig met  eisprong te zoeken en daarna wrs ook weer bewust van mn lichaam om te kijken of menstruatie er aan komt. Maar voorlopig sta ik er nog heel rustig en luchtig in. Op mijn werk zijn het wel drukke tijden dus dat leidt sowieso wel af. Die komende maanden zullen voor jullie ook wel voorbij vliegen. En ondertussen inderdaad genieten van de versoepelingen etc. 
Inderdaad vind het ook super spannend. Mijn vriend leek altijd er minder mentaal mee bezig maar vandaag stuurde hij toen ik werken was opeens iets super schattig, hij ging iets in orde maken in onze slaapkamer zodat ik goed kon rusten komende tijd??alsof ik al zwanger ben ofzo.
 
 
Ja het eerste kleinkind in de familie was bij ons ook één en al aandacht en dan daarna zwakt dat wel best sterk af haha, het nieuwe is er af xp
Ja ook druk op het werk en dat helpt zeker maar savonds laat heb ik nu toch de gewoonte van altijd nog eens de topics op dit forum te checken, dus ik hoop dat ik van die gewoonte af raak ;)
Dat van bezig zijn met je cyclus heb ik ook wel sinds ik weet van mijn pcos. Ik twijfel zelfs of ik mijn piek wel heb gevonden want ik had enkele dagen terug precies wat slijm wat op een vruchtbare periode zou kunnen wijzen (1 week na mijn zogezegde piek). Ik hoop binnenkort mijn regels te krijgen, dan heb ik al een vierde keer op rij een korte(re) cyclus en kan ik ook wat terugtellen ivm eisprong. Ik ben de laatste twee weken wel weer wat aan het hervallen in mijn oude eetgewoontes dus hoop dat het niet te veel invloed had. Maar eens we verhuisd zijn dan ga ik er weer meer op proberen letten.
Zal zo in mijn hoofd nieuw hoofdstuk in ons leven zijn: verhuizen en dan echt beginnen aan de voorbereidingen op... en vooral genieten van eindelijk onze eigen plek met ons 2'tjes, hihi! 
Ik ben ook nog niet ongerust ofzo, ik wil nu vooral alles op alles zetten om ronde 1 te slagen in het najaar haha xp
Momenteel een weekendje gepland in die periode rond mijn NOD in de maand van ons te plannen ronde 1 en zou het super romantisch vinden mocht ik daar een positieve test hebben, maar ja xp
En oh wat schattig van je vriend, haha!
De mijne is er zeker ook niet zo hard mee bezig als mij hoor, maar inderdaad, af en toe merk je wel dat ze er op hun manier ook mee bezig zijn hé :))) 
Ik voel alvast hoe meer we praten over: hoe zou je dit of dat doen, dat we echt wel op dezelfde lijn zitten, dat voelt goed :)
 
 
Aha dus wel. Ik las nog iets over vruchtbaar slijm wat voor jou mss ook interessant is. Er stond ook iets op dat het bij pcos weer anders kon zijn.
 
https://www.verywellfamily.com/what-is-egg-white-cervical-mucus-ewcm-1960232#:~:text=Usually%2C%20you%20should%20get%20fertile,it%20for%20only%20one%20day.&text=Usually%2C%20you%20should%20get%20fertile,it%20for%20only%20one%20day.
 
Zelf merkte ik dat vorige week woensdag tot vrijdag  vruchtbaar slijm terwijl ik mijn piek pas zaterdagavond vond dus wrs pas zondag of maandag mijn eisprong. En toen merkte ik niet echt meer veel slijm. Maarja het zal wel ok zijn..
 
 
 
Hoi hoi
ah interessant, heb het gelezen, maar ik denk idd dat het slijm gewoon heel lichaamsafhankelijk en zelfs cyclusafhankelijk is.
het helpt vooral om zo in die app dingen erover bij te houden die je opvallen, want na een maand ben je dat anders vergeten hé. En zo kan ik wat patronen zoeken.
Ik ga nu wel eens zien of die sensitest ovulatietesten wel zouden werken voor mij (door bv bij begin van cyclus test te doen, zou dus negatief moeten zijn) omdat ik denk deze maand die piek fout te hebben ingeschat (of miss door mijn pcos was hij vals positief). Cyclus deze maand weer heel wat langer maar heb me ook minder aan mijn gezond voedingspatroon gehouden dus wel zot dat mijn lichaam daar direct op inspeelt (ik geloof toch sterk dat het daarvan is).
 
Ja ik hou ook vanalles bij in de app. Ook zodat ik wanneer ik eens in een wachtweek iets raar zou opmerken kan vergelijken.
Ik zit nu in de wachtweken maar verwacht nu niet al iets de 1 e ronde, maar zou toch altijd liefst niet drinken in de tweede helft vd cyclus maar ben zo bang dat het zo gaat opvallen... Wil niet dat iedereen gaat speculeren ofzo.
 
Terug
Bovenaan