Steun & kletstopic; cyclussen langer dan 35 dagen

Ha meiden,
Wat fijn dat dit topic er is. Ik heb een hele tijd gedacht de enige te zijn en zocht me suf op het internet maar daar werd het piekeren niet beter van.
Ik ben ongeveer 2.5 jaar geleden gestopt met de pil omdat ik veel tussentijds bloedverlies had en later ook contact bloedingen. Toen ik stopte kreeg ik hele onregelmatige cyclussen (variërend van 40 tot 80 dagen). Meerdere onderzoeken gehad voor de bloedingen maar er kwam steeds niets uit. Ik had destijds nog geen acute kinderwens dus sprak daar niet over met de gynaecologen maar het speelde wel steeds in mijn hoofd. Wat als ik geen kinderen kan kinderen. Dit durfde ik toen nog niet te zeggen want ik voelde me een aansteller, ik had nog niet eens een poging gedaan. Afgelopen januari begonnen met onze kinderwens. Mijn cyclussen waren nog steeds erg onregelmatig dus zijn meteen naar de huisarts gegaan. Ik mocht meteen onderzocht worden als ik zou willen, maar de huisarts zei dat het niet per se zou betekenen dat het via de  natuurlijk weg niet zou lukken. Ik had mezelf voorgenomen om het een half jaar te proberen en dan weer terug te gaan  naar de huisarts. Ik had er weinig vertrouwen in, werd enorm onzeker van de ovulatietesten, maar bleek tot grote verbazing na 4 maanden zwanger. 
Ik wil jullie met dit verhaal graag een hart onder de riem steken en ben blij dat dit topic er is. Zo voel je je niet zo alleen want wat is het frustrerend... 

[quote quote=10348324]Het is rustig op dit forum, veel mensen op vakantie? @Loike wat moet jij lang wachten zeg! Snap dat je er begrip voor hebt, maar snap ook dat je graag meer duidelijkheid wilt.. @CJS; succes! Spannend allemaal wat het gaat brengen. Ik hoop voor jullie allen dat jullie binnenkort een positieve test in handen hebben (eventueel met regelmatigere cyclus) Ik ben woensdag gebeld dat de eerste ronde clomid z’n werk heeft gedaan en ik een goede eisprong heb gehad, de eerste goede kans sinds juli 2019 gestopt te zijn met de pil! En ik mocht vrijdag testen en het is niet te geloven, maar deze was positief! Heel onwerkelijk nog steeds, maar heel blij! Gun jullie dat allemaal ?[/quote]

Wat super Skippy! Gefeliciteerd! 

Wooow Skippy, wat een ongelooflijk goed en blij nieuws! Gefeliciteerd zeg! Had je zelf al een vermoeden of iets waarvan je dacht dat het wel een zwangerschap kon zijn?

Ik ben vandaag na 106 dagen eindelijk weer ongesteld te worden (al bijna reden tot een feestje tegenwoordig!) Aangezien ik toch moet wachten tot begin oktober ga ik nu een cyclus teunisbloemolie proberen en maar ovulatietesten aanschaffen. Heb het gevoel dat ik nu toch eindelijk iets kan doen, al is het maar om die 6 weken door te komen.

[quote quote=10348363]Wooow Skippy, wat een ongelooflijk goed en blij nieuws! Gefeliciteerd zeg! Had je zelf al een vermoeden of iets waarvan je dacht dat het wel een zwangerschap kon zijn? Ik ben vandaag na 106 dagen eindelijk weer ongesteld te worden (al bijna reden tot een feestje tegenwoordig!) Aangezien ik toch moet wachten tot begin oktober ga ik nu een cyclus teunisbloemolie proberen en maar ovulatietesten aanschaffen. Heb het gevoel dat ik nu toch eindelijk iets kan doen, al is het maar om die 6 weken door te komen.[/quote]
Ik snap dat je blij bent dat je eindelijk ongesteld bent! Ben heel benieuwd wat de teunisbloemolie gaat doen bij jou! Hou me op de hoogte! Ik ga er mn volgende cyclus ook mee starten!

Wauw Skippy gefeliciteerd!! Het is je zo gegund! 

Ik ben vrijdag bij de fertiliteitsverpleegkundige geweest. Ga naar medisch maatschappelijk werk voor verwerking en met m'n voeding moet ik door blijven gaan zoals ik het nu doe, zij heeft goede hoop dat dan m'n cyclus met het nodige gewichtsverlies weer regelmatig kan worden.. 

na ruim 100 dagen is het niet gek dat je even een feestje viert hoor Loike! Ik deed het al na 65 dagen. Ben benieuwd of teunisbloemolie voor je gaat werken! 

Dankjewel allen! Het blijft een gek idee.. had het totaal niet verwacht zo snel, uiteraard wel gehoopt! Nee helemaal niet, avond voor NOD krampen zoals menstruatie dus had de hoop al opgegeven. Maar blijkbaar hoort dat erbij.. was enorm blij dat de medicijnen aanslaan en goede kans had! Maar dat het direct raak zou zijn is bijna te mooi om waar te zijn.

Ben benieuwd of teunisbloemolie wat gaat doen en succes met de ovulatietesten Loike!
Ik blijf jullie volgen als jullie dat goed vinden en hoop binnenkort bij jullie positieve verhalen te lezen ? 

Echt fijn om zo'n positief nieuws te horen! :D
Wat mij betreft is het helemaal prima als je blijft volgen, je krijgt toch al gauw een beetje een band hè. Ik hoop dat je regelmatig laat weten hoe het nu met jou gaat :) (en inderdaad, wat zou het leuk zijn als we allemaal binnenkort mogen volgen!)

Hey allemaal, ik zou ook graag meeschrijven. Ben in november 2019 bevallen van onze dochter en pas 23 april ongesteld geworden voor t eerst. En daarna cyclussen van 45 en 34 dagen gehad en nu alweer ver over de 40... geen pijl op te trekken. In die maanden voor mn menstruatie elke keer roze afscheiding gehad en daarvoor bij de dokter geweest in februari en alles op kweek gezet en niks gevonden. Ze zei dat t mn hormonen waren die in de war zijn. Ik moest maar wachten tot ik weer ongesteld werd. Nu worden de cyclussen alleen maar langer en weer steeds roze afscheiding en jeuk en roodheid dat t voelt als n infectie zoals toen. Heb voor vrijdag n afspraak staan bij de huisarts. Echt ellende die cyclussen. Zouden t mn hormonen zijn of is dit normaal 10 maanden na n bevalling nog? Zouden eigenlijk op kort termijn voor n 2e willen gaan maar met zon cyclussen zal dat ook niet opschieten.  

Terug
Bovenaan