Steun & kletstopic; cyclussen langer dan 35 dagen

Hi meiden,
Gisteren had ik 1 druppel bruin bloed in mijn inlegkruisje, verder niks.. ook niet bij het afvegen. Zit nu op 9 dpo. 
De kriebel is nog steeds aanwezig xD 
Ik heb - zo ongeduldig als ik ben - vanochtend een test gedaan van de Action, negatief maar ook niet zo gek op 9 dpo (maar omdat ik een LH van 12 dagen heb, dacht ik 'je weet maar nooit :p). 
Als mijn LH nog steeds 12 dagen is, dan is mijn NOD donderdag. Afwachten dus... 

@Jessssica Wat vervelend zeg, dit is idd niet wat je verwacht als je met anticonceptie stopt. Hoe lang was je vorige cyclus? Hopen dat je snel je LH-piek vind en je eisprong krijgt. Het maakt je natuurlijk ook erg onzeker, want je weet niet wat er daarbinnen gebeurt. 
Volg wel altijd je gevoel hierin, als jij na een tijdje het niet vertrouwt dan zou ik wel echt naar de huisarts/gynaecoloog gaan. Soms zeggen huisartsen 'kijk het maar een jaar aan', maar laat je niet zomaar wegsturen. Vooral als je op een gegeven moment onzeker wordt over je cyclus en het zwanger worden, is het fijn dat je in ieder geval kan kijken of dat ergens door komt.
Ik had zelf een cyste en dat kon niet veel kwaad, maar omdat ik tijdens de eisprong super veel pijn had ging ik me wel afvragen of er niet iets aan de hand was en doordat ik bij de gynaecoloog terecht kon werd ik echt wel even gerustgesteld. Ook als er wel wat was geweest had ik het willen weten zodat ik er iets mee/aan kon doen. Je voelt je anders ook erg machteloos.
En mijn gynaecoloog gaf ook aan dat lange cyclussen op een gegeven moment ook mentaal echt slopend kunnen zijn. Je hebt daardoor gewoon echt minder kansen in een jaar dan iemand met een cyclus van 28 dagen. Dit is dan nog maar mijn eerste cyclus die boven de 35 dagen komt en vind het nu al lastig. Ze gaf ook aan dat ik, als ik wil, een doorverwijzing naar Fertiliteit kan krijgen om mijn cyclus te verkorten. Hier zijn ik en mijn partner nog niet helemaal over uit. Aan de ene kant denk ik 'we zijn 'nog maar' 7 maanden bezig', wie weet lukt het echt wel zonder hulp. Maarja aan de andere kant; vaak duurt het wel even voordat alles in gang wordt gezet en je hebt eerst ook onderzoeken, dus misschien juist een fijne gedachte dat je iets kunt doen. 

[quote quote=10345394]@Jessssica Wat vervelend zeg, dit is idd niet wat je verwacht als je met anticonceptie stopt. Hoe lang was je vorige cyclus? Hopen dat je snel je LH-piek vind en je eisprong krijgt. Het maakt je natuurlijk ook erg onzeker, want je weet niet wat er daarbinnen gebeurt. Volg wel altijd je gevoel hierin, als jij na een tijdje het niet vertrouwt dan zou ik wel echt naar de huisarts/gynaecoloog gaan. Soms zeggen huisartsen ‘kijk het maar een jaar aan’, maar laat je niet zomaar wegsturen. Vooral als je op een gegeven moment onzeker wordt over je cyclus en het zwanger worden, is het fijn dat je in ieder geval kan kijken of dat ergens door komt. Ik had zelf een cyste en dat kon niet veel kwaad, maar omdat ik tijdens de eisprong super veel pijn had ging ik me wel afvragen of er niet iets aan de hand was en doordat ik bij de gynaecoloog terecht kon werd ik echt wel even gerustgesteld. Ook als er wel wat was geweest had ik het willen weten zodat ik er iets mee/aan kon doen. Je voelt je anders ook erg machteloos. En mijn gynaecoloog gaf ook aan dat lange cyclussen op een gegeven moment ook mentaal echt slopend kunnen zijn. Je hebt daardoor gewoon echt minder kansen in een jaar dan iemand met een cyclus van 28 dagen. Dit is dan nog maar mijn eerste cyclus die boven de 35 dagen komt en vind het nu al lastig. Ze gaf ook aan dat ik, als ik wil, een doorverwijzing naar Fertiliteit kan krijgen om mijn cyclus te verkorten. Hier zijn ik en mijn partner nog niet helemaal over uit. Aan de ene kant denk ik ‘we zijn ‘nog maar’ 7 maanden bezig’, wie weet lukt het echt wel zonder hulp. Maarja aan de andere kant; vaak duurt het wel even voordat alles in gang wordt gezet en je hebt eerst ook onderzoeken, dus misschien juist een fijne gedachte dat je iets kunt doen.[/quote]

M'n vorige (en tevens eerst cyclus na stoppen met de pil) was 44 dagen. Maar denk dat ik daar nu zeker overheen ga.. m'n vriend is er heel nuchter in en zegt dat 't allemaal wel goed komt. Maar 't voelt voor mij best rot! Ik wacht nog wel even af maar als deze cyclus me echt te lang gaat duren wil ik wel contact opnemen met de huisarts..

@Dreamer; dankje voor je positieve verhaal! :) 

@Yen; hoe gaatjes met de kriebel in je buik? Ben je er al achter wat het is? Spannend morgen je NOD? 

@Jessica; vervelend zeg! Hopelijk heb je snel je eisprong of menstruatie. Dat wachten is vreselijk. 

@Skippy ja vandaag NOD. Werd vanochtend wakker en geen menstruatie te bekennen, dus was blij want meestal heb ik op 11 dpo al beginnende menstruatie. Test gedaan, maar negatief. En nu begint mn menstruatie toch op gang te komen denk ik, net beetje bloedverlies. Alleen met afvegen maar denk dat het later vandaag doorzet. 

Ik had echt goede hoop deze keer! Die kriebel heb ik nog steeds en nooit eerder gehad. Ook heel erg misselijk geweest en dan hoop je dat dat niet voor niets is, maar helaas ?. Had vanochtend met urine opvangen voor testen echt hele troebele urine (heel veel witte vlokken), nooit eerder gehad maar las dat het misschien een blaasontsteking kan zijn. Kan er ook nog wel bij ? 
Volgende week toch maar contact opnemen met de huisarts voor verwijzing naar fertiliteitskliniek. Kijken of ze mijn cyclus weer regelmatig en korter kunnen krijgen en kijken hoe het met de vruchtbaarheid van mijn vriend zit ? Liever doe ik het allemaal zonder behandelingen, maar goed gesprek gehad met de gynaecoloog en lijkt me wel goed om de mogelijkheden te bekijken. Hopelijk gaat er in de tussentijd spontaan een wondertje in mijn buik nestelen. 

Aah Yen wat naar dat je dan weer ongesteld bent geworden! Niet leuk :(
Ja nooit verkeerd toch om even langs te gaan, misschien kunnen ze wat voor je betekenen en lukt het alsnog spontaan :)

Ahh jammer Yen! 

Ik zit inmiddels op cyclusdag 37 en nog geen ovulatie of menstruatie te bekennen... ik word een beetje moedeloos. Ben al bijna een maand elke dag ovulatietesten aan het doen. Het voelt ook gewoon alsof er niks gebeurd in m'n lichaam. Ik wacht deze cyclus nog af maar ga dan denk ik maar contact opnemen met de huisarts.. misschien wat aan de vroege kant maar van dit onzekere gedoe word ik ook niet vrolijk!

Hoe is het bij jullie dames?

@Jessica; ik begrijp je. Dat is supervervelend dat je niet weet waar je aan toe bent. Probeer je lichaam even wat tijd te geven, maar klinkt zo makkelijk. Als je het niet vertrouwd gewoon even met de HA bellen. Ik zit in mijn eerste cyclus met behulp van medicatie.
Vandaag cd 31, afgelopen woensdag bloed geprikt om te kijken of mijn eisprong goed was. Komende woensdag uitslag denk dat ik rond die tijd op een positieve test en zo niet in ieder geval een menstruatie, zodat ik weet dat de medicijnen z'n werk doen..

Terug
Bovenaan