@Jessssica Wat vervelend zeg, dit is idd niet wat je verwacht als je met anticonceptie stopt. Hoe lang was je vorige cyclus? Hopen dat je snel je LH-piek vind en je eisprong krijgt. Het maakt je natuurlijk ook erg onzeker, want je weet niet wat er daarbinnen gebeurt.
Volg wel altijd je gevoel hierin, als jij na een tijdje het niet vertrouwt dan zou ik wel echt naar de huisarts/gynaecoloog gaan. Soms zeggen huisartsen 'kijk het maar een jaar aan', maar laat je niet zomaar wegsturen. Vooral als je op een gegeven moment onzeker wordt over je cyclus en het zwanger worden, is het fijn dat je in ieder geval kan kijken of dat ergens door komt.
Ik had zelf een cyste en dat kon niet veel kwaad, maar omdat ik tijdens de eisprong super veel pijn had ging ik me wel afvragen of er niet iets aan de hand was en doordat ik bij de gynaecoloog terecht kon werd ik echt wel even gerustgesteld. Ook als er wel wat was geweest had ik het willen weten zodat ik er iets mee/aan kon doen. Je voelt je anders ook erg machteloos.
En mijn gynaecoloog gaf ook aan dat lange cyclussen op een gegeven moment ook mentaal echt slopend kunnen zijn. Je hebt daardoor gewoon echt minder kansen in een jaar dan iemand met een cyclus van 28 dagen. Dit is dan nog maar mijn eerste cyclus die boven de 35 dagen komt en vind het nu al lastig. Ze gaf ook aan dat ik, als ik wil, een doorverwijzing naar Fertiliteit kan krijgen om mijn cyclus te verkorten. Hier zijn ik en mijn partner nog niet helemaal over uit. Aan de ene kant denk ik 'we zijn 'nog maar' 7 maanden bezig', wie weet lukt het echt wel zonder hulp. Maarja aan de andere kant; vaak duurt het wel even voordat alles in gang wordt gezet en je hebt eerst ook onderzoeken, dus misschien juist een fijne gedachte dat je iets kunt doen.