Steun & kletstopic; cyclussen langer dan 35 dagen

@NoorSW ik denk dat wij echt een zelfde verhaal hebben als ik het zo lees.. ook hier de stiekeme hoop (ook al wist ik dondersgoed dat dat wel heel veel geluk zou zijn) dat ik naar buiten zou lopen met het nieuws dat er een eitje was maar weinig hcg waardoor de testen negatief zijn.. 
heb heel veel tranen gehad gisteren, maar ook gelijk omgezet naar positiviteit door te zoeken naar manier om toch natuurlijk zwanger te raken. Je schijnt met voeding en supplementen op een natuurlijke manier van pcos af te kunnen komen dus niet geschoten is altijd mis, dat wil ik zeker gaan proberen.
in onzekerheid zitten vond ik nog vervelender dan dit.. dit was een klap, maar nu kunnen we tenminste verder.. 
ben wel heel blij met dit forum nu :) 

@CJS, hè bah, wat een rottig nieuws. Ik kan me voorstellen dat dat even is ingeslagen. Ook een dikke digitale knuffel voor jou. Wat knap dat je er zo snel een positieve twist aan kunt geven. Dat gaat het hoe dan ook positief beïnvloeden. Ik geloof zeker in het effect van voeding en evt suppletie en ken veel verhalen waarbij dat hielp. En inderdaad fijn, om zo met elkaar uit te kunnen wisselen op een forum. 

@ Loike, mooie gedachte dat er maar heel weinig zijn waar het echt niet lukt. Zo is het ook. We krijgen vast allemaal hele mooie kindjes. En kan me voorstellen dat je graag duidelijkheid wilt, om iets te kunnen ondernemen. Dat 'in de wacht staan' is ook een lastige fase denk ik. 

@NoorSW, fijn dat er in die wachttijd wel wat leuke dingen op jullie agenda staan. Kan me voorstellen dat het ook even tijd vraagt om het tot je te nemen en er je weg in te vinden. Knap dat je er zo mee omgaat! 

Ik zit in de afwachtmodus. Blijf wat kramp houden, maar geen bloed meer tot zover. Dus we gaan het zien. Ben hoe dan ook wel hoopvol: een cyclus van 40-50 dagen is sowieso al winst ten opzichte van eerder. 

@Alittlebite; is het inmiddels al doorgebroken?
Hier gisteren dan eindelijk ongesteld geworden (cd72)! Ga volgende week ook op vakantie, dus komt opzich goed uit haha. As woensdag moet ik bloed laten prikken en donderdag moet m'n vriend naar t ziekenhuis voor t semenonderzoek. 
Dus ben benieuwd wat daar allemaal uit komt.
Hoe is het verder met jullie?

@NoorSW, wat fijn dat het doorgebroken is en je waarschijnlijk in ieder geval niet op vakantie ongesteld bent. Spannende week dus, met die onderzoeken. Maakt het ook wel 'echt' ineens denk ik? 
Ik ben vandaag ook ongesteld geworden. Een cyclus van 45 dagen. Ik ben natuurlijk nog maar drie maanden met de pil gestopt en besef tegelijkertijd dat ik eigenlijk nog geluk heb qua lengte, maar vandaag dacht ik wel even: zal het wel beter worden? Wie weet heeft het ook te maken met de hormoondip nu ofzo hoor, haha. Ik start wel vanaf deze maand met m'n temperatuur bijhouden, om een beetje meer 'inzicht' te krijgen. 

Hoi meiden,
Ik zit jullie verhalen te lezen en herken mij hier erg in. Kan het niet laten berichtje te sturen.
Ben zelf jaar gestopt met de pil. Daarna heel onregelmatige cyclussen gehad en in het voorjaar na de corona (want vond het daarvoor niet erg genoeg om te gaan) toch maar afspraak bij de huisarts gemaakt. Die toonde gelijk begrip en ben doorverwezen. Na eerste echo in het ziekenhuis PCOS vastgesteld. Dit was paar maand terug en nu begonnen met eerste medische traject.
Ik begrijp jullie twijfel om naar de huisarts te stappen. Zelf geen overgewicht dus daar kan ik niet over meepraten. Echter was ik wel blij dat ik niet langer gewacht heb en de stap gezet heb. Ik was vooral opgelucht dat er wat duidelijkheid was en er nu concreet wat gebeurd ipv die lange cyclussen. Veel mensen in mijn omgeving reageerden best geschokt. Ik had zelf vooral zoiets; er is iets aan te doen.. er gebeurt nu in ieder geval iets...
Groetjes!

@skippy, welkom. Mag ik vragen hoe dat medische traject er bij jou uit ziet?
Ik kan me wel voorstellen dat het prettig is om geholpen te worden, dat je het gevoel hebt dan echt kansen te krijgen ik zit momenteel op cd86 en als ik me dan bedenk dat de gemiddelde vrouw daar al 3 kansen in heeft frustreerd dat me ook wel hoor.. 
Ik heb vandaag ineens wat gevoelige tepels. Kan me herinneren dat ik dat een cyclus eerder ook al heb gehad, al weet ik niet meer waar of wanneer ergens.. hopelijk betekent het dat mijn lichaam iets doet(of bijna ongesteld is!) Laten we hopen dat dit niet toevallig is als ik voor de echo mag gaan, lijkt me niet zo'n feest.

Zou het voor jullie allemaal trouwens ook jullie eerste kindje worden,o zijn er ook vrouwen hier die al een kind hebben? 

@Alittlebite; Ja, maakt het inderdaad wel echt. Ben vooral benieuwd wat er uit alle onderzoeken komt. Hoop nu dat het dan maar alleen bij mij niet helemaal oké is, anders wordt het allemaal wel heel medisch. Maargoed, probeer ook weer niet te erg te doemdenken en positief te blijven. Gelukkig kan mijn vriend dat heel goed, dus dat is wel fijn haha. Gewoon afwachten.
In ieder geval fijn dat je ongesteld bent geworden. Snap best dat je dan even niet helemaal lekker in je vel zit, wees maar gewoon extra lief voor jezelf deze dagen en hopelijk geeft het temperaturen je meer inzicht!
@Skippy-; Welkom! Ons verhaal is wel vergelijkbaar, ik heb ook geen overgewicht (BMI van 19) maar inderdaad wel PCOS. Op welke manier is bij jou het medische traject opgezet en waar sta je nu? Eigenlijk dezelfde vragen als Loike haha ?. Veel succes, hopelijk snel mooi resultaat!
@Loike; Ik snap dat gefrustreerd bent hoor! Dag 86 pff… Bij mij betekende mijn gevoelige tepels dat ongeveer 7 dagen daarna m’n menstruatie doorkomt, dus hopelijk ook bij jou. Nog 2 weekjes tot de echo toch? Spannend! Hopelijk binnenkort de menstruatie en ben je er vanaf als je voor de echo moet. En dan daarna meer duidelijkheid voor je! Voor mij wordt het inderdaad ons eerste kindje!

Ik in juni 2019 gestopt met de pil. Omdat ik ineens een tussentijdse bloeding had, dus middenin de pil strip gestopt. Toen ook onregelmatige cyclussen gehad. Eerst 35 Dus dacht yess. En toen ineens 55. Toen teunisbloemolie gebruikt maar snel weer mee gestopt want werd de cyclus nog langer. Toen 40 dagen en ineens 27 dagen een keer en toen weer 38. Uiteindelijk in januari een positieve zwangerschapstest gehad. Dus het kan wel. 
Ben inmiddels 33 weken zwanger.  Dus het kan wel met een onregelmatige cyclus. Wij gebruikten de sensitest ovulatietesten  zo kun je toch je piek vinden en weet je wanneer je seks moet hebben. 

Terug
Bovenaan