Steun & kletstopic; cyclussen langer dan 35 dagen

@MandarijntjeX; Ik denk voor namelijk nu eerst een oriënterend gesprek en waarschijnlijk wel al een echo om te zien of ze zo op het eerste gezicht al wat kunnen vinden.
@Alittlebite; Dankjewel, zal het laten weten!
@CJS; Spannend… laat je weten hoe het gegaan is? Succes!
@Loike; Fijn dat je binnenkort al terecht kunt! Hopelijk is er iets meer duidelijkheid na de echo en/of kunnen er vervolgstappen gepland worden. Succes met wachten.
@IrisB; Fijn dat je in ieder geval ongesteld bent geworden. Hopelijk is je cyclus gereset en heb je een positieve test aan het einde van de maand. Succes met de ovulatietesten komende tijd, hopelijk vind je snel je piek!
Ja, ik vind het ook fijn om hier met elkaar over te praten en inderdaad ik duim voor iedereen voor een mooi resultaat. Ik ben benieuwd hoe het er over een jaar uit ziet ?!

@CJS, spannend kan ik me voorstellen. Veel succes en inderdaad, laat je weten hoe het is gegaan? 
@IrisB, wat fijn dat je ongesteld bent geworden en ik duim voor je dat dit een reset van je cyclus is. Hopelijk biedt dit een mooie kans! 
@NoorSW, nogmaals succes vandaag! Ben benieuwd hoe het is gegaan, hopelijk levert het al wat op. 
@Loike, het klinkt alsof jij een hele fijne huisarts hebt. Wat goed dat ze actie uitzetten en hopelijk geeft je dat wat meer duidelijkheid. Kan me voorstellen dat die afspraak in het vooruitzicht al meer ruimte geeft. 
Ik heb nu een week lang last van gespannen borsten en dat was vorige keer het voorteken voor mijn menstruatie, al duurde dat toen wel 11 dagen. Wat ik ongeveer kan herleiden naar een eisprong en een korte luteale fase, al heb ik geen ovulatietesten oid gedaan. Vanochtend spotte ik een druppel bloed en ik heb wat krampen zo nu en dan, dus ik wacht het even af. Merk wel dat ik op ieder seintje van mijn lijf let. Zo dubbel, want soms heb ik daardoor het gevoel dat ik het ook niet echt positief beinvloed, maar er niet mee bezig zijn vind ik ook een hele kunst.. ik wil de natuur zijn gang laten gaan en aan de andere kant inzicht krijgen. Hoe doen jullie dat? 

Hi meiden, 
Net terug van het ziekenhuis. Wel echt hele lieve vrouw. Had voor mijzelf toch nog heel erg (onbewust) het gevoel dat ik mijzelf moest verantwoorden, aangezien we pas in september met de pil zijn gestopt (en nog geen jaar bezig zijn). Maar echt een hele lieve vrouw en gewoon een aantal vragen stellen enzo. 
Bij de echo waren op beide eierstokken zo'n 16 (ei)blaasjes te zien. 20 blaasjes is echt abnormaal hoog, maar zit dus wel echt tegen het te hoge aan. Dit houdt in dat mijn lichaam heel veel moeite heeft om uit zichzelf een eisprong plaats te laten vinden en dat de kans dat dit gebeurd ook eigenlijk nihil is. Dit is gelukkig wel op te wekken door middel van medicatie. Dit alles wordt ook wel PCOS genoemd. 
Nu komende tijd wat kleine onderzoeken (bloedprikken, uitstrijkje en mn vriend wordt onderzocht) en dan moeten we over 3 maanden terugkomen voor een behandelplan. 
Moet het wel allemaal even laten bezinken. Aan de ene kant wel fijn dat er iets gevonden is en er iets aan gedaan kan worden, maar aan de andere kant nu ook wel een soort van bevestiging dat de kans dat het op een natuurlijke manier gebeurd er eigenlijk niet is. 
Ben uiteindelijk nu dus super blij dat ik eerder naar de huisarts ben gegaan. 
@Alittlebite; Het is ook heel moeilijk om er niet mee bezig te zijn. Wat mij hielp (en dit had ik ook ergens op dit forum gelezen) is gewoon je er beetje in berusten dat je er het ene moment veel mee bezig bent (en het andere moment niet). De ene avond ben je nu eenmaal allemaal sites aan het bekijken en een andere keer denk je er eigenlijk helemaal niet aan. Ik denk dat dit ook gewoon natuurlijk is.

Hé Noor, wat een dubbele, rotte boodschap zeg! Ik kan me voorstellen dat je er even van ondersteboven bent. En inderdaad, wat goed dat je gewoon gegaan bent. Het klinkt alsof ze jullie serieus nemen en hopelijk hebben jullie (als het een beetje geland is) een goed gevoel bij dit ziekenhuis en het plan dat jullie gaan maken. Je klinkt altijd zo positief en rustig in je berichtjes, dat vind ik echt mooi om te zien. Hopelijk geeft het ook wat rust, te weten dat er wat aan gedaan kan worden. Een dikke digitale knuffel! 
En dankjewel voor je reactie, dat klinkt inderdaad als een goed voornemen. 

@alittlebite, was inderdaad prettig dat de huisarts mij zo serieus nam. Ook positief verrast dat een echo kennelijk ook daar kan gebeuren! Voelt zo minder als een hele stap dan dat ik daarvoor naar het ziekenhuis had moeten gaan, wat ik stiekem ergens wel in mijn hoofd had.. 
Heel herkenbaar ook wat je zegt, de natuur zijn gang laten gaan. Ik heb ook vlagen van stress en een echte relaxte houding. Ik moet zeggen dat ik nu wat rustiger ben als eerst, het is kennelijk zo. Gelukkig zijn er maar heel weinig mensen echt onvruchtbaar, dus geeft mij ook wel rust om te weten dat er nog veel mogelijk is mocht dat nodig zijn. Ik zou zeggen veel leuke dingen doen om je gedachte te verzetten, en als het je oplucht praat er vooral over.
@NoorSW, geef jezelf de tijd om het een plekje te geven en probeer het ook positief te zien. Je weet nu wat er is en er zijn manieren om je te kunnen helpen! Had je deze uitkomst zelf verwacht? (Ik google dus ook echt veel, denk ook veel aan pcos bij mezelf net als enige symptoom die lange cyclussen) maar nog 3 maanden wachten op een behandelplan klinkt nog lang! Aan de andere kant geeft het je misschien wel de tijd om het een plek te geven. Weet dat we er op dit forum altijd zijn om erover te praten mocht je daar behoefte aan hebben :) 

Hey meiden..

herken dat ook hoor, veel onrust door ieder symptoompje bij jezelf te gaan herkennen en te denken zou het dan toch..
@NoorSW wat een nare boodschap zeg.. wel fijn dat er toch wel wat aan kan gebeuren, maar je verwacht natuurlijk op de natuurlijke zwanger te kunnen raken. 
Bij mij zaten er ook redelijk veel blaasjes op beide eierstokken, dus eigenlijk hetzelfde verhaal als bij NoorSW.. Ze mocht officieel geen diagnose geven voor er ook bloedonderzoek gedaan is, maar dit was al wel een klap.. het ligt dus wel degelijk aan mij dat het niet lukt.. de foto's van de echo gaan nu terug naar de huisarts maar zij verwacht wel dat ik doorgestuurd ga worden naar de gynaecoloog.. 
even flink in baalmodus op dit moment.. 

@Alittlebite; ja, zeker heel fijn om te zien dat het serieus wordt genomen. Haha lief dat je dat zegt. Zat wel met tranen over m’n wangen het berichtje te typen hoor, maar probeer inderdaad ook echt positief te zijn dat het wel iets is waar iets aan gedaan kan worden. Het komt uiteindelijk goed, kost gewoon iets meer tijd en moeite! 

@Loike; ja ik weet niet wat ik had verwacht. Misschien was ik ook iets te optimistisch. Had bijna gehoopt dat ze met de echo zouden zeggen; nou mevrouw ik zie een klein vruchtje, u bent zwanger! Misschien had ik PCOS niet verwacht, omdat ik naast de lange cyclussen niet echt andere symptomen heb. Maargoed bij de echo was de ‘kralenketting’ met eiblaasjes (typisch PCOS) echt meer dan overduidelijk. Ja, we moeten komende tijd wel nog andere onderzoeken doen (zoals bloedprikken, zaad inleveren etc) en ga toch ook met vakantie, maar oktober is inderdaad dan nog even ver weg. Helemaal nu ik weet dat de kans dat het natuurlijk lukt er eigenlijk niet is. 

@CJS; wat een rotnieuws ook, ik snap dat dit een klap voor je is hoor. Is ook gewoon heel normaal, logisch dat je hiervan baalt. Heeeele dikke knuffel! Geef jezelf even de rust om het te laten bezinken en dan daarna met positieve energie het vervolgtraject tegemoet. Uiteindelijk krijgen we onze kindjes echt!! 

Dank jullie wel voor alle lieve berichtjes echt super lief dat iedereen zo mee leeft en fijn om dit met jullie te kunnen delen. 

Hè wat vervelend CJS, dat ook jij een soortgelijk bericht hebt gehad. Niet de moed verliezen hoor!
En voor beiden : er zijn ook nog genoeg positieve verhalen te lezen dat het alsnog op de normale manier lukt, ook al al is de kans kleiner. 
Ik heb misschien wel makkelijk praten, want ik weet (nog) niks. Maar ik denk dat ik ergens wel geruststelling zou vinden in het feit dat het een reden heeft en er iets aan gedaan wordt, in plaats van dat er misschien niks wordt gevonden en je lange cyclussen blijft houden zonder resultaat. Er zijn genoeg succesverhalen te lezen over zwanger worden met pcos, dit gaat voor jullie ongetwijfeld ook zo zijn :)
Houd de moed erin :) 

Terug
Bovenaan