Steun & kletstopic; cyclussen langer dan 35 dagen

Hoi dames! 
Wat fijn dat dit topic er is! 
Ik ben Jessica, 25 jaar en sinds half mei gestopt met de pil (nog niet zo lang als de meeste van jullie!). Ik heb 1 juli m'n eerste menstruatie gehad na een cyclus van 44 dagen. Ik hoopte dat de boel daarmee op gang was gekomen en m'n cyclussen vanaf nu korter zouden worden.. maar helaas nog niet. Ik ben vanaf 11 juli ovulatietesten gaan doen maar mn eisprong nog niet ontdekt. Dus zoals het er nu naar uitziet gaat mn cyclus langer worden dan de vorige. Ik hoop dat dit nog gewoon bij het "ontpillen" hoort. En ik moet het gewoon de tijd geven. Maar dat is best lastig als je graag zwanger wilt worden haha.

@Loike; heel veel succes morgen! Hou je ons op de hoogte?
@CJS; ik heb geen ervaring met voeding aanpassen, maaar wordt er wel nieuwsgierig naar. :)
@Jessica; welkom! Spannend allemaal nog! Hoop idd voor je dat je cyclus binnenkort regelmatiger wordt. 

@loike succes vandaag! 

@jessica welkom! Het is inderdaad lastig te zeggen wat ontpillen is en wat niet.. hoe dan ook erg frustrerend als het niet gelijk regelmatig is.. 

@skippy ik werd er dus ook heel nieuwsgierig van en dacht niet geschoten is altijd mis.. en liever natuurlijk dan met hormonen zooi.. ben benieuwd wat de gynaecoloog ervan vindt maar dat hoop ik 10 augustus te kunnen overleggen met haar.. voor nu voel ik me in ieder geval al minder opgezwollen en daar wordt ik al blij van.. kijken of de rest van de hormonen ook minder zullen worden..
ik ben wel gister ongesteld geworden, dus alle vlaggen slingers en trompetten gingen uit hier haha! Was dag 63 dus ergens denk ik gewoon een cyclus overgeslagen ofzo.. kan wel perfect m'n eisprong (als die er is geweest) terugleiden aan pijn in m'n borsten, steken links precies 2 weken geleden.. voor nu op naar een nieuwe hopelijk wat kortere ronde! 

Bedankt voor jullie succes wensen :)
Inmiddels de echo gehad. Best wel interessant om te zien allemaal. Kennelijk heeft mijn huisarts interesse voor gynaecologie en echografie, vandaar dat hij zich daarin had bijgeschoold. Bij gesprek was zijn eerste gedachte ook pcos, enkel gebaseerd op onregelmatige cyclus (geen stress, geen overgewicht). Al gaf hij wel aan dat het stabiliseren wat tijd kan kosten.
Toen dus de echo. De baarmoeder bleek naar achter gekanteld, kennelijk komt dat bij 1/5 vrouwen voor en is dat verder geen probleem om zwanger te worden. Er was een dikke laag baarmoederslijmvlies te zien. Ik vroeg of ik dan aan het einde van de cyclus zou zitten, dat vermoedde hij wel. Daarna bekeek hij de eierstokken  (mijn eerste gedachte was : yes, ik heb 2 eierstokken, met blaasjes!) Er waren wat blaasjes te zien, maar niet abnormaal veel. Zowel links als rechts niet.
Dus naar zijn mening niet echt iets abnormaals te vinden.. Voorstel was om het eens door een gynaecoloog te laten bekijken. Dus nu wordt ik als het goed is nog gebeld door het ziekenhuis om een afspraak te maken.

Fijn Loike dat alles op het eerste gezicht goed lijkt! :)
@CJS hahah fijn! Wel een van de laatste keren dat je blij bent met een menstruatie denk ik ? herken het heel erg na mijn kuur provera om de menstruatie op te wekken. Nooit zo blij geweest met een menstruatie ?

Hi meiden,
Ik heb deze maand een langere cyclus (normaal al 35 dagen) Ben nu 7 maanden gestopt met de pil. Eerder cyclus van 35 dagen en nu zou het 42 dagen worden. Een week later mijn eisprong gehad dan normaal. Had al bijna 2 weken zo’n pijn in mn onderbuik. Ovulatiepijn maar dan heel heftig. De vorige keer toen ik veel last had van ovulatiepijn, had ik een cyste en moest ik naar de gynaecoloog, gelukkig was die cyste na 1 cyclus weg. Maandag toch maar even gebeld en kon dinsdag terecht, super fijn. Op de echo was geen afwijking te zien. Ze zag dat ik mn eisprong had gehad en nog een beetje vocht, maar geen cyste. Waarschijnlijk heb ik gewoon ‘pech’ dat mijn eisprong soms heftig kan zijn. 
Mijn NOD is op 6 augustus, afwachten dus ? Ik voel me wel anders, maarja ik heb al zoveel cyclussen gehad waarbij ik dacht dat ik weer andere dingen voelde dan normaal en toen toch weer ongesteld dus dan durf je bijna niet meer te hopen.
Heb nu al dagen een kriebelend gevoel bij mijn buik, ik kan nou niet echt plaatsen of het nou aan de binnenkant is of toch mn huid (klinkt heel raar haha, maar kan het niet echt plaatsen en ook niet met iets vergelijken), ook geen uitslag ofzo. Verder al dagen levendige dromen, die ik in de ochtend in zijn geheel kan navertellen. Normaal heb ik dat nooit of een keer kleine stukjes, maarja kan dat uberhaupt iets zijn xD Ook denk ik dat mijn reuk sterker is en mn borsten voller zijn, maar je gaat ook echt alles analyseren en denken ‘is dit iets?’. Dus het enige wat ik kan doen is afwachten en duimen… Wat duren de dagen dan lang he? ?

Lieve meiden,
Kwam na een tijdje weer eens op het zwanger worden forum uit. Wilde mijn verhaal met jullie delen, misschien dat iemand er iets aan heeft...
Ik ben zelf in maart 2019 gestopt met de pil en werd vrijwel 34 dagen erna ongesteld.. daarna was de regelmaat ver te zoeken.. Soms na 21 dagen, dan weer 56 en zelfs een keer ruim 86 dagen. Oorzaak? Geen enkele gevonden. Na bijna een jaar heb ik eind januari toch de huisarts gebeld met de vraag of dit "normaal" was en of ik te snel oordeelde dat het niet klopte. Zij gaf mij gelukkig niet het gevoel onzin uit te kramen en gaf aan dat met zo'n onregelmatige cyclus erg lastig te bepalen was wanneer je vruchtbaar bent. Uiteindelijk doorverwezen naar gynaecoloog,  onderzoeken gehad, vriendlief uiteraard ook en wat bleek; net voor de uitslag van de onderzoeken (geen bijzonderheden alleen dat mijn eisprong niet volgens de "regels" werkte..) had ik een positieve test in handen.
Wil jullie hiermee een hart onder de riem steken, laat jezelf niet gekmaken je kent jouw lichaam het beste! Duim voor jullie dat die positieve test en zwangerschap snel komt maar verlies nog niet dé hoop ondanks die onregelmatige cyclus kan je dus wél zwanger raken!
Liefs! 
28w en 2dagen zwanger 

@Loike, fijn dat alles op het eerste gezicht in orde is! 

@dreamer, dank voor je verhaal! Hopelijk loopt het bij ons ook zo goed af! :)

@Yen, spannend! Hou ons op de hoogte! 

Ik zit inmiddels op CD 34. Nog geen eisprong ontdekt. Ook nog niet ongesteld. Voor de zekerheid een zwangerschapstest gedaan (mocht ik m'n ei gemist hebben met testen) maar die was negatief. Merk aan mezelf dat ik me er echt een beetje rot door voel. Tuurlijk stel je jezelf erop in dat het niet meteen van een leien dakje gaat maar stiekem hoop je dat natuurlijk wel! 
Ik ben me ook meer aan het inlezen over lange cyclussen. En ik twijfel daardoor ook of m'n eerste menstruatie wel een "echte" was. Of misschien een anovulatoire cyclus..

Terug
Bovenaan