Stoppen met de pil vanaf januari 2017

Hallo Allemaal,

Ik wil me graag even voorstellen. Mijn man en ik zijn nu ruim een jaar getrouwd en toe aan de volgende stap. Sinds 18 januari ben ik gestopt met de pil. Vanavond zou ik normaal gesproken beginnen met mijn nieuwe strip maar nu dus niet.  Ik slik al 3 weken foliumzuur. Wij zijn 26 en 27 jaar.

Ik vind het best een spannende periode en ben benieuwd hoe snel het bij ons zal gaan.
 
Hallo Dames,

Ik wil ook graag meepraten. Wij gaan ook voor ons eerste kindje (zijn 26 en 29 jaar).
Begin januari heb ik het spiraaltje laten verwijderen en kort daarna ongesteld geweest.
Afgelopen week had ik mijn eisprong (met ovulatietesten getest). Nu dus maar afwachten. Ik vind het allemaal wel spannend...
 
Vanmorgen wakker geworden van ontzettende buikkrampen, m'n menstruatie is begonnen. Fijn dat ik nu weet dat ik 'het nog doe' ;) ik snap je dus helemaal avl!

M'n eerste echte cyclus dus, 31 dagen. Valt me niet tegen. Zeker omdat ik voordat ik aan de pil begon erg onregelmatig ongesteld was.

Hopelijk nu wel regelmatig. Dan kan ik erop gaan letten of ik mn eisprong voel en daar natuurlijk rekening mee houden!

Alles wat ik hiervoor voelde was dus waarschijnlijk 'ontpillen' na 8 jaar.



 
Hoi zuster90, dan lopen we gelijk, leuk! Valt inderdaad ook mee 31 dagen. Had jij van te voren ook zo last van alles en nog wat?

Hoe is het met de rest? Leuk dat er zoveel mensen mee gaan kletsen. Word het forum misschien wat actiever;)

slikken jullie ook al foliumzuur? Ik heb die mama compleet met b11 vit D en visolie. Wat een pillen zijn dat joh. Al 3 keer in verslikt haha.

Voor iedereen het eerste kindje? Of hebben jullie al kinderen?





 
Wat spannend voor de mensen die op hun nod wachten. Wat duurt dat dan lang he.

Mijn nod is 1 februari en heb toch wel wat symptomen?  Opgeblazen en weeig gevoel en moet er op letten dat ik op gezette tijden eet anders wat misselijk. Maar ja zegt natuurlijk weer niks we wachten maar weer af ;-)

Hoop dat we snel weer iemand kunnen feliciteren. Leuk om alle verhalen te lezen van iedereen :)

Ik slik davitamon met visolie dat zijn ook beste capsules haha. Wij hopen dit jaar een 2e kindje te krijgen, hebben al een zoon van1

 
Ik had gister heel licht bloedverlies en nu iets meer. Denk dan toch dat mijn menstruatie is begonnen. De eerste keer na het stoppen met de pil, 27 dagen.

Natuurlijk balen aan de ene kant, maar had ook niet verwacht direct zwanger te zijn.

Spannend voor de rest van de dames die nog in afwachting is!
 
Het wordt lekker druk zo!

Maandag heb ik mijn nod. Ik verwacht dat ik gewoon ongesteld ga worden, want ik voel me namelijk totaal niet anders. Bij mijn vorige zwangerschap had ik vrij snel enorm gevoelige/pijnlijke borsten. Maar terugkijkend weet ik niet meer vanaf wanneer. Ik ga proberen geduld te hebben en als ik niet ongesteld wordt, donderdag pas te testen. Want zou goed kunnen dat 2e cyclus na stoppen pil minder stipt is. Ik hoop het wel, want eerste ronde was precies 28 dagen!

Ik slik nu alleen foliumzuur en eet verder goed gevarieerd. Vind het wel een beetje lastig om mijn dieet na de eisprong aan te passen, omdat ik dan misschien zwanger zou kunnen zijn. Dan mis ik mijn broodje gerookte zalm! Verder drink en rook ik niet, dus dat scheelt!

Hoe doen jullie het met dieet?

Ben ook benieuwd wie we als eerste mogen feliciteren! Volgens mij zijn er ondertussen aardig wat op de forum.

Fijn weekend allemaal!
 
Terug
Bovenaan