Stoppen met de pil vanaf januari 2017

@Lily; ik heb ook ovulatietesten gedaan.. 3 dagen achter elkaar getest maar krijg wel een lijntje te zien. Lichter dan de controlestreep, maar ik had wel alle ovulatie symptomen. Ik denk ook niet dat die testen voor mij wat zijn. Lichamelijke symptomen geven mij meer duidelijkheid (+ temperatuur).

@Robje88; Daar zit al wel meer regelmaat in lijkt het zo. Wel lastig die hevige klachten.. Ik loop trouwens bijna gelijk aan jou, zit nu op dag 19.
 
@Rosa 82: Ik houd altijd bij in een notatie op mijn telefoon hoelang het was en ik ga me gewoon steeds later zorgen maken. Ik heb opgeschreven wanneer ik van mezelf mag testen en daar houd ik me dan ook vrij netjes aan ;)

@Robje 88: Vervelend die klachten. Zelf heb ik prikkelbaar darmsyndroom (PDS). Het helpt mij enorm om veel vezels (en dus ook fruit) te eten. Misschien kan jou zoiets ook helpen? Pff... het leven van vrouwen gaat over rozen... maar die doornen kunnen ontzettend lastig zijn...
 
@robje en dandeleon, heb gelukkig nu meer duidelijkheid nu beide testen knalpositief zijn. ik temperatuur wel, maar je ziet natuurlijk achteraf pas wanneer je ei gesprongen is. Dit is pas de tweede maand dat ik temperatuur, Ik heb denk ik wel mn ei gevoeld, gisteren en vandaag steeds lage buikpijn, is nu opeens over.

Dandeleon wel fijn dat je uit je lichamelijke symptomen je ei kan vinden, scheelt inderdaad veel gedoe met lijntjes turen en geld!

Ik doe ovulatietesten om te kijken of mn symptomen gelijk lopen met de testen. Van mn CM word ik helaas niet veel wijzer. Mocht m'n ei gesprongen zijn, gaan die 2 lange weken in voor mij! Ik ga proberen niet voor m'n nod te testen, dus heb met vriendlief afgesproken samen de test te doen op m'n nod. :)
 
@Lily; ja daar heb je een punt.. Daarom vind ik het fijn om te temperaturen i.c.m. Lichamelijke klachten en eventueel een ovutest. Ik heb vanmiddag nog een test gedaan en zag nu het streepje al verschijnen nog voordat het controlestreepje zichtbaar was! Terwijl gisteren mijn temperatuur al 0.5 graden gestegen was. Volgens mij moet je dan je eisprong al gehad hebben.. heel apart!
 
@Marie en Robje88; ik heb zelf ook PDS. Voor mij hielp het enorm om speltbrood te gaan eten. De misselijkheid en darmkrampen verdwenen als sneeuw voor de zon.. speltbrood is wat lichter verteerbaar en bovendien (vind ik zelf) lekkerder dan gewoon brood. Je maaltijden meer spreiden over de dag door kleine beetjes te eten werkt ook heel goed. En fruit bij de lunch.. erg lekker en goed voor je ijzeropname door de vitamine C die je dan binnen krijgt.
 
<p style="text-align: left;">@Marie en Dandeleon bedankt voor de tips! Mocht het deze maand niet raak zijn dan ga ik het zeker proberen.</p>
<p style="text-align: left;">Mijn onderbuik vertoont nu een lichte bolling. En het steekt en rommelt nog lekker door. Broek zit niet lekker en vreselijk last van maagzuur. Ik merk dat ik het nu wel spannend ga vinden. Maar ja je lichaam kan je ook goed voor de gek houden.</p>
<p style="text-align: left;">Dandeleon wat toevallig dat we gelijk lopen :)</p>
 
@Robje88; oooh dat kan ook van alles betekenen.. bij mij zie je dat niet zo door mn curves haha. Darmklachten, baarmoeder, gasvorming o.i.d. zou wel kunnen passen in je cyclus.. Ik heb momenteel superveel last van mn borsten.. handdoek erop is al teveel. Gistermiddag een positieve ovutest en in de avond nog veel donkerder. Dus ei op dag 20/21.. terwijl ik altijd dag 16 in mn hoofd had. Toch wel handig die testen.. vandaag was de ovutest weer negatief. Leuk idd dat we gelijk lopen! :) Wanneer ga je testen?
 
@Dandeleon ja late eisprong zou ook nog kunnen. Maar ik krijg al vanaf het moment dat menstruatie is afgelopen allerlei klachten. Dus ik heb er een hard hoofd in of het raak is. Ik denk dat ik na het weekend ga testen!
 
Terug
Bovenaan