Stoppen met de pil vanaf januari 2017

@ Roxy, gefeliciteerd!! Wat leuk weer eens goed nieuws hier.

Hier heeft de menstruatie toch echt gewoon doorgezet, op naar ronde 8 en 15 juni hopelijk meer duidelijkheid.
 
<p style="text-align: left;">Jeej! Gefeliciteerd! Weer een zwangere erbij!</p>
<p style="text-align: left;">Ik hoop dat de rest snel mag aansluiten!</p>
<p style="text-align: left;">Over 2 uur heb ik de geslachtsbepalings echo! Heel spannend!!                                               Was al heel vroeg wakker daardoor! Nu hopen dat alles goed is!</p>
 
Roxy: gefeliciteerd! Wat een mooi nieuws! Dat kon dit forum wel gebruiken...! Fijn dat de kwaaltjes nog meevallen. En wat een geduld dat je zo lang hebt gewacht met testen! Geniet ervan! Wanneer ben je uitgerekend!

Isayez: zo dat gaat snel! Dat is toch niet de 20 weken echo? Hoe voel je je verder? Zelf al een idee of het jongen of meisje wordt?

Svlok: balen. Ik dacht hoopte echt voor je dat het een innestelingsbloeding was! Wel weer fijn dat je al in de medische molen zit. Hopelijk geeft het snel duidelijkheid en adviezen. Wat vind je man/vriend er allemaal van? Al die onderzoeken lijkt me best wel intensief. Ik zag je grafiek nog. Heb zelf geen verstand van temperaturen. Wanneer stijgt/daalt ie?

Robje: wat verdrietige gebeurtenissen in je omgeving. Sterkte. Hoe is het me je kat? Wij hebben ook katten, dus ik weet hoe dol je op die beesten kunt zijn! En succes met het wachtbankje!

Nog 1 dag werken en dan 2 weken vrij. We gaan weekje naar Terschelling. Oerol festival. In september weekje, waarnaartoe weten we nog niet. Door mijn zoontje van 14 maanden willen we niet te lang reizen. In oktober ga ik met mijn vriend paar dagen naar Rome. En in september met werk 5 dagen Lissabon. Nou nou, dat is toch geen vervelend vooruitzicht!

De curettage is nu bijna 2 weken geleden en het vloeien is al paar dagen gestopt. Dus ik zou weer mogen vrijen. Maar ik vind het nog een beetje spannend door alles wat daar beneden gebeurd is. Ik wacht gewoon rustig af tot ik weer zin krijg. Ben benieuwd wanneer mijn cyclus weer op gang komt.
 
@Roxy28 Gefeliciteerd! Dus die 2 dagen voor je eisprong hebben dus geholpen ;-)

@Isayez spannend! Wat hoop je? Haha

@Svlok wat balen zeg, hopelijk snel duidelijkheid! En om je vraag te beantwoorden, we gaan in september 2 weken naar Bali en in november 8 dagen naar Las Vegas met vrienden :) en ja we hebben wel gehandeld die dag haha maar ook de dagen ervoor. We gaan het zien.

@Rosa82 ook jij heerlijke vooruitzichten! Ik ben 5 keer in Rome geweest en ik vind het nog steeds fantastisch! Kan me wel voorstellen dat je nog geen zin hebt na wat er gebeurd is. Ik hoop dat je je ook wat dat betreft snel weer 100% voelt. Het leek even wat beter te gaan met Taco maar nu eet hij voor de 3e dag op rij al amper en vandaag zag zijn ontlasting er groenig uit. Dus ik heb geen goed gevoel erover en dinsdag weer naar de dierenarts.

Gisteren bij m'n oudtante geweest. Het is goed zo. Ze is op. Geen idee hoe lang het nog gaat duren maar ik heb afscheid genomen.

Gisteren ook aan mijn moeder verteld dat ik met de pil ben gestopt. Ze begon wel meteen over hoe het dan met werk moest maar was verder positief. Ze zei dat ze de laatste toevallig aan het denken was dat ze een kleinkind wel heel leuk zou vinden. Verder zei ze go with the flow en dat ik nog jong ben en dat het niet uit zou moeten maken als het wat langer duurt want ik doe nog genoeg leuke dingen in de tussentijd. Ze vertelde ook dat ze van mij snel zwanger was (dat wist ik al) maar dat het bij m'n zusje anderhalf jaar heeft geduurd. Dat gaf me heel veel rust
 
Hoi allemaal,

Een tijdje niets laten horen na de MK, wel meegelezen met jullie verhalen. Het heeft me meer aangegrepen dan verwacht en heb ook echt tijd nodig gehad om het te verwerken. Gelukkig is mijn verloofde ook heel lief en begripvol... het gekke is dat het een dag voordat het gebeurde een collega tegen mij zei; 'ben je soms zwanger ofzo? Je reageert zo anders en je vergeet veel...' EH.. ja wat zeg je dan.. enorme rode plofkop natuurlijk, kon er niet omheen! Helaas die dag erna om 09.00 de MK. Collega's waren heel begripvol en medelevend, dat deed me goed. Nu zijn er wat meer op de hoogte (werk op een lab). Ik werk ook met stoffen die schadelijk kunnen zijn voor de baby én voor de vruchtbaarheid, helaas is het niet zo goed gesteld met de veiligheid op mijn werk. Morgen ben ik van plan aan te geven dat ik het niet meer zie zitten om met die stoffen te werken, aangezien het al een effect kan hebben op de vruchtbaarheid, wellicht is de MK wel daardoor veroorzaakt. Je komt er toch niet achter, maar wil het wel even noemen. Wat zouden jullie doen in deze situatie? Ik heb overigens een vaste aanstelling en er zijn waarschijnlijk wel mogelijkheden tot andere werkzaamheden, dus ze kunnen me er niet zomaar uit mikken.

@ Roxy28: Van harte gefeliciteerd!! :) Ik ben benieuwd hoe je je voelt... wanneer heb je de afspraak bij de verloskundige?

@ Robje88: Wat een hoop nare dingen... het geeft niet dat je me geen sterkte heb gewenst. Je hebt zelf ook een hele hoop aan je hoofd.. ik begrijp je wel! Ik wens jou ook heel veel sterkte, met je oudtante én met je kat. Er geen grote druk op leggen is makkelijker gezegd dan gedaan, maar als het je lukt zul je zien dat het ineens raak is... die verhalen hoor je vaker.

@Isayez: Hoe ging de echo vandaag? Ik hoop dat alles in orde is met je kindje!

 
Ik ben na een jaar weer terug hier op het forum. Juli 2016 bevallen van een dochter van nu 11 maand! Aankomende week gaat mijn spiraaltje eruit omdat we graag een broertje of zusje willen voor haar! Ben benieuwd of het ons nog een keer gegund is zon wondertje!
 
@ Rosa, lief van je, maar helaas geen innestelingsbloeding. Ik ben er wel achter dat mijn LF veel te kort is, slechts 10 dagen en bij de meeste vrouwen ligt dit rond de 14 dagen, dus hopelijk dat de fertiliteitsarts er wat mee kan. Mijn vriend vind het allemaal wel prima, beseft zich nu dat de kans dat het natuurlijk lukt vrij klein is, alleen is hij wel bang dat het wellicht bij hem ook niet goed zit. Je temperatuur stijgt rond je eisprong en stijgt vervolgens weer, wanneer je temperatuur hoog blijft dan ben je zwanger, daalt je temperatuur rond je NOD dan wordt je helaas ongesteld.

Snap dat het best eng is, ben ook erg benieuwd wanneer je cyclus weer op gang komt!

Lekkere vooruitzichten hoor jullie vakanties dames!

@ Robje, wat fijn om het toch te bespreken met je moeder. Qua zwanger worden krijg je toch een deel van haar mee.

@ Isayez, gefeliciteerd! Wat leuk een jongen :D

@ Dandeleon, het is toch volkomen logisch dat zoiets je aangrijpt, je bent niet van steen. Neem je tijd en reageer wanneer je er goed bij voelt. Als het echt schadelijk is waar je nu werkt, zal ik wel vragen of je wellicht ergens anders kan werken of in ieder geval met andere stoffen. Ik denk dat ze wel begrip hebben voor de situatie.

@ Maris, heel veel succes en hopelijk ben je snel zwanger van je volgende wondertje :)
 
Terug
Bovenaan