Stoppen met de pil vanaf januari 2017

Hallo meiden,

Even een stukje frustratie van me afschrijven. Hoewel ik er tot een paar dagen geleden niet veel mee bezig was drukt mijn lichaam me as usual weer op de feiten. Wat ik alleen heel vaag en frustrerend vind is dat ik nu 2 dagen van die kenmerkende afscheiding heb wat duidt op je vruchtbaarheid. Maar daar snap ik dus niks van want ik had dinsdag die scherpe pijn die duidde op een eisprong. Het is dan toch raar dat ik 3 dagen later opeens van die witte afscheiding heb? Sowieso zit het er deze ronde niet in denk ik. Mijn vriend is op volle kracht aan het werk (sous chef) en komt sinds woensdag iedere avond laat thuis (als ik al slaap) en is helemaal gebroken. Ik snap het wel maar geen actie sinds dinsdag dus. En de gedachte dat dit de hele zomer zo gaat zijn is niet leuk. Er niet mee bezig zijn is moeilijk als je weet dat je hierdoor wat kansen gaat missen. Sorry het zat me dwars en moest het even kwijt.

@Dandeleon, ik dacht dat je nog niet wist dat je zwanger was. Jezus was erg om dan eerst positief te testen en dan zo kort daarna een mk....Ik denk dat het geen kwaad kan om met je werkgever over ander werk te praten. Als jou dat rust geeft....

@Svlok, zeker fijn om met m'n moeder erover te praten maar ik wist niet dat je qua zwanger worden een deel van haar meekrijgt? Ik maak me ergens een beetje zorgen. Haar zus heeft 2 keer een bbz gehad en meerdere miskramen. Uiteindelijk hebben ze de kinderwens losgelaten, het was te gevaarlijk voor mijn tante. De zus van m'n vader heeft 3 kinderen en wilde daarna een 4e maar heeft ook 2 keer een bbz gehad. Ook heeft mijn moeder onrustige cellen gehad bij een uitstrijkje. Dan hou je ergens toch in je achterhoofd dat het allemaal niet vanzelfsprekend is.

@Isayez, gefeliciteerd! Ik wil echt graag een meisje haha

@Maris, welkom en succes!
 
Wij hebben  24 juni onze eerste echo. Wat nog zo lang duurt! Ik probeer te genieten maar als ik dan dit forum lees gaat er meteen vanalles door mijn hoofd..
 
Roxy: dat is nog even geduld hebben! Maar de tijd gaat sneller dan je denkt! En vooral genieten! Het gaat namelijk meestal gewoon goed!

Isayez: ooooo een jongetje! Gefeliciteerd! Hoe ver ben je nu? Ga je het aan iedereen vertellen of houden jullie het voor jezelf? Voel je je verder goed?

Robje: fijn dat je er nu met je moeder over kan praten. Maar maak je ook vooral niet te druk over wat er in de familie allemaal gebeurd is. Je hebt er geen invloed op. Hoe is het met je kat? Wat je schrijft over je afscheiding, zou ik bezit weten. Ik merk bij mezelf weinig verschil in soort/hoeveelheid afscheiding. Maar wel frustrerend als je van de mixed signals van je lijf krijgt! En lastig dat je vriend zoveel en hard moet werken! En zo te lezen voorlopig geen vakantie.

Svlok: aha nu weet ik ook weer hoe dat temperaturen werkt! Ik hoop echt dat je snel van de gynaecoloog meer te horen krijgt en weet waar jullie aan toe zijn. 15 juni vervolg, toch?

Dandeleon: heb je op werk al gesproken over ander werk? Lijkt me lastig om dat gesprek aan te gaan! Succes!

Ik ben ondertussen erg benieuwd hoe mijn cyclus zal zijn na de mk en curretage. Ik dacht dit weekend mijn eisprong te voelen. Maar dat gevoel duurde 3 dagen. Dus beetje raar. Ik wacht het af. In ieder geval fijn dat we weer hebben kunnen vrijen! Gewoon samen genieten!
 
<p style="text-align: left;">Hallo dames,</p>
<p style="text-align: left;">Zelf ben ik nieuw op dit forum. In maart gestopt met de pil, toen een menstruatie gehad. Op 26 april mijn eerste echte menstruatie gehad zonder pil maar sinds die tijd nog niks. Zit op 41 dagen, hebben meerdere dames last van een langere cyclus.</p>
<p style="text-align: left;"></p>
 
@Rosa82, wat fijn dat jullie weer hebben kunnen vrijen en genieten! Dat is het belangrijkste. En nu hopen dat je cyclus snel weer op gang komt!

Met mijn kat gaat het weer de goede kant op. Na 2x een antibioticakuur en hoestdrank 20 dagen lang is het vastzittende slijm weg maar hij moet wel de rest van z'n leven pilletjes. Ja gaat een pittige zomer worden. We hebben elkaar tot afgelopen dinsdag (eindelijk samen vrij) amper gezien. Maar ik ben nu al ruim een week ontzettend misselijk en het is vele malen erger dan voorgaande keren. Ik kan niks eten zonder een brok in m'n keel te krijgen. Superspannend nu. Stel het is juist deze maand raak! Ik verwacht ergens volgende week ongesteld te worden. Ik weet niet wanneer ik ga testen. Ik durf niet, bang voor teleurstelling...maar ik ga nog net niet kokhalzend de dag door.

@Diana, mijn 2e cyclus was 42 dagen, die daarvoor 31 dus het kan heel goed door het ontpillen komen.

@Roxy28, mss is het een idee om wat afstand van het forum te nemen tot je de echo achter de rug hebt?

@Svlok hoe gaat het met jou?
 
Robje: je weet het wel elke keer weer spannend te maken! Zo te lezen echt veel symptomen/kwaaltjes. Hoeveel dagen waren je cyclus hiervoor? Als je geduld hebt zou ik echt pas paar dagen na nod testen. Fijn dat je kat weer wat beter is! Is een oudje?

Ik dacht dus afgelopen weekend mijn eisprong te voelen. Maar de dagen erna bleef het wat onrustig in mijn onderbuik voelen. Vandaag was mijn afscheiding echt anders: doorzichtig. Beetje zoals eiwit. Nooit eerder opgevallen. Maar had wel begrepen dat dit op eisprong kan duiden. Hebben andere daar ervaring mee? Zou wel echt fijn zijn als ik nu al (bijna 3 weken na curretage) mijn eisprong heb!

Zo ik ga inpakken voor mijn vakantie!

Ben benieuwd wie de volgende is met goed nieuws! Niet er op dit moment veel actievelingen op te forum zijn. Volgens mij lezen sommigen gewoon lekker mee!

Ik duim voor iedereen!
 
@Rosa, de vorige was 30 en de keer daarvoor 27. Dinsdag is dag 28 dus rond die tijd of ergens daarna verwacht ik het. De witte afscheiding kan op zowel zwangerschap als aankomende menstruatie duiden en de misselijkheid is echt vreselijk. Wat ik ook eet of drink, niks helpt. Zelfs een bakkie thee niet!

Ik heb geen ervaring met bijna doorzichtige afscheiding maar ook ik heb gelezen dat het op eisprong duidt. Fijne vakantie en geniet van elkaar! ;-)

O ja en mijn kat is net 11 geworden. Ik heb hem gered toen hij 1 was maar hij was toen al ziek. Chronisch ziek maar echt een knuffelkont!

Hopelijk inderdaad snel goed nieuws hier op het forum :)
 
@ Robje, allereerst gefeliciteerd met je kat en wat fijn dat het weer de goeie kant opgaat! Ik snap je volkomen dat je baalt wanneer je er niet mee bezig bent, je hebt maar een paar kansen in een jaar en die wil je optimaal benutten. Wow spannend zeg met je symptomen wanneer is je nod?

@ Roxy, spannend, maar probeer je niet al te druk te maken en vooral lekker te genieten :)

@ Dianna, welkom. Ik heb zelf geen ervaring met een lange cyclus.

@ Rosa, dat klinkt inderdaad als een eisprong. Nu dus lekker genieten van je vakantie en wie weet gebeurt daar deze ronde een wonder in je buik ;)

Hier gaat het wat minder goed, afgelopen dinsdag te horen gekregen dat mijn prolactine weer omhoog is gegaan, dus helaas weer een verhoging van mijn medicijnen. Inmiddels zit ik op 3 tabletjes per dag. En vandaag werd ik gebeld door de gynaecoloog voor de uitslag van mijn uitstrijkje (standaard routine om in de medische molen om zwanger te worden te komen) en kreeg te horen dat ik een pap2 heb, een paar afwijkende cellen en dit gaan ze 20 juni verder onderzoeken met een colposcopie.

Verder hebben we over een week de afspraak mbt de uitslag van mijn bloedonderzoek en het zaad van mijn vriend.
 
Terug
Bovenaan