Stoppen met de pil vanaf januari 2017

@verloofd : het kan sneller gaan dan je denkt hoor. Bij mij vorige 3 kinderen was ik gestopt met de pil en de maand daarop gelijk zwanger..☺
 
Zo wat een gezellige drukte!

Leuk om te lezen dat iedereen ook zijn eigen manieren heeft: wel of niet temperaturen, wel of niet vertellen dat je aan het proberen bent.

Wij zijn naar ouders en goede vrienden heel open. We hebben er nooit een geheim van gemaakt dat we graag (snel) een tweede willen. Ook op werk zelfs gezegd dat we meer kinderen willen. Maar niet gezegd dat we weer bezig zijn. Wat betreft werk is dat soms lastig, want ik werk ook diensten en we hebben net zomervakantie verdeeld (werk in de zorg en we moeten avond/nachtdienst met 6 personen verdelen). Maar als ik dan zwanger ben en geen diensten meer doe dan kan dit rooster eigenlijk niet. Maar ja, het kan net zo goed nog heel lang duren. Tijdens vorige zwangerschap was het plan tot 28 weken dienst te doen, maar bij 23 weken zeer veel harde buiken met tijdens dienst zelfs om de paar minuten waarvoor ziekenhuis en weeenremmers. Daarna tijdelijk niet en daarna minder gewerkt. Dus dat ga ik niet meer doen! Wel lastig omdat ik weet dat collega's met extra diensten opzadelen. Qua cao zou ik vanaf 12 weken niet meer hoeven....

Ik zag trouwens dat iemand zuster 90 feliciteerde met zwangerschap. Heb ik iets gemist?!

Mijn menstruatie is bijna voorbij, dus weer richting eisprong! Spannend en leuk.

Mijn zoontje van 10 maanden groeit zo hard! Kan me nu al bijna niet meer voorstellen dat hij zo klein was. Voel me echt gezegend met mijn zoon. Het is zo prachtig. Ik gun het iedereen!

Popje, begrijp ik goed dat je al 3 kinderen hebt? Wij willen ook graag groot gezin, maar we moeten afwachten hoe het allemaal loopt.

Fijne avond en liefs!
 
@ Rosa: ja ik heb al 3 kinderen 1 van 15 jaar zelfs. De jongste is 8. Middelste 11.

Mijn man en ik hebben samen besloten om nog voor 1 kindje te gaan.  Wij hebben alle drie kinderen erbij betrokken en zijn reuze enthousiast. Het is zo leuk om deze zwangerschap aan te gaan met z'n alle. We kunnen ook niet wachten .

En leuk jullie 2e kindje . Dat met het werk zal wel los lopen Rosa..eerst maar zwanger worden. ☺
 

<li style="text-align: center;">Sorry zuster90, Ik moet even corrigeren, ik lees net dat je de 27e ongesteld was geworden, uit de opmerking dat je nog niets vertelde heb ik te snel conclusies getrokken!!! Sorry
 
Hoi hoi

Voor de dames die zwanger zijn van harte gefeliciteerd!

Ik ben nu aan het wachten op mijn eerste 'echte' menstruatie na gemiddeld 10 jaar aan de pil te zijn geweest..

Nog steeds veel last van buikpijn, moeheid en een zere rug. Onder tussen geen last meer gehad van me tepels/borsten.

Mijn vriend en ik doen het ook om de dag en we zien wel wanneer het zo ver is. Inderdaad om er niet te veel druk op te leggen. Probeer er ook niet te veel mee bezig te zijn. Ik sta er zelf nogal nuchter in omdat ze zeggen dat er maar weinig vrouwen snel zwanger worden na het stoppen met de pil. Dit hou ik mezelf dan ook maar voor dat ik niet bij deze vrouwen zit. Zo kan het me ook niet tegenvallen :).

Een vriendin van mij is zwanger, wel fijn dat ik dingen aan haar kan vragen. Voor de rest familie en vrienden nog niks verteld. Om niet continu vragen te krijgen of het al zover is. We vertellen het pas als ik zwanger ben. En voor zover ik er nu insta pas ook na de 1e echo als ik het zolang voor me kan houden haha.

Voor de dames die wachten op hun NOD succes en hopen dat het raak is!

 
Hi dames,

Wat leuk om jullie verhalen te lezen en wat fijn dat dit er is. Zo kan ik toch mijn verhaal kwijt, want wij hebben ervoor gekozen het stil te houden bij familie en vrienden. We gaan voor ons eerste kindje.

ik ben in januari gestopt met de pil.( na 7 jaar pil)  Het plan was om eerst rustig te ontpillen en in maart ongeveer echt gaan proberen. Maar nu we er zo mee bezig zijn, kunnen we toch niet wachten en hebben we al snel besloten er toch gelijk voor te gaan!

De app (WomanLog) geeft aan dat ik vandaag mijn eisprong heb, dus mijn vriend en ik zijn deze week flink aan t 'klussen'.  Nu begin ik echt al kwaaltjes te voelen, die lijken op symptomen van zwangerschap, maar ik denk dat het echt het ontpillen is. Want het lijkt me sterk dat ik zo snel zwanger kan worden.. Ik heb oa gevoelige borsten, dikke witte afscheiding, erg duizelig, misselijk en moe.

Hebben julli last van het ontpillen en herkennen jullie jezelf in de kwaaltjes?

 
Hallo dames, en welkom voor de 'nieuwe' dames onder ons.

Wat een gezellige drukte.
@Verloofd, het kan wat de anderen ook zeggen, sneller gaan dan verwacht. Hopelijk heb je snel duidelijkheid hierover.

@Kayleyy, Ik heb geen idee wat de 'bijwerkingen' zijn van het ontpillen.. ik heb zelf een spiraaltje gehad en daar heb ik verder geen last van gehad toen deze verwijderd werd. Meteen een aantal dgn later ongesteld geworden en mijn eisprong gevoeld e.d. Wij willen morgenochtend een test gaan doen.

Mijn kwaaltjes de laatste 2 wkn: Duizelig, hoofdpijn, buikpijn (steken) links onderin, mega gevoelige en grotere borsten, en het vervelendste van alles, vaker plassen! en heel eng dromen! De ergste dingen komen voorbij :( Vannacht 2 keer wakker geworden van een nachtmerrie.

Weet iemand of dat ook een kwaaltje is??

 
Terug
Bovenaan