Stoppen met de pil vanaf januari 2017

Wat leuk nona nona. Ben wel benieuwd! Ben je allang bezig??

Phoe man ik ben vandaag weer zo opgeblazen als wat! Vreselijk wat irritant. Een normale broek zit niet eens meer lekker!

Ik heb nu ook zo'n appje van womanlog en ik vraag me af of andere er ook last van hebben dat ze rond hun eisprong ook meerdere kwaaltjes hebben? Dat je lichaam onrustiger is zeg maar?
 
Hoi allemaal,

Ik lees al een tijdje mee, dus dacht vandaag ik ga gezellig mee doen.

Ik (26) en mijn (25) 1,5 geleden getrouwd willen ook gaan voor de eerste :D Alleen mijn man weet nog niet dat ik gestopt ben met de pil. Hij wil zeker al wel 2 jaar een kindje. Ik was altijd de gene die zei nee laten we nog ff genieten we zijn nog jong. (+ dat ik bij baby's altijd de kriebels kreeg en dan heb ik het niet over vlinders) En ik wilde een vaste baan, wat verre reizen en een huis dat af is ...

Onder tussen wonen ik en mijn man en onze kat Bobo al 4 jaar in ons klushuis. Het einde begint wel in zicht te komen alleen de slaapkamers (+ babykamer) nog en dan hoop ik eind deze zomer daar ook een check achter te zetten. Ohja en de kriebels voor baby's zijn nu over gegaan op vlinder kriebels. Ook al blijf ik het natuurlijk allemaal wel spannend vinden.

Dus ja nu ben ik midden januari gestopt en toen ongie geworden. En vrijdag mijn eerste echte ongesteldheid gekregen en dus een mooie cyclus van 28 dagen weet ik gelijk dat alles nog werkt! :p

Mja de reden dat ik mijn man niets heb gezegt van het stoppen met de pil is omdat ik hem niet de hele tijd in mijn nek heb willen staan hijgen of ik al zwanger ben en dat 24/7. Dus voor nu is het mijn geheimpje (en die van onze kat Bobo die op mijn schoot gezellig mee leest met de vele zwangerschaps blogs). En als het lukt is de verassing voor mijn man natuurlijk extra groot.;p
 
@Ansje: nee ik ben 1 januari gestopt met de pil dus zit nu in de 2e ronde. Heb volgende week maandag mijn nod maar nog helemaal geen sympomen dus denk dat we naar  ronde 3 mogen ;-)

@Bobo: jeetje dat jij dat voor je kan houden haha!

Wij hadden het er al een tijdje over om te stoppen met de pil maar ik vond onze situatie nog niet stabiel genoeg. Ik ben nu 26 en mijn vriend 28, hebben allebij werk en hebben net een huis gekocht. Toen durfde ik het wel aan ;-)

Ik was de eerste maand ook heel gespannen en dacht bij ieder rommeltje in mn buik dat het raak was. Nu ben ik er een stuk rustiger onder en zie wel of het ons gegund is.. :)
 
<p style="text-align: left;">@ Nona Nona haha is ook moeilijk om voor me te houden hoop dan ook dat het snel raak is
 
Oeps hij pakt mij bericht voor de helft @ Nona Nona haha is ook moeilijk om voor me te houden hoop dan ook dat het snel raak is;p anders vertel ik het hem misschien de derde ronde ;D maar ik doe het rustig aan nog geen ovulatietesten e.d. wel een berekening van mijn vruchtbare dagen (voor extra klussen natuurlijk);p

Het stoppen met de pil bevalt mij trouwens wel goed. Heb het idee dat ik veel beter in mij vel zit. Ondank bepaalde kwaaltjes de eerste ronde die ook leken op zwangerschapskwaaltjes
 
Hoi meiden, welkom

wat spannend bobo dat hij het nog niet weet. Hoe denk je dat hij gaat reageren?

fijn sarah dat je lichaam mee werkt. Nu maar hopen dat het raak is ja!

Merle dat is nog even wachten als je niet ongesteld word, maar mocht je niet ongesteld worden weet je misschien het antwoord al!

mijn nod is morgen en ik moet zeggen dat ik nog steeds niet echt symptomen heb behalve dat ik al 4 dagen het gevoel het als of ik elke minuut ongesteld kan worden. Dat kan of betekenen dat ik gewoon ongesteld word of dat mijn baarmoeder aan het oprekken is heb ik gelezen. Ben er rond mijn nod toch wel meer mee bezig merk ik. Vannochtend had ik het idee toen ik uit bed stapte dat ik ongesteld was zonder dat er bloed was. Het was echt precies het gene wat ik heb zodra het begint. We zullen zien morgen. Heb dus wel het idee dat het er aan zit te komen maar dat dus al 4 dagen. Terwijl ik normaal het pas voel zodra ik bloed ziet. En dan heb ik vaak maar een 15 min rugpijn en buikpijn en daarna nergens meer last van.

heb me er al aardig op ingesteld dat ik gewoon ongesteld word dus het kan alleen maar meevallen
 
Terug
Bovenaan