Stoppen met de pil vanaf januari 2017

Wat spannend Chantal!!! En ook al snel! Ik moet helaas nog tot 3 april wachten.  Praktijk waar ik naar toe ga doen rond de 8e week de eerste afspraak (intake) en echo. Nu dus echt aftellen naar 3 april!! Hoop dat alles goed blijft gaan.

Ik heb zelf eigenlijk ook nauwelijks symptomen. Heb alleen nog steeds regelmatig een gevoelige buik en gevoelige/pijnlijke borsten. Totaal niet misselijk. Af en toe wat meer moe maar dat is te verwaarlozen. Ben wel een emotioneel wrak haha. Kan om het kleinste ding al vol schieten. Maar als dat alles is..

Wat spannend voor de dames die bijna gaan testen en al symptomen hebben!!

Avl jij kan er bijna niet om heen zo haha! Ik zou niet kunnen wachten met testen denken ik!
 
Zuster90, ohja ik ben inderdaad ook wel erg moe! Eerder haalde ik 00.00/01.00 uur zonder problemen en nu wil ik om 19.30 het liefst al naar bed, haha. Lijkt me wel vervelend als je steeds vol schiet, aan de andere kant als dat het is inderdaad.. Inderdaad al snel, ik belde smorgens toen zei ze met 7 weekjes, maar ze had de agenda niet bij de hand.. Toen ik smiddags belde zei ze 6,5 week en de afspraak staat nu dus nog iets eerder. Ik hoop dat het niet te vroeg is, maar vind het ook wel fijn dat ik al zo snel mag langskomen.

Inderdaad Avl ik denk ook dat je er niet omheen kunt.. En girafje, jij had ook gevoelige borsten dus wie weet.. Verder meiden met symptomen die binnenkort gaan testen? Wie weet wordt dit dus een goede maand voor meerderen hier!
 
Avl, dat overgeven klinkt toch echt wel als een symptoom. Ik hoop het voor je, dat je test positief zal zijn!

Voor de andere meiden ook hoop ik dat jullie testen positief zullen zijn. Dan wordt het nog maar een klein clubje hier ;)

Ikzelf had ineens vanmorgen een erg zichtbare streep op mn ovulatietest maar net iets lichter nog als de streep erboven. Ik dacht gewoon dat ik hem gemist had aangezien ik volgende week zondag ongesteld moet worden. Maar even kijken wat de test morgen zegt of dat mn lichaam gewoon een gekke dag had haha
 
Chantal p, ik hoop ook voor je dat je het hartje ziet, iemand die dicht bij mij staat had ook een echo rond 6 weken en daar zagen ze het hartje al wel, maar dat verschilt denk ik ook per persoon!

Zuster, Nee ik kan er denk ik niet meer om heen. Maar hoe zeker ik ook ben dat het raak is, toch is er zo'n heel klein stemmetje in je hoofd dat zegt. Mhh muts hoe kan je dat nou zeker weten. Jij was toch degene die net zo oud was als mij? Of vergis ik me daar in?

Roxy, ah jammer. Heel veel succes in de volgende ronde in ieder geval. Je hebt wel wat langere cyclussen ja. Hopen dat dat snel bij trekt.

Jasmijn  dat zou fijn zijn als je hem hebt gevonden. Weet niet waarom hoe hij anders positief kan zijn toch?

Ik ben nog steeds een beetje brak, maar niet meer het misselijke, overgeef gevoel van vanmiddag. Ik zit in mijn hoofd van verbeeld je het niet want het kan ook een griepje zijn, maar dan denk ik maar op de misselijkheid heb ik verder nergens last van. En aan de andere kant denk ik ja maar ik heb denk ik toch echt mijn innesteling gevoeld.

Vind het ook moeilijk om te wachten met testen hoor. Maar ik heb zo vaak te vroeg getest dat ik vaak negatieve in mijn handen heb gehad. En dat is dan toch een domper als je zo hoopt op een positieve.

Ook denk ik van ojee zo vroeg zo misselijk, toch geen tweeling. Toevallig mijn nicht zwanger van een tweeling dus misschien toch in de familie. En o als dit het begin is van mijn zwangerschap wat staat me dan te wachten tot week 16 en die hcg hormoon afneemt.

Maar ik moet gewoon allemaal even wachten. En hopen dat de dagen snel voorbij gaan. Kan niet meer doen. Maar toch zeg ik nog steeds, ja ik denk dat het raak is. Heb gewed met mijn vriend voor een massage haha.

 
Roxy: balen zo'n onregelmatige cyclus. Hopelijk wordt hij snel regelmatiger! Wanneer ben je gestopt met anticonceptie?

Avl: ben wel heel benieuwd, want klinkt wel echt nogal zwanger.....Wel vroeg om in eerste 2 weken al zo misselijk te worden.

Girafje: ik duim ook voor jou!

En isayez: ik duim ook voor jou!

En natuurlijk voor bobo! Wie weet een weekend volg goed nieuws!

Chantal: je hebt al vroeg je intake. Ben benieuwd! Fijn dat je je verder goed voelt. Lichamelijk tenminste....Haha. extra balen om zo te balen van je stemmingswisselingen!

Zuster, jij voort je zo te lezen ook goed! Houden zo! Hebben jullie het veel mensen verteld?

Jasmijn: ik heb geen verstand van ovulatietesten. Maar geldt daar niet hetzelfde als voor zwangerschapstest testen: een streep is een streep hoe licht ook. Ben benieuwd wat hij vandaag laat zien.

Hier vanochtend test gedaan: helaas. Nu dag 33. Tja, hoop nu vooral dat het snel duidelijk is. Ik hoop wel echt dat mijn cyclus niet te onregelmatig wordt want dan is er helemaal geen peil meer op te trekken. Ik ga maar geduldig afwachten. Afgelopen weekend volgende het wel echt alsof ik ongesteld ging worden. Nu voel ik niets bijzonders meer.

Ben trouwens erg benieuwd hoe het dames bevalt die ovulatietesten doen. Van de ene hoor/lees ik dat het fijn is te weten, terwijl de ander er stress van krijgt. Als ik namelijk iets wil gaan doen om zicht te krijgen op mijn ovulatie dan denk ik eerder aan ovulatietesten want met temperaturen ben je 'te laat'. Als je dan nog extra gaat vrijen heeft het geen zin meer (toch?).

Geniet van de zon. Ik heb een vrije dag en ga straks een huis bezichtigen. Spannend!

 
Hey Rosa,

Ik heb de eerste maand nadat ik gestopt was met de pil, ovulatietesten gebruikt. Ik wilde weten of ik meteen al een "goede" eisprong had en dat mijn lichaam alles wel deed zoals hoort. Dat heeft me daar dus wel bij geholpen :).

Deze maand (ronde 2) heb ik gewoon mijn eisprong afgewacht zonder ovulatietesten, ik had op 8maart menstruatiekrampen en steken in mijn buik, dus ik was er zeker van dat dat mijn eisprong was, ik heb dan om het echt zeker te weten een ovulatietest gedaan en mijn vermoeden werd toen bevestigd.

Ik probeer mijn lichaam nu vooral zelf te herkennen en aan te voelen, ik denk dat je dat inderdaad een hoop stress bespaart dan continu met die sticks te lopen testen. Wel raad ik het aan om gewoon een bevestiging te hebben, als je dat rustiger maakt dan zou ik het gewoon doen! :)
 
In de beschrijving van de ovulatie test staat wel echt dat het streepje minimaal even donker moet zijn als de teststreep en ook vandaag is die net een tintje lichter. Misschien is mn piek al geweest of komt die nog, ik ga voor de zekerheid wel gewoon klussen natuurlijk!

Die ovulatietesten geven mij zeker wel stress, het is mijn eerste ronde en ik maak gewoon op wat ik in de kast heb liggen en mocht het niet raak zijn dan denk ik dat ik de 2de ronde zonder ga proberen. En misschien dat ik net zoals JoJoG het ga aanpakken, als ik denk dit is mn eisprong toch wel een test ga doen.
 
Terug
Bovenaan