Stoppen met de pil vanaf januari 2017

Ja ja svlok blijf langer liggen haha.

Ja heel spannend, ben nog niet ongesteld. Hoop zo morgen ook niet. Als ik morgen niet word ga ik woensdag testen. Hooooop het zo!
 
Lieve allemaal bedankt voor jullie berichtjes.  Zal hier zo nu en dan wat updates plaatsten vanaf woensdag als me spiraal wordt verwijderd. Iemand ervaring als dit wordt verwijderd door genealoog? (Pijn/kosten)

@AVL respect hoe jij omgaat met het geduld ik zou helemaal gek worden hihi

@Svlok ik ben ook heel benieuwd hoe me lichaam gaat reageren zonder spiraal en of mijn cyclus snel op gang komt of dat deze toch enige tijd zal uitblijven.
 
Hallo iedereen!

Sinds 10 januari heb ik mijn spiraal laten  verwijderen na acht jaar, daar voor heel wat jaren de pil geslikt. Na het verwijderen 11 dagen later ongesteld geworden (wel heftig na zo veel jaar) en daarna een mooie cyclus van 28 dagen.

Gister had ik weer ongesteld worden dus een klein beetje spannend is het wel. Ik probeer wel nuchter te blijven want het zou wel heel snel gelukt zijn dan. Hoewel ik het  natuurlijk wel hoop. Ik heb na een aantal dagen na mijn eisprong veel last van krampen in mijn buik.

Ik ben 30 en 9 jaar samen met mijn man. Fijn om al jullie verhalen te lezen.

 
@sharon k

Mijn huisarts adviseerde mij bij de eerste keer plaatsen een paracetamol te nemen. Na 5 jaar gewisseld toen vergeten wat te nemen. Het is zijn twee seconde dat je iets voelt. De laatste keer vond ik de eendenbek het meest vervelend...

Succes komt vast goed, geeoon door ademen!☺️
 
<p style="text-align: left;">Thanks @cheff ik had gelukkig met plaatsen nergens last van. Uiteraard achteraf de nodige steken en krampen gehad in me buik. Ik ga indd paracetamol nemen vooraf
 
Sharon, ze zei bij mij dat het iets ''heftiger'' was dan een tampon verwijderen, inderdaad een klein steekje en dat was het, vond het minder gevoelig dan het plaatsen. Wel waren mijn touwtjes te kort afgeknipt en doorgeschoten dus daar moest ze naar opzoek, dat vond ik het minst prettige. Wat er die dag allemaal in is gegaan opzoek naar draadjes hahaha. Achteraf kon ik er wel om lachen maar toen lag ik daar met mijn benen wijd en vroeg mezelf af of dat ding er ooit uitging haha.
 
Avl, dat doe ik sinds kort ook het langer blijven liggen :p Moet wel zeggen dat ik me heel stom voel als ik het doe en niet goed weet hoe ik moet liggen. Spannend hoor, ik hoop dat je ongesteldheid weg blijft.

Sharon, qua pijn vond ik het verwijderen van mijn spiraal meevallen, beetje een rot gevoel, maar het plaatsen is veel pijnlijker! Mijn cyclus kwam na het verwijderen van mijn spiraal weer heel snel op gang, ik heb mijn spiraal al een paar jaar geleden laten verwijderen en ben toen weer overgestapt op de pil, maar ik had direct weer een normale cyclus.

Cheff, Spannend hoor, hopelijk blijft je ongesteldheid weg. Het kan natuurlijk heel snel raak zijn, maar snap dat je er nuchter onder probeert te blijven.

Jeetje wat lijkt me dat vreselijk Chantal, gelukkig kon je er achteraf om lachen :p

 
Sharon k,  naja op de een of andere manier vind ik wachten beter dan nog zo'n negatieve test. Heb er denk ik een trauma aan. Eerste maand zoveel ovulatie testen gedaan en zwangerschapstesten. Ik heb nu al weer het idee als ik test is hij toch negatief.

Svlok, haha ja ik voel me ook stom als ik zo lig. Heel af en toe dan ook nog even een kussen er onder haha. Maar dat doe ik alleen voor en op de dag van mijn eisprong.

Hier nog niks te bekennen. Heel vaak krijg ik het snachts/sochtends. Waarom weet ik niet.

ik zit toch wel een beetje te twijfelen voor morgen een testje als ik het morgen ochtend dus niet ben. Maar vind het zo spannend want dan weet je het gewoon, wel of niet positief. Wat denken jullie? Wachten of die test doen.
 
Terug
Bovenaan