Stoppen met de pil vanaf januari 2017

@Robje88, haha ik herken het 'alweer' heel erg maar dan bij mijzelf. Mn partner vond het niet erg maar omdat ik er erg mee bezig was voelde het voor mezelf als een 'alweer'. Maar goed het heeft wel zn vruchten afgeworpen! Wij hebben om de 2 dagen en rond de eisprong soms om de dag geklust.
 
Hoi Allemaal,

Wat leuk dat er zo'n forum is! Ik ben halverwege januari gestopt met de pil en ben nu inmiddels 5 weken zwanger van de eerste. Wat een spannende tijd zeg en wat brengt het veel onzekerheden met zich mee.

Ik ben zo blij als we eindelijk de eerste echo (24 april) hebben en dat we een hartje horen, dan wordt het pas echt..

 
Hoi allemaal,

Ik heb alles meegelezen en ben nu helemaal  bij, dus ik dacht ik klets gezellig mee :)

gefeliciteerd voor iedereen die zwanger is, en fingers crossed voor de rest, hopelijk heeft iedereen snel een positieve test! :)

Ik was al een paar maanden gestopt met de pil, maar halverwege februari besloten om voor ons eerste kindje te gaan! Ik ben zelf 27 en mijn vriend 28.

we zitten nu in ronde 3, vorige cyclussen waren 27 en 26 dagen.

Ook bezig met ovulatie testen, maar kreeg maar op 1 dag een smiley? Gebruik ze alleen in mijn vruchtbare dagen volgens de my calender app. Misschien toch maar overstappen op testen met streepjes.. ook goedkoper denk ik, haha.

anyway, leuk om hier te kunnen kletsen, mijn vriend snapt af en toe niks van die vrouwendingen :p

 
@isayez: hoe was de intake en echo?!  Daar zal je wel naar uitgekeken hebben!

@rea: welkom! En gefeliciteerd! Gezellig dat je erbij komt. Leuk dat het nu echt een mix is van zwangeren en hopelijk-snel-zwangere dames!

@lily: ook welkom. Je hebt wel veel moeten bij lezen als je echt alles gelezen hebt! Haha. Fijn dat je regelmatig bent! Tja die ovulatietesten.......

Omdat ik denk dat we deze ronde te weinig hebben gevreeën, dinsdag toch even ovulatietesten gehaald in de hoop een beetje beter zicht te krijgen op cyclus. Die met streepjes. Maar wat een gedoe! Je mag 2 uur van te voren niet drinken, en niet in de ochtend etc. Zijn die van Clear blue ook zo veel gedoe? En ik had nog tegen mezelf gezegd dat ik die dingen echt niet wilde gebruiken! Ongeduldig hè?!

Het is wel fijn om op dit forum beetje te kletsen over dingen die vriendlief niet altijd snapt en vriendinnen niet mogen weten. Sommige weten wel dat we voor nummer 2 gaan (oa ook mijn moeder), maar die vertel ik niet alle details!

Ik gebruik trouwens ook een app, maar die neemt echt het gemiddelde van alle cyclussen en ik denk dat het niet klopt, want heb 1x een 'cyclus' van 14 dagen gehad (28-26-14-38). In die korte tijd kan ik nooit een eisprong hebben gehad!

Soms maak ik me een beetje zorgen. Vorige keer in ronde 4 (of 3, weet niet meer precies) zwanger. Echter na bevalling kon ik geen borstvoeding geven. Mijn borsten gaven geen druppel melk. Niemand (verloskundige, lactatiedeskundige en huisarts) begreep er iets van. Soms ben ik bang dat er nu iets niet klopt met mijn hormonen. Zucht! Dus misschien toch wel handig om ovulatietesten te gaan doen!

Het is een heel verhaal geworden!
 
@jojog: alweer helemaal fit?

@robje: jij nog verder opgeknapt? Klikt wel beetje als eisprong? Kan dat kloppen met je cyclus?

Ik ben trouwens wel gewoon direct gaan tellen na stoppen met de pil. Dat als eerste ronde geteld. Misschien niet helemaal eerlijk!

 
Dank je wel Rosa! Was veel om terug te lezen, maar ik las alles met plezier, zo leuk om te lezen als het weer bij iemand raak is. :)

volgens de gebruiksaanwijzing van clearblue kan je de ovulatie test met ochtendurine doen. Dat lange wachten voor je mag plassen lijkt me ook niks! Vorige ronde dus ovulatietesten van clearblue gebruikt. Ik heb toen een doos van 20 stuks voor 32 euro besteld, dat viel dan wel mee qua prijs.

Ik had maar 1 dag een smiley, rest van de dagen niks. Hopelijk deze week meer geluk met 2! Verder wel makkelijk in gebruik.

wel apart van die cyclus van 14 dagen en dat je geen borstvoeding kon geven, hoop dat je snel duidelijkheid hebt..!

Als het goed is heb ik begin volgende week mijn ovulatie, dus we kunnen weer lekker aan de bak! ;)

 
@Rosa 82, kun je je hormoonlevels niet laten testen? Of mss laten doorverwijzen naar een vrouwenkliniek? Wie weet geeft je dat wat meer rust :)

Ikzelf heb nu al een week last van krampjes en steekjes. Vooral steken bij onverwachtse bewegingen. Ik heb geen idee of de eisprong klopt met de cyclus. De eerste was 31 dagen en de tweede 42. Maar dit lijkt me iets te lang duren als het met de eisprong te maken heeft. 2 weken geleden was de uitslag van m'n bloedtest negatief dus zwangerschap lijkt me ook niet het geval. Borsten blijven pijn doen en wat de misselijkheid betreft heb ik goede en slechte dagen. De pillen werken dus redelijk.

@REA welkom en gefeliciteerd!

@Lily welkom!

@Jasmijn, bij mij en m'n vriend is het altijd al omgekeerd wereld geweest dus dit gaan voor een baby is in mijn voordeel hahahahaha :p

@Isayez, hoe was het bij de verloskundige?
 
@Rosa82, welke testen heb je dan nu? Ik had die goedkoopste van test-point de casettes. Daar deed ik het met ochtendurine. Dat maakte me wel erg onrustig omdat de streepjes maar uitbleven op de datum dat mijn eisprong ongeveer zou moeten zijn, maar een aantal dagen later had ik wel streepjes. Toen ik die eindelijk zag was ik wel gerustgesteld dat mn lichaam werkt.
 
Terug
Bovenaan