Stoppen met de pil vanaf januari 2017

@Svlok, temperatuur je gedurende je hele cyclus? Ik zou echt helemaal iebel worden haha

Ik zit nu op dag 17 van m'n cyclus en voel me sinds gisteren nu fysiek totaal niet lekker. De hele ochtend en middag last van m'n maag/misselijk, voor mijn gevoel zat het tot bovenin m'n keel. Toen we thuiskwamen werd ik zó misselijk dat ik het bijna niet meer binnen hield. Ook al voor de 2e dag op rij krampen alsof ik ongesteld moet worden. Borsten blijven gevoelig en de vermoeidheid is standaard. Mijn lichaam lijkt me echt voor de gek te houden :-/
 
Chantal, nog even spannend dus.

Robje, ja alleen zo krijg je een goed beeld van wanneer je eisprong is en of je ongesteld wordt. Ik doe het nu al een paar maanden en het is een beetje een standaard ritueel in de ochtend geworden :p

Hmm je symptomen klinken inderdaad erg apart zeker voor dag 17 van je cyclus, misschien een heftige eisprong?

hier houden de symptomen ook lekker aan en mijn ongesteldheid is nog nergens te bekennen, zit inmiddels op dag 27.
 
Svlok, hou je het een beetje vol om niet nog een keer te testen?

Ja ik ga bijna denken dat mijn eisprong eerder was en er iets anders gaande is maar goed toen ik net met de pil was gestopt had ik ook al die symptomen. Dat was wel heftiger en duurde de hele cyclus. Wat ik al zei, lichaam neemt me denk ik in de maling en ik ga ervan uit dat ik volgende week zaterdag ongesteld word. Dan zijn dit gewoon nog de naweeën van de pil
 
@robje88 ik heb daar ook nog steeds last van. Vaker misselijk en hele opgezette buik. Denk ook nog steeds nasleep van de pil. Echt rotspul.

Ik zit nu in de 4e ronde en hele wisselende cyclus. 34,42,38 dagen. Deze ronde wil ik ovulatietesten gaan gebruiken. Daar ben ik wel benieuwd naar. :)

Echt leuk om te lezen dat er al zoveel zo snel zwanger zijn geworden!!
 
Heel raar ik heb net een heel bericht getypt maar zie hem niet meer.

Robje, ja hoor ik hou het wel vol. Ik heb gister natuurlijk getest en die was zoals verwacht negatief. Ik heb pas 2 dagen geleden een innestelingsdip gehad, dus het is nu nog te vroeg om te testen. Mijn temp. was vanochtend wel 37,1 en zit inmiddels op dag 28, normaal was ik al ongesteld. Ik heb nu wel last van een zenuwachtig gevoel als ik in de ochtend temperatuur, toch bang dat hij omlaag gaat.

Irritant dat je lichaam je zo voor de gek kan houden, ik weet er alles van. Het beste is er vanuit gaan dat het niet raak is en dan valt de teleurstelling alleen maar mee :) ook weet ik dat dat heel moeilijk is.

Roxy, ik vind ovulatietesten erg prettig. Ik gebruik het i.c.m. temperaturen, op de dag dat mijn temperatuur daalde gebruikte ik een ovulatietest om zeker te weten dat die dag mijn eisprong was. Het voordeel is dat je niet zoveel testen hoeft te gebruiken, wanneer je niet ernaast temperatuurt moet je elke dag in je vruchtbare periode testen doen om je eisprong te vinden.
 
Svlok ik ga er sowieso vanuit dat het niet raak is. Dat ik me weer ziekjes voel doet me te veel denken aan het begin toen ik zo ziek was en zeker zo vroeg in de cyclus. Vorige cyclus hebben die pillen het aardig onderdrukt. Ik merk dat ik er al minder mee bezig ben. Er is geen pijl op mijn lichaam te trekken en mijn vriend die niet echt zin heeft (was voor het stoppen met de pil al) maakt het allemaal niet zo leuk voor mij. Terwijl voor een kindje gaan leuk hoort te zijn.

Roxy, vervelend dat jij er ook last van hebt. Ja het is echt rotspul. Wij zitten nu in ronde 3. Ik reken de eerste cyclus niet mee omdat het lang kan duren voor je echt ongesteld word na het stoppen. Bij mij was het tot nu toe 31, 42, 27 dagen
 
Hoi dames!

Ik lees al een tijdje met jullie mee. Iedereen die zwanger is... van harte gefeliciteerd! En voor de dames die het nog niet zijn.... heel veel succes. ☺

Ik ben zelf net gestopt met de pil en mijn 1e cyclus kwam uit op 32 dagen. Vond het zelf zeer netjes, aangezien ik 11 jaar de pil heb geslikt en vroeger echt lange cycli had. De kinderwens was er altijd wel maar de laatste paar maanden wordt deze steeds sterker (vooral bij mij hihi). Mijn verloofde zei ineens.. 'zullen we het gewoon proberen?' Toch voelt het wel heel apart als je dat samen hebt besloten. Je gaat weer een hele nieuwe fase in...

Vorig jaar hebben we een huisje gekocht en we zijn inmiddels bijna 6 jaar samen. Ik ben 26 en mijn partner is 33 jaar. Dit wordt dus ons 1e kindje..! Vind het super spannend.. in mijn hoofd ben ik al zwanger haha. Momenteel zit ik nu midden in mijn vruchtbare periode..  we zullen het zien. Heb wel wat vage klachten maar mijn antennes staan op zeer scherp. Je voelt alles dan wel lijkt het zo. Heb wel wat ovulatietesten gedaan. Het lijkt wel alsof het lijntje steeds feller wordt..  vanavond nog maar een keer kijken..

Groetjes! ☺

 
Hopelijk zet je rare gevoel niet door en voel je je niet weer zo beroerd als vorige keer.

Welkom Dandeleon en jij natuurlijk ook succes ;)

Ik heb sinds vanavond last van licht bloedverlies helaas :( even morgen afwachten, maar ben bang dat mijn menstruatie doorzet. Toch weer goed voor de gek gehouden deze ronde.
 
Terug
Bovenaan