Test negatief maar menstruatie blijft uit

cherryberry. Week overtijd,  kan nog alle kanten op.  Na 10 dagen bloedtest bij de dokter aanvragen als je weer negatief test denk ik. Ik ben nu ook 18 dagen verder dan mijn bod en test ook negatief.  Volgens huisarts deze cyclus dus geen eisprong,  dus geen menstruatie. Snap het niet helemaal.  Lange cyclus heb ik nu. Zit op dag 47, geen spoor van menstruatie en menstruatiesymptomen. Volgens de huisarts kun je tijdens een cyclus meerdere pogingen tot een eisprong hebben door je lijf. En dat het eitje net niet springt en het zakje afsterft. Vaag klinkt het, maar volgens haar kan het. Ik wacht dus ook op mijn menstruatie. 

cherryberry.  Ik temp ook, temp gedaald weet denk ik. Doe nu rectaal en in het oor tempen. Zit nu onder de 37. 36,5 erboven of eronder. Tiende graad. Oor 36,6 en 36,7. Niet boven de 37 meer geweest. Ben nu nog in mijn derde ronde of als ik een bloeding heb overgeslagen in ronde 4. Weet het gewoon niet.Maar als je temp blijft toenemen dan is dat positief. Doe het wel rectaal, meest betrouwbaar of via het oor, weet dus niet of je moet corrigeren.  Ik heb een verschil met ongeveer o,3 of 0,2 met beide thermometers. 

Niet veel soeps De hoogte van temp maakt niet veel uit. Naar de curve kijken. Want als je altijd al een lagere temp van je zelf hen gehad is 37 hoog! Ik gebruik rectaam idd. Ook tong geprobeerd maar geeft toch andere waarden. Mijn dip 7 dec van 36,0. Daarna elke dag omhoog of soms 2 dagen hetzelfde.  Nu 2 dagen 36,8. Vind t wel spannend. Ik denk wel een eisprong   anders gaat ja die dip toch temp niet omhoog? En blijft hoog.Als die naar beneden gaat ongesteld of weer dip voor eisprong  (stel dat ik er 1 overgeslagen heb ofzo..) Lastig allemaal  he. Ik zou 1 thermometer gebruiken en die aanhouden. Best rectaal. Je hoeft er niks af te trekken als je de waarde gewoon vergelijkt dan zie je de stijging e.d. ook gewoon   :)Ik 2e ronde of als er 1 overgeslagen is dus 3..Ik neem als ik 2 januari nog niks weet contact  op met HA voor bloed te prikken.  En jij?

cherryberry.  Had bloed laten prikken om mijn hormonen door te lichten,  en zekerheid hebben dat ik niet in de premenopauze zit. Dit was niet het geval. Maar ze zag dat ik nog steeds in de folliculaire fase zit/zat. Dus best frustrerend. Ze zegt dat dit lang kan duren.Had eerst ook 2 cyclussen na stoppen met de pil van 23, 24 dagen. Nu dus kennelijk een lange. Ovu test van action, dikke roze streep,  maar niet zo donker als controlestreep. Dus iets meer lh, maar nog geen piek. Of er een eisprong komt is dus niet zeker. Pfff. Onzekerheid en onduidelijkheid is killing. 

Niet veel soeps Pff... Dat is wel rot zeg. Wat een gedoe he..En dan zeggen dat je er niet veel mee bezig moet zijn, hoe kan dat nou..?  :eek:

cherryberry.  Ik probeer er nu ook minder fanatiek mee om te gaan. Gaat iedere dag wat beter. Vooral van je afschrijven en erover praten lucht op. Het is zeker niet bevorderlijk als de menstruatie uitblijft. Je gaat twijfelen aan je eigen lichaam. Heb ik heel erg. Loslaten is nog een ding voor mij. 

Niet veel soeps Precies! Alleen als je van je afschrijft ben je er toch alsnog mee bezig? Maar is wek altijd goed ja! Ja ga zeker twijfelen... 

Terug
Bovenaan