Thuisblijfmama

Ok, volgens mij zijn we nu allemaal wel officieel verslaafd aan dit forum...

Lydia, ook Floortje en ik hebben je toegevoegd aan onze vriendenlijst, gezellig! Mooi poppie heb je!

De auto staat voor de deur te blinken. We hebben een Dacia Logan MCV gekocht, een nieuw  merk van Renault. 7 stoelen, dus wat betreft kinderen kunnen we nog wel even vooruit, haha! En we zullen inderdaad wel weer veel vragen krijgen over hoe we dat kunnen betalen met 1 salaris...lekker belangrijk!!!!

Ook bij mij springen af en toe de tranen in m'n ogen als ik m'n meisje zie. Ik dacht dat het nog te maken had met achtergebleven hormonen, maar m'n man heeft het ook, dus dat zal dan wel niet...

Toen ik 3 jaar geleden trouwde, woog ik 66 kilo (ik ben 1m70), in de jaren daarna is daar wel 4 kilo bij gekomen, wegens het goede leven, aan het einde van m'n zwangerschap woog ik 95 kilo. Ik hield ook echt onwijs veel vocht vast, als ik nu foto's van die tijd zie...pfffff. Maar goed, nu dus nog 8 kilo te gaan...Weet je, het kan me eigenlijk niet zoveel schelen dat ik nog niet in m'n 'oude' kleding pas. Ik ben zooooo lui, als ik de hele dag met m'n meisje in de weer ben geweest, heb ik echt geen zin meer om te gaan sporten 's avonds, dan wil ik gewoon op de bank met m'n voeten op tafel naar Grey's Anatomy kijken, haha.

Floortje is wakker: tijd om een stukje te gaan toeren, naar opa en oma! Tot later!
 
De mensen die vragen stellen over jullie auto hebben er niets mee te maken hoe je dat kunt doen van 1 salaris. Ik hoop dat je van de nieuwe auto geniet, het lijkt me ontzettend leuk!!!

'k Ga eens eten koken voor mezelf en die vent van me en de kleine schat een flesje geven.
 
Helpppppppp, Chelsey wil niet slapen. Ze huilt alles bij elkaar, normale bedtijd is 8 uur, en ze hoefde van mij vandaag pas om half 9 naar bed. Ze is nog wakkerMn vriend is weer even extra werken vanavond (net brief van belasting teruggekregen dat we ruim 500 euro moeten terugbetalen, dus extra werk is meegenomen) dus ik ben hier maar weer te vinden.
Ik moet eerlijk bekennen  dat ik de verhalen wel 2 keer gelezen heb, maar nu echt al vergeten ben wie wat geschreven heeft
In ieder geval leuk dat je me toegevoegd hebt Aafke! Kunnen we ook eens op hyves kletsen  Wat een mooi meisje heb je zeg.
En uhh jaaaaa heb zeker zin om op vakantie te gaan hahaha, hoop ook echt dat we dan wat dichter bij elkaar komen te staan. Dan hebben we geen computer en wil ik lekker veel met elkaar dingen doen. Dus ben benieuwd.
Uhhhh mama  t ik praat niet meer met jou, jij bent geen echte thuisblijfmoeder
Nee joh, vind het harstikke gezellig, en zolang er respect is voor elkaars betaald of niet betaald werk, niks aan de hand toch! Ik moet ook eerlijk zeggen dat wij niet van 1 salaris leven. Ik ben vorig jaar ziek uit dienst getreden (dus contract niet verlengd tijdens ziekte) en ik zit nu nog in de ziektewet. Dus we hebben tot nu toe nog wel twee salarissen(al is dat van mij niet zo heel erg veel) Ik weet niet of wij met 1 salaris zouden kunnen leven. Ik denk dat mijn vriend dan heel veel zou moeten overwerken of ik toch een baantje in de avond of/en in het weekend zou moeten nemen. Overdag is voor mij geen optie, wil echt Chelsey zelf opvoeden, moet er niet aan denken dat iemand anders dan mijzelf of mijn vriend de eerste woordjes hoort, of de eerste stapjes ziet of wat dan ook voor de eerste keer.
Nou ik ga even lekker een waterijsje eten.(nu kan het, sinds ik Chelsey aan mn ijsje heb laten likken, wil ik geen ijsje meer eten met haar in de buurt, ze kijkt het echt uit mijn handen) Kan iemand mij trouwens vertellen of ze dat al mag hebben? Zo ja dan mag ze van mij wel vaker proeven haha, kan ik ze overdag ook gewoon eten haha. Nou meiden fijne avond en wie weet tot morgen!
 
Hoi,
Ja stomme vraag vind ik dat altijd. Waar betaal je je auto van. Alsof je je moet verantwoorden voor het hebben (maken)  van een spaarpotje voor dergelijke aankopen. Wij hebben destijds ook naar Dacia gekeken, maar de leaseprijs was erg ongunstig. Peugeot 307sw  (huh hoe schrijf je dat ook alweer... hormonen??) en ik de honda civic hybrid. Acheraf was die eigenlijk te duur, maar ja... kan nu niet meer terug. heb een contract van 4 jaar.

Genoeg gezwam over auto's. T is hier toch geen mannenforum? Wil even opscheppen over mijn zoon. Hij is zoooo lief geweest vannacht. Hij had om half acht gisteravind gedronken. Daarna geslapen tot kwart over twaalf (ik had gehoopt dat ie een uurtje erder wilde komen, maar wilde hem niet wakker maken). En daarna tot vanmorgen kwart over 6!!!! Wauw! En vrolijk dat ie vanmorgen was. Heel de tijd lief lachen naar mij, naar papa voor die naar het werk vertrok, naar speeltjes in de box. Heerlijk.

En ik voel me ook helemaal lekker vanmorgen. Mijn zoon is blij. Zonnetje schijnt. Ik heb geslapen. Ik ben bij met de was. Wat wil een mens nog meer? Straks lekker via een omweg naar de supermarkt wandelen. En ik ga foto's uitzoeken voor in het boek. Dat wordt ook eens tijd.
 
oja... Mamsievanmijnschat. Toch niet ernstig hoop ik, dat ze naar het ziekenhuis moest. Dat lijkt me zo vreselijk als je kindje ziek is. Heb het gelukkig nog niet meegemaakt.

blijemamma, Misschien heeft je man ook last van zijn hormonen. Die van mij wel in elk geval. Staat ook regelmatig een traantje weg te pinken. En hij was ook erg aan het 'meezwangeren' tijdens mijn zwangerschap. haha
 
De nieuwe auto bevalt prima, we zitten allemaal heerlijk ruim en hij ruikt ook helemaal nieuw. Wij hebben 'm gekocht omdat 'ie in de categorie stationwagens gewoon simpelweg het goedkoopst was (wat vreemd dat 'ie in de lease dan zo duur is). Maar inderdaad, genoeg hierover. Ik ben geen nerd zoals mijn man, die gisteren in bed het instructieboekje lag te lezen...

Wat betreft doorslapen in dit huis, is het op het ogenblik even wat minder. Ik overweeg om Floortje Bambix te geven in haar flesje voordat ze gaat slapen, want op rijstebloem slaapt ze hooguit een uur of 7. En als ze dan om half 10 gaat slapen, betekent dat dat ik om half 5 de pineut ben . Ze slaapt daarna dan wel weer tot half 9, maar toch. Floortje is trouwens van 29 oktober 2008, en ik ben 30 (alhoewel ik daar niet graag over praat , 30 worden was toch een hele mijlpaal, en is gelukkig redelijk ongemerkt voorbijgegaan omdat Floortje toen net een maand oud was en wij hele andere dingen aan ons hoofd hadden!).
Waterijs zou ik niet zo gauw geven, daaraan is kunstmatige suiker toegevoegd. Maar ik kan me zo voorstellen dat ze het lekker vindt, dat is natuurlijk hartstikke zoet! Misschien dat je haar wat geprakte aardbei kan geven, ik kan me zo voorstellen dat ze dat ook hartstikke lekker zal vinden.

En dat meezwangeren van mijn man...praat me er niet van! Ook hij is behoorlijk in gewicht aangekomen tijdens mijn zwangerschap! Jammer is alleen wel dat hij het wat beter kon hebben dan ik, haha! Maar het is wel bijzonder om te zien hoe hij veranderd is sinds de geboorte van Floortje. Hij was altijd een lieverd hoor, maar hij is zo geduldig en lief met haar, daar kan ik af en toe echt nog wat van leren (als ze keer op keer mondenvol aardbei met banaan naar me sproeit bijvoorbeeld terwijl we allebei net in bad zijn geweest en schone kleren aan hebben en op het punt staan op visite te gaan )!

Goed, hoog tijd om me los te maken van de computer, het is heerlijk weer buiten, dus tijd om in het zonnetje te gaan wandelen.
Fijne dag allemaal!

Liefs, Aafke
 
quote: mama t reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('24-04-2009 08:32:46'));

oja... Mamsievanmijnschat. Toch niet ernstig hoop ik, dat ze naar het ziekenhuis moest. Dat lijkt me zo vreselijk als je kindje ziek is. Heb het gelukkig nog niet meegemaakt.

Gelukkig was het niet ernstig, de kleine meid had vreselijk overgegeven en hoge koorts en ze kreeg diarree, dus was blij dat ze in het ziekenhuis lag, had haar zo niet thuis willen hebben, ze trok thuis ook iedere keer bleek en slap weg, gelukkig was het het Rotavirus, wel heel naar, maar niet ernstig, dus dat was ORS erin pompen, alles ging er met moeite in. Nu is ze weer heerlijk thuis, drinkt 200cc per keer en ze weegt nu ruim 5kg. Ik vond het ook erg dat ze zo ziek was.




 
Wow de mannen die meezwangeren, haha wat grappig. (dat herken ik natuurlijk helemaal niet, al ben ik emotioneel genoeg voor twee hoor)
Ik heb eigenlijk vrij weinig te melden vandaag. Heb een baaldag. Heb nergens zin in en verveel me dood. Heb nog genoeg te doen hoor en de boodschappen moeten nog gedaan worden, maar pfffff geen puf voor vandaag terwijl het zo'n mooi weer is.
Ben vanaf kwart voor 7 op en heb nog helemaal niets gedaan dan een beetje op internet rondkijken en met mn meisje gespeeld. Ze ligt nu eindelijk te slapen na heel lang huilen en getroost worden, dus ik denk dat ik nog maar even een wasje ga draaien en bedenken wat ik straks allemaal nog in de winkel moet halen......
 
Terug
Bovenaan