Thuisblijfmama

Dankjewel Aafke! Gaan jullie lekker op vakantie? Heerlijk zeg, Waar gaan jullie heen?
Niet onderweg met pech komen te staan he!  Ik ben jarloers op je!
Ja Zoe was vanacht ook steeds wakker terwijl ik haar nog flink met lavendel had gewassen  ook niet meer doen dus........ Tussen 3.30 en 4.30 ben ik er 6x uit geweest pfffffff Dus vanavond ook maar vroeg naar bed, maar dat zeggen we elke avond hoor hahaha

Wel handig mama van Cas, allemaal films downloden, lekker goedkoop toch! Als je vent maar niet de hele dag achter de pc zit..... Mijn man heeft daar totaal geen verstand van, hij weet niet eens hoe dit ding aan en uit moet hhahah

Ik kreeg net een mail dat het beter ging met de kleintjes, maar ben zelf ook stom geweest, bij haar advertentie stond poesjes en ik wil geen katertjes, die zeiken je huis onder, vooral als het er meederen zijn. Nou stond er in haar mail, hem/ haar
oepsssss dacht ik, ze weet het geslacht dus nog niet... Nu was haar andere poes ook zwanger en mocht ik daaruit anders ook kiezen....

Ik ga zo even m'n mams weer helpen met het een en ander en haar hond terug brengen, morgen ga ik weer een lange dag oppassen bahhhhhhh maar verdien er weer boodschappen mee! Aafke weet niet precies wanneer je nou weg ging maar wil je alvast hééééééél vééééééél plezier wensen! SUCCES MET JE HUIS AAN KANT MAKEN zou ik ook doen hoor!! hahaha anders niet.... en pakse! GENIET ERVAN!!!!
We horen wel hoe jullie het hebben gehad!

Liefs Kim
 
Hoi,

Ja we kijken hier bijna geen 'normale' tv meer. Alleen af en toe nieuws oid. Mar het vervelende is dat het hele huis vergeven is van de DVD's. En die zitten meestal in doosjes waarniks op staat. Dus als je een film zoekt moet je alle doosjes openmaken. Want een systeem heeft meneer niet. En vaak zijn de DVD's zelf niet eens gelabeled, dus dan moet je hem eerst opzetten voor je weet wat erop staat. De tijd die hij eraan besteed valt nog wel mee. Maar het downloaden zelf kost vrij veel tijd, en als ik dan intussen wil internetten dan gaat dat heeeeel traag. Maar zoals gezegd... Het heeft ook zijn positieve kant.

Kim, over katertjes gesproken.... Toen ik 8 jaar geleden Bert en Erni kreeg (twee katertjes) ging dat in het begin heel goed. Tot ze de leeftijd kregen dat ze gaan pissen. Hoe ik daarachter kwam.... Ik lag lekker te lezen in bed. Komt Bert naar me toe. Geeft me een kopje (lief toch). Draait zich om en zet zijn sproeier recht in mijn gezicht!!!! Kon ik dus nog een keer docuchen! De volgende ochtend ben ik direct naar de dierenarts gegaan om ze te laten castreren. Daarna nergens meer last van gehad. Die dierenarts lag wel in een deuk toen ik het vertelde. "lik op stuk beleid" noemde die mijn actie.

Ik was in elk geval blij te lezen dat het weer beter gaat met de poesjes (katertjes??) En hoe gaat het nu met je hondje?
 
Zo even twee pagina's geopend, zodat ik tijdens het schrijven van mijn reactie jullie verhalen erbij heb  Ik ben er afgelopen dagen bijna niet toe gekomen om hier te schrijven en ben  benieuwd hoelang Chelsey me nu bezig laat...
Even  beginnen met Kim:
Ja we gaan inderdaad zo vroeg naar bed. Mn vriend die blijft nog vaak op hoor, dan is hij aan het pokeren, maar ik heb echt veel slaap nodig. Dus doordeweeks lig ik er tegenwoordig tussen half 9 en 9 in. Ligt eraan hoelaat Chelsey ligt te slapen. Dan meestal lig ik toch wel uiterlijk half 10 te slapen. We kijken soms wel film, we hebben tv op de slaapkamer, maar meestal val ik tijdens in slaap. In het weekend blijf ik wel wat langer op want dan staat over het algemeen mn vriend op als Chelsey wakker is(meestal rond half 7) en dan kan ik lekker even blijven liggen.
En uhhh tsjah zit in de ziektewet en voorlopig blijft dat ook zo. Ik heb heel veel problemen gehad (op straat gewoond, in opvangtehuis, veel problemen met ouders die inmiddels gescheiden zijn, zusje die al 9 jaar bij me wordt weggehouden door mn moeder, die ik ook al 9 jaar niet gezien heb en nog veeeeel meer hahahaha) en heb daardoor een hele tijd hulp gehad om het te verwerken. Ik ben daar toendertijd mee gestopt omdat ik voelde dat het weinig nut had. Ik heb toen ook hele ernstige huiduitslag gehad en dat was op een gegeven moment ook verdwenen.
Net na de geboorte van Chelsey kwam het terug en het komt en het gaat. Heb even aan de kalmeringstabletten gezeten, maar door de tweede zwangerschap ook daar weer mee moeten stoppen. Dus nu is de uitslag en de stress weer terug.
Ik kan er momenteel nix voor gebruiken en zeker als ik weet dat ik ergens naartoe moet dan raak ik helemaal gestresst. Dat uit zich niet meer openlijk, uuhhh ja weet niet hoe ik het moet uitleggen. Ik merk het als ik stress heb als ik ineens weer vlekken in mn gezicht krijg enzo. Zelf denk ik dan dat er nix aan de hand is, maar mn huid zegt dan wat anders. Ja beetje moeilijk uit te leggen  Maar op dit moment is het weer heel erg. Moest vandaag naar de gyneacoloog en de bussen sluiten niet aan, dus een bus 1,5 uur eerder moeten pakken naar de stad en vanaf daar weer 20 minuten lopen. Een bus later kon niet want dan zou ik het niet halen met lopen. Dus dat soort geregel zorgt voor mij voor gigantische stress. Zelf ervaar ik het niet zo want tsjah het moet toch en Chelsey moet toch mee. Maar mijn hele gezicht zit daardoor nu wel helemaal onder. Het stomme is dat het er binnen 5 minuten kan zitten en dat het een week duurt om weer weg te gaan  Maar goed dat is het zo'n beetje haha hoop dat je het een beetje begrijpt. Dus ik zal voorlopig ook nog niet gaan werken....
Hoe is het eigenlijk afgelopen met dat hondje??

@blijemama78: ik heb nu toch echt een vraagje. Wat eet Floortje zoal? Ze is toch net zo oud als Chelsey. En ik lees tagliatelle met groenten?? Chelsey krijgt alleen nog de fles en een potje olvarit fruit en groente. Ik denk dat ik toch te voorzichtig ben
Ik durf haar ook nog niets te geven met stukjes of brood ofzo....
Ik ga je alvast een hele fijne vakantie wensen!!! Voor mij duurt het nog zo lang  maar ik heb al bijna alles in huis ingepakt en wel  whahahaha.

@mama t: whahahahahahahahahahaha zo in je gezicht geplast? Whahahaha die vind ik echt grappig. Ik heb ook katers gehad, maar dat deden ze gelukkig niet.

Nou ik ga er weer vandoor, even mn tassen opruimen. Heb even in de stad gelopen en kom met 9 tassen terug hahaha. Waarschijnlijk tot morgen.......
 
hahahaha ik lag hier helemaal krom van het lachen, die Bert toch hahaha geinige namen zeg! Alsof hij het expres deed hahaha Nou mijn moeders gecastereerde kater doet het helaas nog steeds.....
En wat super onhandig Mama van Cas als je eindelijk de juiste dvd hebt gevonden is het alweer bed tijd hahahaha en kan je hem pas de volgende dag bekijken!!! hahaha Wat een lol hier zeg...... Kleine moeite om even de naam erop te zetten toch???

Lydia wat ontzettend vervelend zeg wat je wel niet allemaal hebt mee gemaakt, je schreef laatst inderdaad dat je geen contact met je moeder hebt. Vreselijk maar voor jou hoefde het ook niet meer toch? En je zus, valt zij niet te vinden? Je hebt wel contact met je pa, is die super goed nu? ja stress is ook niet goed voor je baby's! Heb je wel hulp??
Neem inderdaad maar goed je rust! Hoe was het is het ziekenhuis afgelopen?

Met de poesjes gaat het beter maar nog vaag of het doorgaat.... Ben stiekum ook verder aan het kijken voor de zekerheid!

Gister avond brief gekregen over de hond. Beetje overdreven neergezet en ook stond er dat allebei (dus ook mijn hond) de honden hadden gebeten, dat mijn man ze niet te baas kon.... dat ze niet luisterde naar comando's. Ze hebben de politie en advokaat (familie van hun ) erbij gehaald. Gelukkig zijn we goed verzekerd, dat is een zorg minder. Maar m'n moeder wandeld nu met angst en ze heeft kittens die in de hond hangen en daar is ze nu ook onzeker over. morgen gaan we naar de dierenarts. Ik baal dat mijn hond ook genoemd wordt zometeen kan die een muilkorf om ofzo....
 Vandaag behoorlijke k.u.t dag gehad had bijna na 2 jaar een peuk opgestoken......
Voel me nu weer iets beter, die brief toch wel goed geweest, nu weten we dat we het terug kunnen krijgen van verzekering anders hadden we het zelf betaald...
 Kim
 
Hoihoi,

Er is een wonder gebeurd! Vanochtend moest ik al om 6 uur opstaan, want Chelsey was ineens klaarwakker  Ikke balen, want denk ja die gaat nooit meer slapen. Toch maar weer terug in bed gelegd en zelf ook terug gekropen. Wat denk je? Ik word net zelf wakker en mevrouw slaapt nu nog steeds!! Wow, kan ze dat niet elke dag doen hahaha. Dus nu heb ik mooi de tijd om hier even te kijken
Uhh Kim, ja mn zusje valt wel te vinden, mijn broertje heeft nog contact met iedereen. (mn vader, mn moeder, mn zusje en mij) Maar mijn moeder heeft mijn zusje in haar greep. Mijn zusje heeft een vrij grote achterstand(verstandelijk gehandicapt) en mijn zusje hoort al vanaf dat ze 12 is alleen maar slechte dingen over me. Heb er een aantal jaar geleden stiekem contact mee gehad toen spraken we elkaar elke dag stiekem aan de telefoon en mn moeder is er toen achter gekomen en heeft haar me laten bellen om te zeggen dat ze me nooit meer zal spreken. Kwam er later achter via mn broertje dat ze de telefoon van haar heeft afgepakt en heeft gezegd dat ze in een tehuis geplaatst wordt als ze nog contact met mij zoekt. Dus tja dan heeft ze geen keus he. Straks als ze wat ouder is en uit huis dan zal ze misschien wel weer contact zoeken. Ik ga haar niet pushen. En mn vader tsjah, die zie ik nu wel wat vaker sinds dat Chelsey er is, maar we lopen bij elkaar niet de deur plat. Weet niet precies hoe ik dat uit moet leggen. Die man is sinds hij van mn moeder af is eindelijk vrij, dus gaat veel met vrienden doen. En dat hoort ook zo, want hij zat er echt onder bij haar. Hulp moet ik nu gaan zoeken. Helemaal geen zin in, want heb het gevoel dat het nix helpt. En ik ben helemaal niet gestresst naar Chelsey toe, met haar doe ik alles op mn gemak en de rest komt wel. Zij komt op de eerste plaats. En ik wil ook niet dat mensen denken dat als ik hulp ga zoeken dat ik niet voor mn kinderen kan zorgen, want dat kan ik dus wel. Maar ja we zien wel, volgende week maar eens met de huisarts praten.
Bij de gynaecoloog was alles goed. Alleen kreeg weer een andere en die zat vorig jaar ook al te zeuren dat ik zo zwaar ben. Bah nu ook weer oh je bent wel erg zwaar en hebt een flinke buikwand. Ja hallo heb geen tijd gehad om dat eraf te trainen als je na 2,5 maand weer zwanger bent  Maar de baby doet het goed daarbinnen.

Wat belachelijk die brief zeg! Ik zou toch wel even duidelijk maken dat het jouw hond niet was! En idd wel fijn dat je verzekerd bent, maar zou toch niet willen dat mijn hond zo'n stempel kreeg als hij nix gedaan heeft. En tsjah denk dat je moeder zich niet zo druk moet maken. Buiten gewoon goed in de gaten houden en niet bij andere honden laten zodat ze het voor kan zijn en bij de katten. Ach dat gaat toch al een tijd goed, denk dat daar nix mee aan de hand is hoor.

Hey wat hoor ik, ons meisje is eindelijk wakker. Even de schone slaapster uit haar bedje halen  Tot snel!
 
Mwaaaah, Lydia, ik kreeg bij de verloskundige ook steeds commentaar tijdens de zwangerschap dat ik zo aangekomen was, daar werd ik strontnerveus van, was blij als ik een andere verloskundige had, hoewel ze verder echt heel aardig is. Je komt echt niet expres aan ofzo.Wat heb je voor werk gedaan Lydia als ik zo brutaal mag zijn om dat te vragen, omdat ik las dat je eventueel avonden/weekenden wilt gaan werken?!'k Werk zelf nl in de wijkverpleging als wijziekenverzorgende, dus dacht;misschien werkte je wel in de zorg. En wat voor baan heb jij MammaT?Zomaar ff nieuwsgierig, haha.
Wat is het toch weer heerlijk weer voor koninginnedag. Gaan we maar eens van genieten, straks ffies naar de molens van Kinderdijk(wij wonen bij de molens).
Als ik al die verhalen over het slapen van de kinderen lees, dan denk ik'wow wat ben ik verwend'. Onze kleine meid heeft vanaf gisteravond tot half 8 doorgeslapen, nou zat ze er wel helemaal doorheen, maar toch, het is wel luxe, en nu ligt ze weer heerlijk te slapen. Als ze wakker is is ze echt superactief, dan speelt ze in de box dat het een lieve lust is.
Zow, ga de werkkleren van manlief nog ff strijken en ff stofzuigeren en die kleine griet d'r flessie ff geven
Hebben jullie nog plannen voor vandaag?
xxxxxx mamsievan mijnschat(mooie lange naam,hé?!)
 
Hoi hoi,

Dat was me een lekker koninginnedagje. Wat een heerlijk weertje gisteren. En nu ziet het er weer zo stralend uit!! heerlijk.

Maar eerst maar eens reageren op jullie verhalen.

Lydia, Jeetje wat heb jij allemaal meegemaakt zeg. Daar zou ik ook vlekken van krijgen (is het niet letterlijk dan wel figuurlijk.) Vraag eens aan je huisarts of hij een goede psychotherapeut weet. Het lijkt allemaal wel niks te helpen, maar het kan wel fijn zijn om je verhaal kwijt te kunnen. Ik heb zelf een tijd thuisgezeten met een burn-out (heel ander soort probleem, ik weet t) en heb heel veel gehad aan die sessies. Hij heeft mij ook geleerd op een heel andere manier met problemen om te gaan. Geen energie steken in zaken die buiten jouw macht liggen, zodat je je energie kunt gebruiken voor zaken die je WEL kunt veranderen.
Wat een gedoe over je gewicht zeg. Ja ik kan me wel voorstellen dat het niet goed is als je (veel??) te zwaar bent. Maar ze mogen er wel een beetje rekening mee houden dat dit nu eenmaal een gevoelig onderwerp is voor veel vrouwen. Zeker als je zo volgepropt zit met hormonen. En je kunt er nu toch niks aan doen. Voorlopig wordt je aleen maar zwaarder als het goed is. Ik was zelf voor mijn zwangerschap ook niet de lichtste. En tijdens de zwangerschap was ik verslaafd aan pannenkoeken. En nu ik borstvoeding geef  kan ik de hele dag wel door blijven eten.  Je kunt je voorstellen hoe het nu dus met mijn gewicht gaat. Ik wil er heel graag iets aan gaan doen, maar lijnen lukt me echt nog  niet. En voor sporten is het nog te vroeg. Houd het dus maar bij een dagelijkse wandeling en eet zoveel mogelijk gezonde dingen. Ik ben intussen bezig met een cursus gewichtsconsulent, dus als ik straks geslaagd ben (hopelijk oktober) dan mag je me mailen voor advies.

Lekker he. Als je een keertje mag uitslapen! Vannacht was Cas ook zo lief. Gister een megadrukke dag voor hem geweest. Om kwart over 8 had hij zijn laatste voeding. 9 uur in bed gelegd. Nog een paar keer terug geweest. Om half elf gingen we er zelf in en hij kwam pas om kwart voor 4! En daarna, na de voeding weer in bed gelegd. Ging meteen slapen tot kwart voor 8 vanmorgen. Heerlijk.

Kim, Wat een rotbrief. Jouw hond stond daar toch helemaal buiten?  Maar gelukkig dat de verzekering dit wel vergoed. En geen peuken meer opsteken he... Denk er maar aan hoeveel moeite het heeft gekost om er vanaf te komen (ik neem tenminste aan dat je gerookt had en ermee bent gestopt en dat dat moeite heeft gekost). En hoe slecht het voor jou is en ook voor Zoe. Zo... Mama heeft gesproken.

Mamsievanmijnschat, Ik ben testengineer bij een groot ICT-bedrijf. Dat houdt (globaal) in: een klant vraagt een nieuw programma of aanpassing in zijn computersystemen/software. Een mannetje van ons bedrijf maakt een ontwerp hoe dat moet gebeuren. Een tweede mannetje maakt het gevraagde programma. En ik test of die programmeur precies heeft gemaakt wat de ontwerper heeft ontworpen (en of dat overeenkomt met wat de klant wilde hebben). Dit doet me eraan denken dat ik vandag mijn CV wil updaten. Deze wordt naar klanten gestuurd zodat die een keuze kunnen maken wie ze willen inhuren. Voor elke nieuwe opdracht wordt een intake gehouden (soort sollicitatiegesprek) en of je wordt uitgenodigd is dus afhankelijk van je CV. En nu met de kredietcrisis zijn er weinig nieuwe opdrachten en veel mensen die beschikbaar zijn. Moet dus zorgen dat ik goed voor de dag kom.

Hebben jullie een leuke koninginnedag gehad? Wij wel. We zijn naar mijn zus gegaan. Dat was voor het eerst dat ik wat verder (1,5 uur rijden) van huis was. En ook voor het eerst dat ik buitenshuis heb gevoed. En voor Cas het eerst dat ie ergens anders moest slapen (is dus niet gelukt). Maar het was wel heel gezellig. De dochters van mijn zus (10 maanden en 3 jaar) vonden het helemaal geweldig. We konden lekker buiten zitten in de tuin. En we hebben een wandelingetje gemaakt. Cas was echt doodmoe. Heeft alleen eventjes geslapen in de wandelwagen en in de auto. Maar vannacht dus des te beter. En nu ligt ie ook alweer ruim een uur te slapen.

Groeten, en een fijne dag.

 
Wij zijn gisteren sinds lange tijd voor het eerst uiteten geweest ,haha, en de seveerster vond me niet leuk, want na een half uur met een lege maag gegeten te hebben vertelde ik 'wel heel nieuwsgierig te zijn wat er allemaal te eten is'.Dat vond ze geloof ik erg raar.
De kleine griet is waarschijnlijk wéér ziek, ze ligt te kreunen en gisteren hebben we er amper 600cc in gekregen en nu gaat het ook weer allemaal erg moeizaam, dus straks weer naar de huisarts. Uit voorzorg heb al haar kleertjes maar vast gewassen en gestreken zodat we voorraad hebben als ze wéér naar het ziekenhuis moet. Probeer me maar niet al te druk te maken, ff afleiding achter de pc.

Wow,mama t volgensmij heb je echt pittige baan, super ICT georiënteerd, of niet?Heb je wel weer zin om straks te beginnen?Ik hoop dat het allemaal goed in te passen is, ook al heb je op financieel gebied geen andere keus, ik vind het toch heel dapper dat je gaat werken.Enne, wie weet kan je als gewichtsconsulente straks thuis aan de slag.

Enne, Lydia, ff kleur bekennen, heb ook heel lang in de ziektewet gezeten en 5 jaar gesprekken gehad bij een psycholoog, heb echt door een heel diep dal moeten gaan, maar ben er echt heel sterk uitgekomen, het heeft ff geduurd voordat ik de juiste persoon vond, maar door simpele dingen zoals planningen etc en je te richten op ontspanning heb ik geleerd goed voor mezelf te zorgen en duidelijk grenzen te kennen en aan te geven, wel 5 rotjaren gehad, maar ben echt blij met de lessen die ik geleerd heb.'k Wil je graag een hart onder de riem steken, je hebt geen makkelijk leven, meid!Ik hoop echt dat je van je meisje kunt genieten en straks ook van je baby!M'n broertje en schoonzus hebben een jongen van 2, een jongen van 1 en een baby, ontzettend druk lijkt me het, maar het is ook ontzetten leuk om er te zijn bij 3 van die ukken. Haha, en zij heet ook Lydia en was ook zwanger van de 2e toen de oudste 2 maanden was, vond ik wel grappig.

 
Terug
Bovenaan