Thuisblijfmama

Leuk om te horen hoe anderen het thuis geregeld hebben en dat jullie het ook zo fijn vinden om lekker zelf voor je kindje te zorgen. Voel me af en toe best een tuthola, maar ik vind het gewoon heerlijk om de hele dag samen met m'n meisje te zijn (had me dat een paar jaar geleden gezegd en ik had je uitgelachen, maar een goede baan en auto van de zaak  zijn nu echt niet meer belangrijk voor me).  Eergisteren rolde ze voor het eerst om en dan besef ik maar weer hoe snel de tijd gaat (ze is nu 4 1/2 maand).
En wat grappig dat jullie allemaal bij elkaar in de buurt wonen. Ik kom uit Capelle a/d IJssel, een eind uit de buurt dus!
 
Ja leuk is dat he en er komt nog veel meer leuke dingen mijn kind is 3 jaar en hij kan al praten en ook leuk met een driewieler fietsen en straks helpen met opruimen en boodschappen doen. Vind het wel moelijk om hem volgend jaar naar school te brengen moet ik hem een stukje loslaten erg moeilijk.
 
Ik vind het niet tuttig hoor lekker knuffelen en wandelen dat werken kun je je hele leven nog. Ik werk maar een paar uur en ik vind het echt leuk om even onder de mensen zijn ik zie al weinig mensen.
 
Hier ook een thuisblijfmoeder . Ik ben blij dat ik niet hoef te werken en ik thuis kan zijn voor mijn kindje. Mijn omgeving vroeg wel; je gaat zeker binnenkort werken? of; moet je niet werken? Als ik dan zeg dat ik thuisblijf dan zeggen ze niets meer ... In mijn wijk rennen en vliegen de moeders van hot naar her. Tijd voor een praatje hebben ze niet, altijd druk, druk, druk. Lijkt mij niet echt gezond?!

Nadeel vind ik wel dat mijn sociale contacten nihil zijn. Mensen komenniet zo snel meer en of dit nu komt uit jaloezie, ik nu moeder ben ... ik heb geen idee maar vreemd is het wel. Ook heb andere moeders het druk ... dat vind ik wel jammer.

Als Fabienne naar de PSZ gaat, kan ik altijd gaan werken ...

Groetjes Esther
 
Dat herken ik wel, dat er ineens minder contact is met vriendinnen. Van vriendinnen zonder kinderen  zou ik  me dat nog enigszins kunnen  voorstellen, ik ben natuurlijk ineens een heel ander leven gaan leiden en kan niet meer zomaar de stad in om los te gaan (ik sta tegenwoordig na 1 glas wijn al op m'n handen ) . Maar juist die  vriendinnen doen wel moeite om nog met me af te spreken. Terwijl ik toch bij sommige vriendinnen met kinderen de moed heb opgegeven. De wil om elkaar te zien moet wel van 2 kanten komen...Misschien is het jaloezie omdat ik thuisblijfmoeder ben, of misschien juist helemaal niet. Ik weet van 1 voormalige vriendin dat ze zich er helemaal niet in kon vinden dat ik m'n baan opzegde. Die vindt echt dat je afstompt als je thuis blijft met je kindje en vond dat ze me dus niets meer te vertellen had. Erg he...
 
Hallo allemaal!
Leuk dat er weer wat meiden bij zijn gekomen!! Toevallig Alice dat je ook vlak bij de pyramide woont!!! Heerlijk met dit weer daar!
Toch vreemd he dat sommige mensen negatief denken over thuis moeders?
Vroeger was het niet anders. Helaas denken veel mensen aan carriere en geld...
Maar ik denk aan mijn kinderen!!! Heel belangrijk, ze hebben veel aandacht, liefde en zorg van de ouders nodig vind ik! Ik zie mijn fam gewoon heel veel en heel veel meer tijd heb ik niet, best volle dagen toch. Maar ik zou het leuk vinden om mensen te leren kennen met kinderen dus probeer wat nieuwe contacten te maken bijvoorbeeld, lekker onverwachts en spontaan! Hoe ik het doe, weet niet of ik dat al vermeld had... Ik krijg loonheffing van de belastijg dienst 170 euro en dan pas ik soms op dan neem ik Zoe gewoon mee!En zo verdien ik iets bij!! Misschien een idee voor Alice??
Liefs Kim
 
Hallo allemaal,

ik ben een parttime  moeder en kan met volle overtuiging zeggen, dat de dagen thuis met kind en huishouden zwaarder zijn, dan de dagen, dat ik betaald werk verricht  
Ik gebruik met opzet de term betaald werk, omdat het thuis  hard aanpoten is!
Nou heb ik hier een mannetje rondlopen, dat energie voor tien heeft en een enorme onderzoeksdrang, dus even rustig zitten is er bijna niet bij. En dat voor een mama, die nog steeds aan het herstellen is (17 maanden na de bevalling...).
Dus petje af voor jullie fulltime moeders: ik heb veel bewondering voor jullie!

Groetjes, Marijon
 
Dankjewel Mrijon!
Ik vind het echt heerlijk, en ik doe mijn huishouden wel maar vind het zeker niet het belangrijkste. Ik vind het belangrijk dat Zoe alleen leert spelen, dan kan ik even wat snelle dingetjes doen en als Zoe slaapt ga ik even stofzuigen enz maar ook even ontspannen koffie drinken ja. Maar ik vind het belangrijker om gezellig met Zoe bezig te zijn, We gaan 1x per dag langs de eendjes met de hond en 1x per dag naar het bos met de hond (als het droog is) Dus dat is ook wel een bezigheidje..... Verder spelen we veel boven op haar kamer en dan vouw ik weleens wat was. Maar druk druk druk met m'n huishouden ben ik niet. Ik heb liever dat m'n kinderen later zeggen dat het gezellig thuis was dan dat het schoon was.... Zegt mijn moeder ook altijd hahah. Met huisdieren is het wel veel lastiger om het huis schoon  te houden, ik baal weleens flink van de haren.....
Mij lijkt het vreselijk om in de ochtend zo te haasten met je kinderen om optijd op je werk te zijn, er komt veel irritatie van denk ik..... Zweetbuien zal ik er van krijgen (hormonen) hahaha
Groetjes Kim
 
Terug
Bovenaan