Thuisblijfmama

Hoi Kim,

Herkenbaar je reactie, zo denk ik er ook over, voel me hier prima bij. Ik moet er niet aan denken 's-morgens zo te moeten haasten! Volgens mij ben ik binnen no time een stress kip. Over het algemeen zie ik alleen maar stress moeders en hoor ik niets anders dan ge-stress.

Ik denk als je van nature netjes ben en opgeruimd in huis het best mee valt met het huishouden. Ik merk dat er best momenten zijn dat ik even kan stofzuigen of met een emmertje sop wat kan doen. Iets heel grondig doen dat doeik vaak als Fabienne slaapt tussen de middag maar ik doe ook wel eens en tukje of drink een kop koffie.

Ik vind het ook belangrijk dat Fabienne alleen leert spelen en dat doet ze ook. Elke dag gaan we naar de eentjes en doen we vaak een boodschapje bij de supermarkt, ik speel 's-middags vaak wat uitgebreider met haar op haar kamer.

Fijne dag!

Groetjes Esther
 
Hoi Esther!
Als je je zelf er meer goed bij voelt toch!! En als vriendinnen of kennisen er vreemd over doen dan is dat hun probleem en weet je meteen hoe ze zijn. Ik heb gelukkig niet echt nare ervaringen ermee. Maar hoor weleens om me heen (waarom werkt zij niet????)
Heel vreemd eigenlijk, vroeger was het niet anders en toen waren er ook niet zoveel hang jongeren! hahaha Als je je huis elke dag wat bij houdt komt het best goed maar maak je zeker niet té druk ... Ook van je rust genieten en van je kind, je leeft maar 1 x toch???
Liefs Kim
 
Hoi!

Ik kan goed begrijpen dat je volledig voor je kindje gaat en lekker thuis blijft. Het is voor iedereen anders. Ik zelf moet er niet aan denken en ging toen mijn dochter 4 maanden was weer 3 dagen werken. Ik vind het precies genoeg. Ik blijf in de werksfeer en heb ook het idee dat ik genoeg aandacht kan geven aan mijn dochter. Daarbij ben ik van mening dat het goed is voor de relatie om niet altijd bij elkaar te zijn en elkaar 'los te laten'. Ik geniet namelijk des te meer van haar als ik thuis kom uit mijn werk en we blijven elkaar verrassen. Het is hetzelfde als de relatie met je man of vriend. Je moet ook afzondelijk van elkaar dingen doen, zo blijft het leuk. Ik denk dat dat hetzelfde is met een kind. (in veel mindere mate uiteraard).
Ik kan het me overigens ook niet permitteren hoor, financieel is het ook nodig om te werken. :)

 
hoi!
ook ik ben "thuisblijfmoeder", of nou ja, eigenlijk ben ik nog in mijn zw.verlof tot 5 april maar ik heb mijn baan wel al opgezegd. Dus 6 april ben ik ook gewoon nog thuis! En zoals ik het nu heb kan ik me nog niet voorstellen dat ik er toch nog bij zou gaan werken want ik vind het een behoorlijke job hoor, moeder zijn, komt misschien ook omdat lex nog niet doorslaapt 's nachts  al gaat het al wel veel beter sinds ik hem in een slaapzakje leg 's nachts ... Ik verveel me in ieder geval totaal nog niet, ik verzin altijd wel wat te doen en als ik effe niets te doen heb, is er gelukkig altijd nog wel wat schoon te maken in ons huis hahaha (we hebben ook 2 grote honden - rottweilers - namelijk en die hebben samen errug veel haar enzo). Ik ben echt niet hele dagen aan het poetsen hoor, ik ben ook niet zo'n poetser dat scheelt. Lex neemt gewoon heel veel tijd "in beslag". Maar ook al verveel ik me niet, ik merk wel echt dat ik er toch wel behoorlijk aan moet wennen hoor, het hele kind-hebben gebeuren! Ik bedoel, uiteraard is het hardstikke leuk maar ik heb altijd fulltime gewerkt en ben toch gewend om bepaalde prestaties te leveren op een dag. Nu ben ik soms al hardstikke blij als ik de was "weg heb kunnen werken"...   Ik voel me soms bijvoorbeeld ook al een beetje schuldig als ik dan nog niet veel "gepresteerd" heb en dan toch effe lekker op de bank ga zitten om lekker effe te lezen ofzo  als Lex slaapt of zelf aan het spelen is.... Beetje warrig verhaal misschien maar herkent iemand dat gevoel? Hoe heb je dat voor jezelf opgelost?
 
Zo zie je maar dat iedereen anders is, ik ben weer zo'n type die het liefst alles met m'n man en kind doe.. hahaha en dat verveelt gelukkig nog niet hahaha. ja meneer zit nu sport te kijken en ik even achter de pc
Gelukkig is Zoe een heel makkelijk meisje, dus als ik met m'n man bijv op pad ga gaat Zoe zoet naar Oma! Maar bij een vreemde breng ik haar liever niet. Zoals ik al eerder heb geschreven maar misschien niet door jullie gelezen is heb ik zelf op kinderdagverblijven gewerkt. 1 daarvan was super, dat was een antroprosofische en de ander een gewone, dus betaalbaarder... maar ik vond het verschikkelijk, ging met buikpijn naar m;n werk, ze deden niet altijd zo leuk tegen die kids, overdreven boos reageren soms en ook tegen babys KAPPEN NOU!!! Niet normaal toch??? Het idee alleen al bbbbrrrrrrrrrrr Echt nooit gaat dat gebeuren!!!

Ik heb dus zelf altijd al met kinderen gewerkt, ook bij mensen  thuis gastgezin! Dus had al veel ervaring met kids en huishouden, dat scheelt denk ik wel. Maar ik heb dus ook een hond, een golden en 2 poesjes, dus die zouden wel net zoveel verharen als jou 2 rotweilers hahah
Nou vanmiddag toen Zoe op bed lag heb ik gezogen en m;n man kwam thuis en de haren vlogen alweer rond  DRAMA Daar baal ik best van en dan zeg ik wel altijd ik heb net gezogen hoor  mmmmmm
Maar het is best aanpoten, die kleintjes vragen veel aandacht en als je er snachts uit moet word je kapot wakker. Zoe is 1 en ze wordt 2 a 3 x wakker in de nacht en dan wil ze een knuffel of alleen haar speen, maar toch breekt je nacht een paar x en m'n man die wordt niet wakker van de wekker, dus ik moet ook een wekker voor hem zetten, dus dan word ik in mijn slaap 3 a 4 x wakker en ik word moe in de ochtend wakker. Dat komt hopenlijk nog wel goed. Maar ik zit ook lekker bijv foto's in te plakken en koffie te drinken als Zoe op bed ligt!!! Ze slaapt zo'n 2 uurtjes, Dan ga ik eerst even aan de slag dan wat drinken, weer even aan de slag en weer even iets voor mezelf!!! M'n man zeurt gelukkig nooit als ik niet zoveel gedaan hebt, hij vind Zoe en mijn gezondheid gelukkig ook belangrijker. maar ja wanneer heb je tijd. het is ontbijten, aankleden, hond uit laten, fruit eten, even spelen, middag eten, slapen , fruit eten,hond uit laten,  spelen, avond eten, in bad en fles en dan eindelijk naar bed hahahaha
RUST
Schaam je niet, lekker tussendoor ontspannen, je bent druk zat, je kind heeft niks aan een gespannen moeder!!! En vergeet niet dat je nog aan het ontzwangeren bent!!!
Hoe doe je dat trouwens met 2 honden, 1 was wel zat zo aan de wagen hahah
Succes, liefs Kim (sorry beetje lang verhaal geworden haha)
 
goeiemorgen allemaal!
wat ik vergeten was te schrijven (en dat terwijl het al zo'n lang verhaal werd!) is dat ik qua reacties veel verschillende dingen heb gehoord. Een aantal mensen vind t echt top dat je stopt met werken en een aantal mensen snapt er weinig van... maar ja, iedereen moet gewoon doen wat ie zelf het beste vindt toch?! De grappigste reactie was nog wel van mn opa, de beste man is 85 en snapt er dus helemaal niets van dat ik stop met werken! Zijn ogen rolden in de kassen toen ik hem dat vertelde!! Dat verwacht je toch niet van iemand van die generatie....
Nee hoor, we gaan lekker genieten van de kleine. Af en toe is het wat minder, maar dat is op je werk ook toch?! Ik kan alleen wel merken dat de bevalling toch iets meer impact had dan ik had verwacht (ik heb ook nogal bloed verloren, kreeg 6 zakken bijgetankt) en daar heb ik direct na de bevalling iets te weinig aandacht aan besteed. Maar lekker relax aan doen hoor, ik ga de kleine nu zo lekker masseren (shantala massage, echt geweldig vind ik dat!)
ow ja, 2 honden van formaat en een kinderwagen.... niet handig inderdaad!!! zeker omdat het mannetje (we hebben een reu en een teefje) nogal bijzonder sterk is en erg enthousiast over alles wat ie ziet  ... wil het nu met draagdoek gaan proberen, is hopelijk iets handiger!
groeten!
 
Vroeger bleven moeders altijd thuis om voor hun kinderen te zorgen en de kinderen die nu volwassen zijn, vonden het fijn als hun  moeder thuis was. Mijn moeder was altijd weg en ik heb dit nooit leuk gevonden.

Persoonlijk vind ik dat je als moeder altijd weer je werk kunt oppakken naarmate je kindje groter wordt. Ik kan Fabienne dan ook makkelijker loslaten. Zo'n klein kindje is nog zo afhankelijk van de moeder het eerste jaar.  Voor mij bestaat een goede, stevige, veilige basis uit "er zijn voor je kindje". En ja, dan ben je veel thuis. Loslaten is een proces wat je beetje bij beetje zal uitvoeren.  

Met alle begrip voor de werkende mama's die het financieel anders niet kunnen bolwerken al denk ik dat veel mensen geen stapje terug kunnen/willen doen.
Ik let altijd al op de kleintje "hahaha". Hier in de buurt zie ik nl gezinnen met een dure, grote auto ... kindertjes hebben dure merkkleding en massa's speelgoed. We leven in een kapitalistische maatschappij (helaas) maar hebben we al die spullen nodig?!

Tja honden en katten haren !! Ik heb 2 poezen, van die harige haarballen!  Stiekem klimmen ze 's-nachts in de box dus elke dag WEER die haren verwijderen maar ja, dat kan er ook wel bij.  

Er werd ook gezegd dat loslaten goed is voor je relatie ... Je kunt ook leuke dingen doen met JE kindje er bij? Mijn relatie lijdt er niet onder dat ik thuisblijf moeder ben. Ik vertel weer andere dingen van die dag met onze baby.  Als ik het gevoel krijg dat we erg saai worden dan bedenk ik wel wat leuks!

Groetjes Esther  



 

 
O ja, Mirjam ... hier werkt het slaapzakje geweldig!

Fabienne is 6 maanden en 2 weken oud en ik kan nu uit ervaring zeggen dat het  allemaal makkelijker/leuker  wordt, ik bedoel, je gaat je steeds beter voelen, fysiek/mentaal. Je kindje leren kennen en de slopende nachten ... pfffff .... it's a hell of a job. Geloof me, de eerste maanden vond ik het echt NIET LEUK!

Nu slaapt de kleine meid heerlijk door, klokje rond! Ken ik haar gebruiksaanwijzing beter en voelt mama zich ontspannender. Ook rustig aan doen voor jezelf, je de tijd gunnen en hoe meer je moet hoe stress-kippiger je wordt!

Gr Esther
 
Terug
Bovenaan