Thuisblijfmama

Floortje is nu 4,5 maand en slaapt gelukkig goed door. Dat was helaas de eerste 3 maanden wel anders. Ze had ontzettend last van kramp en ik heb hele nachten door het huis gelopen met haar. Als ik daarnaast ook had moeten werken, had ik dat echt niet gered! Ik was zo blij dat ik thuis was met haar, zo kon ik af en toe 's middags lekker met haar mee tukken!
Ik heb jarenlang fulltime gewerkt en was dan aan het eind van de dag ook vermoeid. Als ik nu moe ben, is dat toch anders. Voor mij is voor een baas werken minder bevredigend dan voor m'n eigen kindje zorgen. Ik wil dat ze in ieder geval de eerste jaren weet dat ik er voor haar ben, mijn moeder heeft dat bij mij ook gedaan en dat heb ik als kind echt heel fijn gevonden. Floortje heeft nu bijna elke dag wel weer een nieuw trucje, dat zou ik echt niet willen missen!
Iedereen moet het voor zich weten, maar ik ben het niet eens met het argument dat de band met je kindje beter wordt als je er afstand van neemt. En dat je er dan ook beter van kunt genieten. Ik geniet elke dag, de hele dag van haar.
Ik kan trouwens de baby Bjorn draagzak aanbevelen. Hij gaat een hele tijd mee, is betrouwbaar en stevig en Floortje vindt het prachtig (en in mijn omgeving hoor ik er ook positieve berichten over).

Groetjes,
Aafke
 
Mijn moeder was ook altijd thuis totdat mijn ouders gingen scheidem, toen moest ze wel werken helaas, we vonden het verschikkelijk...
Gek dat inderdaad je opa er raar van stond te kijken dat je thuis bleef. Nou meiden, geniet dan maar even goed als jullie kids doorslapen   of dat binnekort gaan doen want zodra ze 1 zijn worden ze snachts wakker door bijv een nachtmerrie ofzo....... Elke leeftijd heeft wat he!!
Jeetje wat een bevallig zeg als je zoveel bloed bent verloren. die van mij was ook niks aan, ik had 2 gaatjes (zonder plasgat meegerekend dan) en na de bevallig ineens 1 GAT
Daar heb ik ook wel lang last van gehad.... Heel vervelend is dat.... En eerlijk gezegd als ik seks heb gehad, voelt het nog erg gevoelig. Ik ben nu gestopt met de pil, we willen vanaf juli gaan voor een 2e, Maar moet niet aan die bevallig denken, ben zooooooo bang dat ik wéér uitscheur......
Liefs Kim
 
Joehoe wat veel thuisblijfmoeders...ik ben dus niet de enige :D. Ook ik zie het als een groot voordeel.
Zoals uit eerdere reacties blijkt zorg je voor een veilige thuisbasis voor je kind.
Maar wat ik zeker ook belangrijk vind: een rustige thuisbasis voor het hele gezin. Dus als mijn man met volledige baan thuis komt hoeft hij niet nog eens het hele huishouden te doen samen met mij. Nee hij krijgt tijd om ook eens hobby's te doen of lekker een avondje niks.
Ik heb respect voor alle moeders die financieel moeten werken!
Maar nu we het zo redden denk ik dat dit toch de ideale situatie is...
Leuk om zo ook eens van anderen te horen :D
 
Hoi Esther en alle andere lezers,

Ik bedoelde eigenlijk iets anders met loslaten in de relatie hoor. Je moet als man en vrouw (of man en man en vrouw en vrouw natuurlijk!) je eigen dingen kunnen doen. Mijn vriend gaat van het weekend lekker naar Amsterdam, naar zijn vrienden. Gewoon even zonder mij en kind. Ik vind dat dan niet gezellig maar des te leuker als hij weer thuis is!
Zo genieten we ook erg van de momenten dat we lekker met zn drieen zijn. Voor mij is het precies hetzelfde. Ik wil ook wel eens lekker er op uit zonder het gezin.
Maar.....uiteindelijk.......is het met zijn drieen altijd het leukst! :) Dat dan weer wel, haha.

En inderdaad hoor, iedereen moet gewoon doen waar hij of  zij zich goed bij voelt! Werken of niet, er is voor allebei iets te zeggen. En als het financieel nodig is, tjah dan is het eenmaal niet anders! Ik moet wel....als ik het niet nodig zou hebben had ik het zeker bij twee dagen werken gelaten. Maar drie is op zich prima.

Wat ik er verder nog over willen is dat ik niet bang ben dat ik of andere moeders zich zullen vervelen. Zeker niet! Er is altijd wel iets te doen in huis en met een beetje hobby's en een gezellige baby hoeft dat ook niet. Maar ik vond wel in de tijd van mijn verlof dat mijn sociale wereldje erg klein werd. Ik voelde me echt een huisvrouw. Ik heb genoeg vrienden hoor, maar de meeste werken gewoon fulltime dus bij jan en alleman binnen stappen gaat ook...

In ieder geval...welke keuze je ook maakt, alles is goed. Zolang je maar voldoende liefde en aandacht kunt geven aan je kindje. Zo gauw je merkt dat het contact tussen jou en de baby niet goed meer is weet je dat er wat mis is. Ik werk drie dagen maar krijg altijd een grote volle glimlach van mijn kleine meid als ze me ziet. Op ieder moment van de dag. Ik heb ontzettend veel lol met haar en op dit moment voelt het gewoon erg goed!

Succes allemaal met de opvoeding van jullie kindje....en...geniet er van! Want het gaat zooooo hard allemaal ;)
 
Ohhhwwww zo "loslaten". Dat moet ook kunnen vind ik, al kan ik het niet??? Een ochtendje/middagje ALLEEN weg is al heel wat voor mij . Ik vind het niet zo gezellig en als ik elders ben denk ik aan mijn kindje en geniet ik maar half of denk ik; "gauw naar huis".

Als mijn vriend een weekend weg zou willen dan vind ik het jammer en wel erg stil zo'n weekend maar natuurlijk mag hij weg. Hij zou het alleen nooit doen!

Misschien zijn wij een stel huis-mussen!!! hahaha.  

Doe waar je je goed bij voelt en gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde (wat een saaie boel)

Gr Esther
 
Ik denk dat wij sinds milton geboren is nooit iets zonder kinderen hebben gedaan.Wij vinden het juist leuker om compleet op stap te gaan dan zonder elkaar.
Nou en ik krijg heel veel knuffels en kusjes van mij kinderen ongeacht thuis of werken.
Milton is nou 3 en een half uit eten dan word het mac donald is nog leuk voor de kinderen ook gaan we weg lekker wandelen met de kinderen of wat dan ook.
Milton heeft een keer bij zijn tante willen gaan slapen nou om 21.00 uur stonden ze op de stoep hij wou naar mamma toe.
Maar ieder zijn eigen keus ik wil niks van mijn kindjes missen kijk nou naar dat drama in belgie ja sorry hoor dan kan je wel zeggen dat gebeurt hier niet dat weet je niet maar overal kan wat gebeuren op school ook net zo goed maar ik wil van mijn kindjes genieten.
Later als de kinderen groot zijn en dat ze een veilige thuisbasis hebben waar ze altijd op terug kan vallen dat vind ik belangrijk niet de verwijten je bent er niet echt voor mij geweest.Onze tijd komt wel weer maar eerst die van de kinderen.Ik vind net als wat esther zeg vroeger was het normaal dat moeder thuis was voor de kinderen nou tegenwoordig niet meer er word van ons teveel verwacht vind ik

groetjes lisette
 
Ben het met je eens Lis ... er wordt zoveel van ons verwacht en een stabiele thuishaven vind ik heel belangrijk. Ik had deze vroeger niet en daar heb ik lang last van gehad. Mijn ouders zijn nog steeds van die flierefluiters. Sorry, dat ik het zeg, maar je ziet nog steeds hun oude gedrag. Geen relaties die stand kunnen houden (ze zijn gescheiden) ... vaak verhuizen ...

Geweldig toch als je kind je kusjes geeft omdat ze blij zijn met jou als mama! en hun mama is thuis. Als ik vroeger thuis kwam dan was er niemand, vre-se-lijk!

Ik heb me eenzaam gevoeld als kind ... nee hoor, ik blijf thuis ook al betekend dit toch wel een sociaal isolement.

Groetjes Esther
 
Hoi!
Wij zijn ook echte huis mussen!! hahah heerlijk! We doen echt alles samen! Wandelen fietsen uit eten. Maar dan is Zoe ook wel erg makkelijk! Ze is weleens een dag bij oma geweest en toen gingen wij een dagje weg maar dan bel ik wel even hoor!!!
Ze vraagt weleens wanneer mag ze nou eens komen slapen. Ik zei nou zodra ze 1 jaar is en dat is ze nu, dus misschien kan ze eens een nachtje in de zomer vakantie blijven slapen  Ik denk dat ik geen oog dicht zou doen of misschien pas in de ochtend hahaha
Ik wil ook echt niks van haar missen, heb nu al  een droom gehad  over dat ik haar naar school moet brengen de 1e x  hahaha. Ik hou zovééééééél van haar! Heel bijzonder om een kind te hebben, helemaal van jou is het!! Nou maak ik maar een einde aan dit emotionele bericht.... We gaan lekker het bos in met de hond!
Groetjes Kim
 
Terug
Bovenaan