Thuisblijfmama

Zo zie je maar, nu opa/oma geen vast oppas is vinden ze het leuk als ze een keer komt slapen. Dat was misschien wel anders geweest als ze daar al meerdere dagen per week was.
Enne ben het heel erg eens met de reactie ergens hieronder dat wij (nu volwassen) vaak met veel plezier terug kijken op een moeder die thuis was. Dat wil ik voor mijn kind ook!
 
Hoihoi,

Ben blij om te lezen dat er nog meer moeders zijn die er voor kiezen thuis bij de kindjes te blijven. Ik heb soms het gevoel alsof ik de enige ben.
Ik heb zelf twee zoons,  van bijna 4 en 1 jaar. Ik ben al vier jaar thuis. Ik ben tevreden zo, probeer er zoveel mogelijk van te genieten. Het gaat zo snel voorbij.
Ik moet zeggen dat ik het best wel eens mis hoor, niet perse het buiten de deur werken,  maar dat je even niet de verantwoordlijkheid voor de kinderen hebt. Dat is soms best wel lekker.
Mijn man en ik zijn een paar weken geleden voor het eerst in die vier jaar een weekendje weggeweest samen en dat was me toch vreemd! Maar het gaf ook wel een vrij gevoel.
Ik voel me soms ook best een muts hoor. Mijn nichtje van 4 weken ging een al een weekend bij mijn schoonouders logeren, terwijl mijn zoon van 1 jaar nog nooit had gelogeerd. Tja, ik kan me dat niet voorstellen, dat ik mijn kind van 4 weken al uit logeren zou laten gaan. Maar goed...ieder zijn manier.
Maar ik merk wel dat veel mensen het idee hebben dat je als je niet meer werkt afstompt. Nou ja, dat zal dan wel, maar mijn tijd komt wel weer hoor, het gaat zoooo snel  en over een paar jaar is de situatie weer zo anders.
In ieder geval  geen geren en gestress bij ons in huis en dat vinden wij heerlijk!
Volgens mij zou de meest ideale situatie zijn als je allebei parttime kan werken. Ik merk dat mijn man toch best veel mist en ik  gun het hem ook zo ontzettend om meer van de kindjes te genieten. Maar zijn baan laat dat helaas niet toe.

Maar ik ben in ieder geval blij dat ik niet de enige ben.

Groetjes!
 
Leuk om weer een berichtje te lezen van een thuisblijf mamma. Ook zo heel herkenbaar.
Hoe langer ik thuis ben, hoe makkelijker en leuker ik het thuis zijn vindt. Zeker nu het zo prachtig weer is, voel ik me zo vrij als een vogeltje. Lekker naar buiten met de kinderwagen. Natuurlijk zou ik ook weleens verlost willen zijn van de verantwoordelijkheid maar dat los ik op met een vrije middag of ochtend wanneer mijn vriend thuis is. Dan ben ik me zo bewust van even geen zorg, even niets ...

Anderzijds ... ik heb niets te klagen want ik heb een heerlijk kindje wat in d'r kraai periode zit! Hilarisch!

Groetjes Esther
 
Lekker he, om met dit weer naar buiten te gaan en lekker te wandelen. We zijn vandaag bijna 3 uur op pad geweest! Ik vind die vrijheid om te kunnen doen en laten wat ik wil zo heerlijk! Mijn man heeft eens in de 2 weken op vrijdag een papadag en zou dan dus op kunnen passen, maar ik merk dat ik helemaal niet de behoefte heb om er zonder m'n gezinnetje op uit te gaan! Morgen ga ik naar de pedicure en past m'n moeder voor het eerst een uurtje op, ik ben heel benieuwd hoe dat gaat (mijn meisje zit met haar 5 maanden al  in de eenkennige fase, andere mensen mogen best bij haar in de buurt komen, maar alleen als ik erbij ben...heel handig ).
 
Eenkennig? Die van mij zit nog in die fase. Ze kan huilen en lachen ... vorige week zag ze mijn moeder en zette het op een huilen, 1 uurtje later zat ze op schoot. Ze heeft dat met meer mensen ... Weleens vervelend maar je kunt er niets aan doen.

Pappa heeft vanmiddag opgepast zodat ik even naar de kapper kon. Wat een heerlijkheid, kon wel slapen zo ontspannen voelde ik me!!!! Ik geniet meer ... of ik nu even helemaal vrij ben of me bewust ben van gewoon lekker gaan en staan met je kind wanneer je wilt ... Geen gestress ...

Gr Esther
 
Hallo meiden!

Mijn meisje is zoooooooooooo vrolijk!!! Maar als er vreemde bij komen, bijv in de speeltuin dan staart ze ontzettend en is ze zo stil en kijkt ze zooooooo saai hahaha
Laatst nam mijn moeder een vriend voor de eerste keer mee en ze begon toch te huilen.... En als pappa uit z'n werk komt dan gilt ze van blijdschap en wil ze een seconde knuffelen en daarna wil ze naar mij, best vermoeiend. Maar als pa dan even gaat spelen met haar is alles goed!! tutje is het!
Wat een weer he!!! Heerlijk, lekker genieten!!!
Ik pas 1 dag in de week op bij iemand thuis. Dit  doe ik omdat we net wat geld missen omdat we alimentatie moeten betalen aan de kinderen van mijn man van een eerder relatie....  Maar we willen binnekort voor een 2e gaan maar wat voor werk moet ik dan doen??? Ik denk niet dat mensen mij als oppas willen als ik 2 kids mee neem...
Woe kappers opl doen maar kan niet vanwegen rsi helaas... Daar maak ik me best druk over.... Liefs Kim
 
Dat komt me heel bekend voor...als we thuis zijn en ik speel met m'n meisje, dan kan ze echt schateren en gillen van plezier. Maar als ze een onbekende ziet, dan kijkt ze heel serieus en kan er  geen lachje vanaf. En als we in een groot gezelschap zijn en er wordt veel herrie gemaakt, dan gaat ze huilen. Ze houdt niet van herrie en gedoe!
Vorige week ben ik begonnen met het geven van fruit en ik merk gewoon dat ze nu veel vrolijker is en zich ook lekkerder voelt. Ze gaat nu in ieder geval niet meer huilen als m'n moeder haar oppakt, maar onbekenden mogen nog steeds niet aan haar komen.
Heerlijk dit weer, ik heb afgelopen weekend de wandelwagen in elkaar gezet, zodat ze lekker om zich heen kan kijken als we wandelen. Het is leuk om te zien hoe snel die ontwikkeling gaat, eigenlijk veel te snel! Het grappige is dat juist mijn man afgelopen week al begon over een 2e. Dat zou wel erg snel zijn, maar het lijkt me wel onwijs leuk.
Je kunt allicht vragen of je ook nog mag oppassen als je 2 kinderen hebt. En anders kun je misschien bij jezelf thuis oppassen, of is daar in de buurt geen vraag naar?
 
Hoi hoi,
Ach ja alle kinderen hebben weleens een eenkennigheids fase toch?
Ja het nadeel is dat je ook met zwangerschaps verlof gaat en je niet weet of ze daarop kunnen en willen wachten, heel vervelend... Misschien tegen die tijd inderdaad advertenties ophangen voor opppas bij hun of bij mij thuis! Hoeveel maanden is hij/zij dan? Ik had wel snel weer een 2e willen hebben maar verloskundige raden me het af en het is ook wel even lekker zo alle tijd voor de eerste! En met een zwangere buik je kind tillen is ook niet zo fijn lijkt mij?
Zoe is bijna  14 maanden!! Zullen we een foto ronde doen??? Van onze tevreden thuis kids hahahaha

Schatje toch????? Heel tevreden meisje!!
Liefs Kim
 
Terug
Bovenaan