Hoihoi,
Ben blij om te lezen dat er nog meer moeders zijn die er voor kiezen thuis bij de kindjes te blijven. Ik heb soms het gevoel alsof ik de enige ben.
Ik heb zelf twee zoons, van bijna 4 en 1 jaar. Ik ben al vier jaar thuis. Ik ben tevreden zo, probeer er zoveel mogelijk van te genieten. Het gaat zo snel voorbij.
Ik moet zeggen dat ik het best wel eens mis hoor, niet perse het buiten de deur werken, maar dat je even niet de verantwoordlijkheid voor de kinderen hebt. Dat is soms best wel lekker.
Mijn man en ik zijn een paar weken geleden voor het eerst in die vier jaar een weekendje weggeweest samen en dat was me toch vreemd! Maar het gaf ook wel een vrij gevoel.
Ik voel me soms ook best een muts hoor. Mijn nichtje van 4 weken ging een al een weekend bij mijn schoonouders logeren, terwijl mijn zoon van 1 jaar nog nooit had gelogeerd. Tja, ik kan me dat niet voorstellen, dat ik mijn kind van 4 weken al uit logeren zou laten gaan. Maar goed...ieder zijn manier.
Maar ik merk wel dat veel mensen het idee hebben dat je als je niet meer werkt afstompt. Nou ja, dat zal dan wel, maar mijn tijd komt wel weer hoor, het gaat zoooo snel en over een paar jaar is de situatie weer zo anders.
In ieder geval geen geren en gestress bij ons in huis en dat vinden wij heerlijk!
Volgens mij zou de meest ideale situatie zijn als je allebei parttime kan werken. Ik merk dat mijn man toch best veel mist en ik gun het hem ook zo ontzettend om meer van de kindjes te genieten. Maar zijn baan laat dat helaas niet toe.
Maar ik ben in ieder geval blij dat ik niet de enige ben.
Groetjes!