Thuisblijfmama

Hoihoi,

Ik ben ook een thuisblijfmoeder. Vorige zomer is mijn contract niet verlengd toen ik ziek was door mijn zwangerschap. Afgelopen 10 januari zat mijn zwangerschapsverlof er officieel op en ik zit nu nog thuis.
Eerlijk gezegd vind ik het heerlijk. Lekker elke dag van mijn meisje genieten. Al moet ik wel eerlijk zeggen dat ik me soms een beetje eenzaam voel.
Echt veel vriendinnen heb ik niet meer en die ik nog heb die hebben het druk met werk,uitgaan etc. Ben ook de enige met een kind. Met als gevolg dat ik eigenlijk elke doordeweekse dag alleen thuis ben. Nu heeft mijn vriend ook een nieuwe functie op zijn werk wat een heleboel van zijn tijd opslokt. Dus zit nu ook vaak op zaterdag tot een uur of 2 alleen. Vind het wel zwaar. Nu is het ook nog zo omdat ik elke dag alleen met haar zit en verder weinig tot geen contact met familie heb, mn dochter zo aan mij gewend is dat ze niet eens bij papa wil zitten. Als ik haar vastheb dan lacht ze volop naar papa, maar zodra ik haar even bij hem op schoot zet zodat ik naar de wc kan of even mn handen vrij heb dan begint ze meteen helemaal overstuur te huilen en dan wordt ze ook echt alleen maar stil als ik haar vasthou. Papa geeft mij de schuld, maar het kan ook niet anders als ze niet gewend aan andere mensen is.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben heel erg blij dat ik de hele dag van mn meisje kan genieten, maar het is soms best zwaar. Het lijkt alsof ik een alleenstaande moeder ben zonder vrienden en zou ik wel eens willen dat er iemand om me heen was die af en toe eens kwam buurten of ervaringen kon wisselen. Nu ik zwanger ben van de tweede (waar ik erg blij mee ben hoor!) Ben ik wel eens bang dat ik helemaal alleen kom te staan. Ik ben erg blij met mn meisje en de baby in mn buik, maar een vriendin zou erg welkom zijn :) Maar jah die kom je niet zomaar tegen  helaas....
 
groetjes Lydia
 
Ik zou natuurlijk ook dolgraag een fotootje willen laten zien van mijn meisje, maar ik krijg allerlei foutmeldingen als ik een externe afbeelding probeer in te laden... Jammer dat ik mijn mooie poppie niet bij die van jullie kan zetten! Lydia, onze meisjes schelen volgens mij  2 dagen in leeftijd, Floortje is geboren op 29 oktober. Grappig!
 
Wat een schatjes zeg!!!
Lydia, ik snap dat het pittig is en vooral nu je ook nog eens zwanger bent.....
Hoever ben je al? Hebben jullie bewust zo snel voor een 2e gekozen? Misschien vind je hier wel mensen waar je lekker mee kan kletsen en wie weet wel iemand kan ontmoeten. Ik weet niet waar je woont, maar soms spreken  ze hier ook weleens met elkaar af!!! Zou leuk zijn toch? Ik verveel me niet maar ben wel blij als m;n man thuis komt en dan met Zoe bezig kan zijn zodat ik dat het eten kan doen ofzo, even iets anders.... Fijne zwangerschap Lydia!
Liefs Kim
 
quote: mama van Zoe reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('13-04-2009 21:52:58'));

Wat een schatjes zeg!!!
Lydia, ik snap dat het pittig is en vooral nu je ook nog eens zwanger bent.....
Hoever ben je al? Hebben jullie bewust zo snel voor een 2e gekozen? Misschien vind je hier wel mensen waar je lekker mee kan kletsen en wie weet wel iemand kan ontmoeten. Ik weet niet waar je woont, maar soms spreken  ze hier ook weleens met elkaar af!!! Zou leuk zijn toch? Ik verveel me niet maar ben wel blij als m;n man thuis komt en dan met Zoe bezig kan zijn zodat ik dat het eten kan doen ofzo, even iets anders.... Fijne zwangerschap Lydia!
Liefs Kim


Hoi Kim,

Ik ben morgen precies 13 weken zwanger. En tsjah die vraag krijg ik vaker haha of het gepland is zo snel. Mijn vriend geeft altijd als antwoord ja en daar heeft hij ook wel gelijk in, maar........
Wij zijn ruim 2 jaar bezig geweest om zwanger te worden voordat we Chelsey kregen en hebben in die tijd  3 miskramen gehad. Dus toen Chelsey  geboren was stonden we voor een keuze. Of weer aan de pil met het risico dat als we er aan toe zijn het weer zo moeizaam zou verlopen, of gewoon niets gebruiken met het risico dat we snel een tweede zouden krijgen. Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat het zo snel raak zou zijn hoor. Ben er natuurlijk wel blij mee en schaam me ook een beetje om het te zeggen maar als ik wist dat het zo snel zou gaan dan had ik nog wel even gewacht. Ik ben nu 9 dagen voor de eerste verjaardag van Chelsey uitgerekend. Ik was met haar 19 oktober uitgerekend(zij is 31 okt geboren) en nu met de tweede 22 oktober. Dus ik ben echt in precies dezelfde periode zwanger als vorig jaar. Toch is het wel gek en vind het soms wel moeilijk omdat mijn vriend geen tot weinig rekening met me houdt. Als hij van zn werk terugkomt dan is hij moe en wil hij computeren, maar hij begrijpt niet dat ik ook hartstikke moe ben en dat het fijn zou zijn als hij even tijd met zn dochter doorbrengt. Hij heeft zoiets van je zit heel de dag thuis, dat is toch een grote vakantie.
Maar jah heb hem het vaak proberen uit te leggen wat voor een aanslag   het is op mijn lichaam en dat ik niet eens tijd heb om te ontzwangeren, maar hij kan of wil het gewoon niet begrijpen
Enneh trouwens...mochten er mensen zijn uit noordbrabant, bij helmond uit de buurt, hoor ik het graag :)

xxx Lydia

 
Jeetje wat vervelend dat het zo moeilijk is geweest om zwanger te raken. Ik kan me dan wel voorstellen dat je dan niet het risico neemt om die ellende misschien weer mee te maken. Ik kan er niet over meepraten, bij ons ging het heel gemakkelijk (we stonden de verhuisdozen nog uit te pakken toen bleek dat ik zwanger was), maar wij hebben ook besloten al snel voor een 2e te gaan. Ik moet wachten tot Floortje een half jaar is, omdat ik bij haar zwangerschapsvergiftiging had en de kans dat dat een 2e keer gebeurt groter is als je binnen het half jaar weer zwanger wordt (ik ben daarvoor nog steeds onder controle bij het ziekenhuis). Maar vanuit onze eigen ervaringen (mijn man is het nakomertje van 5 kinderen en scheelt met zijn  jongste zus 5 jaar  en ik ben enig kind) willen we dat onze kindjes niet teveel in leeftijd schelen zodat ze iets aan elkaar hebben.  Ik kan me zo voorstellen dat het zwaar is om weer zwanger te zijn Lydia, met een baby van nog geen 6 maanden! Veel sterkte en geniet ervan!  

Liefs, Aafke  
 
Terug
Bovenaan