Thuisblijfmama

Hoi Lydia,

Ik begrijp je keuze helemaal. Ik heb dezelfde gemaakt (we hebben drie jaar moeten wachten op Cas). Maar ik denk niet dat ik zo snel alweer zwanger zal worden. Ik heb nog zoveel last van de bevalling, dat het hele gebied voor mijn man nog steeds 'no-go-aera' is. En daarna zien we wel weer.

Balen voor je dat je man zo weinig rekening met je houdt. Het zal er voor jou voorlopig niet lichter op worden. Hoop maar dat hij dat gaat begrijpen.
 
Hey Lydia,
Wat fijn zeg dat je nu dan zo snel en goed zwanger bent geworden! Echt super dan toch, als jullie je er maar lekker bij voelen! Maar je man zou jou wat meer moeten begrijpen en wat meer over moeten hebben voor zijn gezin. Misschien is een duidelijk gesprek iets? Heel vervelend lijkt me dat want je hebt hem zo hard nodig en nu helemaal nu je zwanger bent! En thuis blijven is inderdaad heeeeeerlijk maar vraag hem eens of hij zou willen omruilen, neeeeee dat willen ze dan vaak toch niet, een weekend is al vermoeiend hahahaha  We hebben een pittige job maar wat zijn we gelukkig met die kleintjes. Die maken echt alles weer goed!!!! Ik laat regelmatig een traan om hoe gelukkig ik wel niet ben met Zoe!!! Ik heb dan zelf 2 miskramen gehad en bij de 20wkn echo zagen ze vocht bij de longen zitten en had ik een grote kans dat Zoe met het down syndroom geboren zou worden. We gingen er helemaal voor en probeerde het positief te zien en toch nog hoop te houden dat het vocht weg zou trekken   EN DAT GEBEURDE!!!!
Daar ben ik zooooooooooooooooooo gelukkig om, dat mijn meisje gezond is, vooral voor haar!!!! Ja daar kan van blijdschap om huilen!!!!  wat een troela ben ik
Volgensmij had ik het al eerder gezegd maar Lydia een fijne zwangerschap, jammer dat wij zo ver van elkaar vadaan wonen en succes met je man, vertel hem alsjeblieft wat je dwars zit.... Liefs Kim Ik ga snel slapen, weer veel te laat geworden, hopen dat Zoe uitslaapt
Och trouwens Zoe is verliefd op poesjes!!! Mijn moeder heeft 2 kittens en nu wil ik ook, heb al 2 oudere poesjes , een hond en konijn hahah maar er was een nestje van 3 en ik zei ik wil ze allemaal, nu heeft ze ja gezegd em mijn man vindt er 2 eigenlijk al teveel, wat moet ik ???? hahaha
 
@blijemama78: Het is natuurlijk jammer dat je een half jaartje moet wachten, maar je moet je lichaam dan inderdaad wel de rust gunnen. Gewoon even rustig aan en dan weer lekker op naar de volgende ;)

@mama t: Tsjah jammer dat je er nog zo'n last van hebt. Maar je moet nix overhaasten. Zolang het voor jou nog niet fijn voelt moet je het ook niet doen. Ikzelf vond het zielig voor mijn vriend en 3 weken na mn bevalling deden we het weer. Het deed ontzettende pijn, maar ja deed het maar voor hem. Dat was overigens wel de enige keer dat het pijn deed, daarna voelde het weer als vertrouwd. Maar ja had ook geen hechtingen, dus dat scheelt ook.

@kim: hahaha was zo bezig met het bovenstaande dat ik nu niet ga reageren op jouw verhaal, ga wel even terug, lees het nog een keer en dan krijg jij je verhaaltje terug whahaha
 
Hey kim,

Eerst maar even over de poesjes hahahaha, volgens mij lijk jij wel een beetje op mij. Ik wil ook altijd alles hebbenhebbenhebben. (qua dieren dan he) Maar denk dat je het toch beter even kan overleggen met je man. In de tijd dat ik wat heb met mijn vriend hebben we (nou ja ik) heel veel dieren gehad. Op een gegeven moment hadden we: 1 hond,2 katten, 1 halsbandleguaan, 2 konijnen, 6 vissen, en 22!ratten.
Toen we vorig jaar erachter kwamen dat we zwanger waren en de kritieke periode voorbij waren heb ik maar goede huisjes gezocht voor de dieren. Kon ze onmogelijk houden in dit flatje als er een baby kwam.
Zelfs de hond moest weg  het was een grote hollandse herder en veel te druk om met een baby te wonen. Als we een huis hadden gehad had het gekund maar hier is het te klein. Dus tsjah alle dieren weg. Tot ik hoorde dat een kennis puppies had. Heb er eentje gekregen voor mijn verjaardag afgelopen februari haha. Mijn vriend was het er niet echt mee eens, maar vond het leuk als Chelsey met een huisdier kon opgroeien en dit hondje blijft echt megaklein.
Jullie hebben al een aantal huisdieren haha, dus zou het toch even overleggen(kan ik nu makkelijk zeggen want ik heb ook nix overlegd haha)

Ik begrijp je helemaal dat je zo gelukkig bent met Zoe. Ik huil toch ook regelmatig van blijdschap hoor. Dan ben ik zo intens gelukkig! Chelsey is ook echt het mooiste dat me ooit overkomen is.

Met mn vriend heb ik trouwens al meerdere gesprekken gehad, maar het haalt niets uit. In het weekend is voor hem vrij weekend. Als hij thuis is doet hij echt bijna niets met Chelsey. Alleen als ik zeg, pak jij haar even dan gaat hij wel met haar zitten, maar omdat het moet. Als ik met haar zit, zegt hij nooit eens oh geef haar maar aan mij. Nee ik moet het altijd vragen. Hij houdt echt heel veel van haar daar twijfel ik niet aan, maar hij ziet niet wat ik ervoor doe. Dan soms in het weekend dan mag ik uitslapen (niet dat dat lukt maar dan mag ik even in bed blijven liggen) en dan zorgt hij voor Chelsey. Nou zorgen, hij gaat achter de computer pokeren en zij ligt in een schommelstoeltje naast hem met harde muziek aan. Het hele weekend heeft er harde muziek aangestaan en als ik er iets van zeg dan moet ik niet zeuren hij heeft weekend en een keer een dagje vrij. S avonds huilt Chelsey extra veel in bed omdat ze dat natuurlijk allemaal moet verwerken, maar nee dan huilt ze omdat ik haar teveel verwen. Dus tsja echt over praten werkt niet. Heb ook al een paar keer gezegd  dat ik beter alleen kan zijn met haar dat ik dan nog minder hoef te doen, maar dat komt niet aan. Ach we zien wel waar het schip strandt. Ben in ieder geval gelukkig met mn meisje en de nieuwe baby op komst!

xxx Lydia

ps. hoop dat je nog een beetje uit hebt kunnen slapen!
 
Hoihoi,

Wauw wat een beestenbende op dit topic! Wij hebben 'alleen maar' 3 katten. Dat vind ik druk genoeg. 2 van de 3 kregen we van mijn zus toen haar oudste dochter allergisch bleek te zijn. Ik vind het wel gezellig met de beestjes, maar soms ook lastig. Als ze weer eens in de box liggen te slapen bijvoorbeeld. Dat wil ik toch echt niet hebben.

De traantjes vloeien hier ook regelmatig. Soms van geluk. En soms van vermoeidheid.

Vervelend Lydia, dat jullie niet op een lijn zitten met opvoeden. Ik kan je weinig andere raad geven dan dat je moet blijven praten. Opkroppen werkt zeker niet. Gelukkig heb ik zelf geen ervaring met dit probleem. Mijn man probeert me aan alle kanten te ondersteunen. En als hij thuiskomt en ik zit met Cas op schoot dan ben ik hem bijna altijd meteen kwijt. Of ik wil of niet.Zijn manier om af te schakelen van het werk.

En wat de sex betreft... tja. Ik mis het wel een beetje. Mijn man ook. Maar hij heeft ook gezien hoe ik eraan toe was, dus is ie heel begrijpend. "als we maar genoeg knuffelen" zegt ie dan. Maar binnen twee maandjes moet het allemaal weer in orde zijn. Dat de eerste keer pijn doet hebben ze al voor gewaarschuwd. Ach dat zien we wel. Effe doorbijten. En na zoveel maanden geen sex hebben we dat er wel voor over
 
Hoi mama t!

Hoelang is het voor jou geleden je bevalling?
Heel vervelend zeg. Ik ben zowiezo altijd erg gevoelig geweest met sex, misschien iets te nauw? En bij mijn bevalling ben ik uitgescheurd tot mijn anus en ook nog even bijgeknipt, helaas waren dat mijn haren niet.....  Maar nu na 14 maanden is het nog steeds gevoelig maar vooral daarna brand het best... Lekker verhaal zeg... Hoe komt het dat jij er zoveel last van hebt? Als het te lang blijft duren zou ik er toch mee naar de dokter gaan. Ach je hebt nog zoveel meer mogenlijkheden om te vrijen! Maar het wordt ook minder na kinderen denk ik.... Wij willen in de zomer voor een 2e gaan!

Ik hoop voor lydia dat de baby na de eerste verjaardag van je dochter komt, kan je evn alle tijd aan haar 1e verjaardag besteden, zo speciaal!!!!

Liefs Kim
ps ik mag de poesjes van mijn man, moeiiiiiiiiiilijk nu nog nee te zeggen toch???
 
Hoi Kim,
Lekker verhaal inderdaad.  Mijn bevalling is nu 2 maanden geleden. Ik ben zelf ook uitgescheurd en geknipt. En ik had een inwendige bloeding, waardoor achter de hechtingen een ophoping van bloed is ontstaan. Dit gaf direct na de bevalling heel veel druk, vooral richting stuit en anus. Dit is dezelfde dag nog geopereerd geworden, waardoor de grote druk weg was. Maar er blijft altijd een rest-hematoom achter wat door het lichaam zelf moet worden opgeruimt. Zie het maar als een grote blauwe plek. (zo voelde het ook als ik ging zitten)

Hiervoor ben ik ook een aantal keer voor na-controle bij de gynaecoloog geweest. Zij was heel tevreden over het herstel. De laatste controle was vorige week. Maar ze gaf wel aan dat het nog twee maanden kan duren voordat het echt helemaal weg is.

Tja... Das mijn lekkere verhaal.

Maar nu begint Cas te huilen.... moet even prioriteiten stellen dus!!!
 
Hey Lydia hahaha ik had vanmiddag heel niet jou verhaal gelezen hahaha dat is mal...
Al je dieren weg gedaan???? jeetje joh, neeeeeee dat zou ik echt niet kunnen vooral hond en poes ben je zo aan gehecht!!! 22 ratten, in je schuur zeker hahahah

Mijn man had ik vannacht even verwend hahahaha en het mocht!!!! hahaha sorry hoor,,,
Maar hij zei vrij snel, ach haal ze maar , we leven maar 1 x!!! Dus heb ze vanmiddag besteld, foto's volgen nog!!! Ik heb zo'n makkelijke vent!
 
Mama t je hebt het behoorlijk zwaar gehad! Mij zeiden ze dat ik minimaal een jaar moest wachten om weer zwanger te raken,Om te helen van onderen.  Nog even geduld hebben.  hoe oud ik jou kind?

Lydia, ik heb het erg met je te doen, kreeg eigenlijk tranen in mijn ogen van je verhaal....
Waaraan merk je dan dat hij van je dochter houdt? en van jou en jullie baby?
Sorry hoor maar volgenmij is hij nogal echo of niet? en jij in de nacht je dochter troosten door zijn schuld Hoe kan je hiermee leven, wil je zo samen oud worden? Je bent vast een goeie moeder maar ze hebben ook een goeie vader nodig als hij er is! Anders ben je nog beter zonder af, zo ben je toch niet 100% gelukkig lijkt mij? Of je moet er van houden maar volgensmij doe je dat niet zoals is lees? Dit kan toch niet, hij heeft toch ook gekozen voor kinderen of alleen jij?
Heel erg vind ik dit, mijn maag draait hiervan.

Liefs Kim
 
Terug
Bovenaan