Topic voor iedereen die langer dan 1 jaar bezig is en nu in de medische molen stapt of zit...

Hallo Allemaal

hier ben ik dan weer.

Spannende tijden Esk gedoe ook lijkt me elke dag naar het zk maar je het is voor een goed doel.
Voor jou ook weer wachten Mier, ik hoop dat het snel lukt.

Ik ben gisteren voor het eerst naar de gyn geweest, gelukkig vond ik het een aardige man was wel een beetje zenuwachtig.Eerst een heel gesprek gehad over de cycles enzo.

Daarna een inwendige echo gehad en met zo'n vogelbek ding.

Er was gelukkig niks te zien dat is wel weer positief. Ik hoefde niet meer te tempraturen omdat ik een vrij regelmatige cycles heb.

Ook zou ik na mijn ongi om de dagmoeten klussen zodat je rond de eisprong uit zou moeten komen.

hij gaf aan dat een zaadcel 5dgn zou leven(ik dacht altijd 24 of 48 uur wat op sites staat) iemand hier mee bekend?

Nu moet ik op mijn NOD dag bloed testen volgende wk nog een chlamidia test doen voor de zekerheid. Daarna weer een afspraak maken,wil misschien nog mijn eierstokken schoonspuiten maar was nu even niet nodig.

Hij hoopte doordat er niks te zien was ik het wat los kon laten.

Mja ben aan de ene kant wat opgeschoten maar ook weer niet. Nu weer wat maanden gaan klussen.
Nu is alles goed en dan weer verder gaan klussen ja hoe lang nog dan ??? Ben ook een beetje ongeduldig.

Om de dag klussen straks pff ben al met die 3 dgn erg moe ligt denk ik aan mij. Ik ben aan de ene kant ook bang dat je dan niet in de juiste dgn klust, want nu was ik het ook eerder.
Pff dat vind ik best veel vond die paar dgn altijd wel ok hahaha.

Hij raade wel nog ovulatietesten aan dat was handig.

Hij gaf aan dat ik moest oppassen dat de sex niet te zakelijk werd, maar ja na een jr is het spontane er bij mij een beetje af.

Dus nu weer afwachten hopen dat ik in de vakantie zoooooooooooo relaxed ben dat het goed gaat.

Beetje erg lang verhaal

gr Sahiton

Hallo meiden,

Ik ben gistermorgen naar de Gynaecoloog geweest.
Ik heb mijn bloeduitslag gekregen en deze was helemaal goed! en we kregen ook meteen de uitslag van het sperma van mijn vriend en deze was ook heel goed! moest minimaal 25 zijn en was 306, dus super.
Wel een opluchting zo!!
Ik heb ook een samenlevingstest gehad, beetje baarmoederslijm vlies weggehaald en bekeken. Er was geen beweging in het baarmoederslijm van de zaadcellen, maar ze zei dat komt omdat je nog geen eisprong hebt gehad.
Ook een inwendige echo gehad en er was 1 eitje wat groter dan de rest, maar deze zat op 0,9 cm en moet bijna 2 zijn. Ik zat gister op cyclusdag 13, dus het kan nog.
Maandagmorgen weer terug komen om de samenlevingstest opnieuw te doen en een inwendige echo, om te kijken of de 50 mg clomid aanslaat of niet.
Is pas de eerste maand, dus we wachten wel af!

Hoe gaat het met iedereen? Succes met wachten etc!!!

Groetjes van Patries.

Patries Wat fijn dat alles goed was bij de gyn.
Voor de IUI heb ik pregnyl gezet toen het eitje 19 mm was.
Bij de eerste meting was m'n ei 12 mm en zei de gyn dat een ei 1 a 2 mm per dag groeit, dus dan zal je ei maandag wel een heel stuk groter zijn.
Bij ons is nooit een samenlevingstest gedaan, raar he dat dat in elk ziekenhuis weer anders is.

sahiton ik dacht altijd dat zaad 48 tot 72 uur kon overleven in de baarmoeder en soms iets langer. Nooit gehoord dat het ook wel eens 5 dagen zou kunnen zijn.
Als je gyn met eierstokken schoonspuiten een HSG bedoeld, dan ben maar blij dat dat nog niet hoeft, want dat is echt geen pretje. Ik vond het tenminste een pijnlijke bedoeling.

Esk als de samenlevings test niet goed is dan kan dat komen doordat je vijandig slijm hebt. Volgens mij kan een IUI dan goed uitkomst bieden omdat de zaadjes dan niet zo ver hoeven te zwemmen en dus minder last zullen hebben van dat slijm.

Mier bij ons in het ziekenhuis houden ze eigenlijk aan dat je pas echt behandeld wordt als je 3 jaar bezig bent. Ze wijken daar wel steeds vaker vanaf en wij mochten toch aan IUI beginnen terwijl wij "nog maar" 2,5 jaar bezig zijn.
Je weet in elk geval wel dat je zwanger kunt raken, misschien lukt dat ook nog wel voor januari. Ik hoop het wel voor je.
Mijn IUI ging eigenlijk hetzelfde als wat cis beschreef, alleen moest hij bij mij m'n baarmoeder vastpakken met een tang en dat voel je dus echt wel. Maar verder heb ik er geen last van gehad.

Nog een kleine week wachten: NOD 26 Augustus ...
Nu maar hopen dat de eerste IUI meteen een hele goede was.

Hoi Meiden

Ik hoor eigenlijk niet in jullie groepje thuis, maar ik lees nog altijd mee omdat ik tot een paar maandjes geleden nog toe het groepje van Esk, Cis, Sas en de rest behoorde.
Wij hebben het grote geluk gehad dat ik zwanger raakte net voor  we de mm in zou gaan.

Ik reageer even op de vraag van Sahiton.
Het is inderdaad mogelijk dat een zaadcel 5 dagen overleeft, mijn zwangerschap is daar het bewijs van. Ik was het die maand zo zat en we hadden toch een afspraak staan om de mm in te gaan dat wij 5 dgn voor mijn ei (heb wel ovulatietesten gedaan) voor het laatst geklust hebben en daarna pas ruim 2 dagen na mijn ei. Twee weken later bleek ik zwanger te zijn.

Voor alle meiden, heel veel sterkte in de mm. Hopelijk hebben jullie snel een mooi resultaat.

Liefs Natalie
(33w)

deedee 3 jaar? nou sorry hoor maar dat vind ik echt absurd! net alsof dat normaal is!
vind dat 2 en een half ook echt al heel lang is dus vind het niet meer als normaal dat ze jullie nou ook eens gaan helpen!
bij ons in het ziekenhuis zijn gelukkig geen wachtlijsten!
nu ze mijn eileiders   hebben doorgespoten zou de kans weer ietsje groter worden dat ik spontaan zwanger wordt. hoe lang heb jij moeten wachten tussen de hsg en de IUI?
als ik nu niet op de ,,normale,, manier zwanger wordt dan helpen ze me godszijdank wel in januari,en dan zijn we ook al 2 jaar verder dus vind dat ook wel lang genoeg!

sahiton moet je een paar maanden wachten als de bloedwaardes goed zijn?

xxx mier

Hoi meiden,

Esk, hoe was de tweede samenlevingstest?
Maar het zaad was nu wel goed, dat is wel heel erg fijn. Wij hebben nu al een paar x zaadcontrole gehad, en die zijn allemaal zo verschillend. Gek hè.

Sahiton, je mag het weer zelf gaan proberen????
Is er bij jou man al een zaadcontrole gedaan. Dat was bij ons eigenlijk het eerste wat er werd gecontroleerd.

Dee dee, Wij hebbben ook nooit een samenlevingstest gedaan, en ik lees hier op het forum dat dat wel bij heel veel mensen gedaan wordt. Gek dat er zo'n verschil wordt gemaakt.
Maar word je bij jullie in het ziekenhuis pas na 3 jaar officieel geholpen, dat vind ik eerlijk gezegd ook niet normaal. Bij ons is het gelukkig al na 1 jaar, en wij waren zelfs al iets eerder. Maar goed, daar zullen ze hun redenen ook wel voor hebben.

Heee Natalie, hoe is het met je. Leuk dat je je hier ook eens laat horen.
We zijn er een hoop kwijt??????
Jullie hadden toch ook een topic met de zwangere, waar is die gebleven, ik kon 'm niet vinden.
33 weken al, wat gaat dat snel man!

Nou hier alles rustig, ik zit op het wachtbankje, en ik vind het nu al lang duren.
Er zijn net 4 dagen om, erg hè.
Maar tja, afleiding zoeken. Morgen mag ik weer gaan werken, dus afleiding genoeg!!!!

Tot snel

Wie
Leeftijd
Ronde/jaar  
Status

Mier1980
27  
feb.07 ronde 20
 december terug naar zh ,jan. IUI

Han80/Hanneke
28  
 jan. '07
Zwanger!  

Esk30/Esk
31  
aug. '07/ronde 14  
20 augustus samenlevingstest+ echo

Danielle1984
24  
 juli '06
1e IUI  

Inge82
26  
jan. '07  
12 september intake ICSI  

MarvdBe
 23
2005  
Wachten op oproep TESE  

lin 1979
28  
2005  
IUI 7  

Tjoller
28  
apr. '07  
1e afspraak 26-8                                                                                      

Patje1981                      
27
okt.'07        
gestart met Clomid en Provera                                        

Deedee1973
34
jan. '06
1e IUI

Sassie83
24
apr. '07
Wachten op 2e zaadonderzoek

deessie
24
2005
Rust ivm overstap ziekenhuis

sahiton
33
13
19-8 gyn

Cis79
29
ronde 16
NOD 4 sept!!!!! Spannend

poeh1980
28
1,5 jaar
wachten op oproep MRI

Joke
26
ronde 12
4 sept. naar gyn. (eerste keer

Wie
Leeftijd
Ronde/jaar  
Status

Mier1980
27  
feb.07 ronde 21
 december terug naar zh ,jan. IUI

Han80/Hanneke
28  
 jan. '07
Zwanger!  

Esk30/Esk
31  
aug. '07/ronde 14  
20 augustus samenlevingstest+ echo

Danielle1984
24  
 juli '06
1e IUI  

Inge82
26  
jan. '07  
12 september intake ICSI  

MarvdBe
 23
2005  
Wachten op oproep TESE  

lin 1979
28  
2005  
IUI 7  

Tjoller
28  
apr. '07  
1e afspraak 26-8                                                                                      

Patje1981                      
27
okt.'07        
gestart met Clomid en Provera                                        

Deedee1973
34
jan. '06
1e IUI

Sassie83
24
apr. '07
Wachten op 2e zaadonderzoek

deessie
24
2005
Rust ivm overstap ziekenhuis

sahiton
33
13
19-8 gyn

Cis79
29
ronde 16
NOD 4 sept!!!!! Spannend

poeh1980
28
1,5 jaar
wachten op oproep MRI

Joke
26
ronde 12
4 sept. naar gyn. (eerste keer

bij ons hebben ze ook nooit een samenlevingstest gedaan,maar volgens mij doen ze dat alleen als het zaad wat minder van kwaliteit is.
dat is bij ons niet het geval dus misschien dat we dat daarom niet krijgen.
nu maar wachten tot het eind van het jaar en anders in januari de IUI,ik heb nog 3/4 kansen.

cis spannend weer het wachten he!

xxx mier

Terug
Bovenaan