Topic voor iedereen die langer dan 1 jaar bezig is en nu in de medische molen stapt of zit...

Hmmm bij mij werd wel gezegd dat je na de HSG ongeveer een half jaar vruchtbaarder bent, maar dat dat kwam omdat alles is schoongespoeld en je eileiders dus een goede doorgang geven.
Na de contrast vloeistof is er bij mij niets ingespoten, dus ik ben toch wel benieuwd wat voor een spul dat dan is?
Ik hoop in elk geval dat bij jou de HSG goed zal verlopen. Ik had best veel pijn, maar dat is bij iedereen anders dus hopelijk voel jij er niet al te veel van.

Ze had het over eerst een contrastvloeistof en daarna nog een stof, maar ik heb de naam niet onthouden (was geen makkelijke naam). Dat het pijnlijk is heb ik vaker gehoord. Ik hoop dat het deze maand nog gepland kan worden, dan hoef ik er niet zo lang op te wachten (in het kader van: hoe langer ik moet wachten, hoe zenuwachtiger ik wordt).
Ik neem maar een dag vrij voor de zekerheid...

Toch wel fijn dat ze alles doorlichten. Ik vind het alleen jammer dat er nog niets gevonden is. We hoorden gister dat 1/3 onverklaarbaar verminderd of onvruchtbaar is en zal je altijd zien dat wij daarbij horen. Doen ze dan ook IUI of zo? Iemand daar ervaring mee?

Groetjes, Esk

Hallo allemaal,

Sahiton: echt balen dat je geen duidelijkheid hebt gekregen van de gyn. Hopelijk hoor je snel meer na de uitslagen van je bloed.

Esk: fijn dat de uitslag van je samenlevingstest ok was.

Patje: hoe is de samenlevingstest bij jou gegaan gisteren ??
                   wanneer hoor je de uitslag.

DeeDee: al tekenen van de Ongi ?? Of bestaan wonderen en is het bij de eerste IUI raak??

Ik ben vandaag bij een verpleegkundige geweest op de poli gyn. Hier heb ik uitleg gehad over de dingen die gaan gebeuren. Mijn ongi is soms binnen de normale grenzen (38 dgn) maar soms ook niet. Ze weten nog niet goed of ze gaan kijken naar mijn eileiders of deze goed zijn. Eerst gaan we beginnen met bloedtesten, echo, samenlevingstest en het zaad van mijn man word nagekeken.
Vindt het best spannend allemaal. Ook ben ik benieuwd hoe ik het allemaal ga regelen want voor alle onderzoeken  ben ik  afhankelijk wanneer ik ongi wordt.
Niemand in onze omgeving weet dat wij bezig zijn.
Ik werk onregelmatig en ik hoop dat het een beetje gunstig uit gaat komen
Hoe is dat bij jullie, weet jullie omgeving van de medisch molen ??
We wachten maar af, als het net zo'n cyclus is als de vorige zal het na 14 september plaats gaan vinden.

Groetjes tjoller

Hoi Tjoller,

Bij ons weet ook niemand het, hoewel ik nu wel mijn ouders ga inlichten omdat ik binnenkort een baarmoederfoto moet laten maken (HSG) en mijn man dan waarschijnlijk niet mee kan ivm zijn werk.

Over de praktische kant. Op mijn werk heb ik gezegd dat ik de komende weken veel naar het ziekenhuis moet voor onderzoek, maar ik heb niet gezegd wat ik had. Ik heb gezegd dat het een privé aangelegenheid is, dat het niet ernstig is, maar wel even moet. Niemand vraagt dan door, dus dat is prettig. Misschien denken ze het dan wel, maar zeggen ze het niet?

De bloedtesten kan je zelf plannen. Ze zeggen bijvoorbeeld: op dag 3 moet je prikken. Je weet tot hoe laat de bloedprikdienst open is, dus dan kan je kijken of je bijvoorbeeld 's ochtends vroeg of 's middags laat gaat. Ik hoefde dan geen vrij te nemen en niemand hoefde het te weten.

De echo's voor je eisprong duren heel kort, je bent misschien 10 minuten binnen als je aan de beurt bent (als je dat al haalt). Ik kon daar weinig aan plannen (tijden worden doorgegeven door het ziekenhuis, maar je kan wel vragen voor vroeger of later en dan zeggen ze wel of ze tijd hebben), dus moest af en toe onder werktijd even op en neer naar het ziekenhuis. Ik was binnen anderhalf uur dan weer terug (half uur heen, half uur terug inclusief parkeren, beetje wachten en de echo zelf)
De samenlevingstest is over het algemeen 's ochtends en duurt ook heel kort (een echo + uitstrijkje + bekijken onder de microscoop).

Het is wel een boel geregel, maar op zich is het wel te doen, ook als niemand het weet. Ik heb wel geprobeerd (maar ja, een ei laat zich niet altijd sturen) om alle onderzoeken in 1 maand te proppen, zodat ik nu heel veel te doen heb, maar dan is volgende maand ook al meer bekend.

Groetjes, Esk

deedee hoe is het met jou? vandaag of morgen zou je nod zijn! ik hoop dat die lekker wegblijft! ik kan het alleen na vandaag niet meer lezen want ga morgenochtend al heeeeeeel vroeg op vakantie! dus ben hier 9 dagen niet te vinden!
ben wel benieuwd hoor! hoop zo dat het gelukt is!

esk ik weet ook niet wat voor stof dat is hoor! volgens mij hebben ze het alleen doorgespoten met een contrastvloeistof bij mij! ze zeggen idd dat je vruchtbaarder ben na het doorspuiten ervan,maar dat zeggen ze als je zwanger bent geweest ook,maar dat mocht bij mij ook niet baten,ach we zullen wel zien! eerst morgen lekker op vakantie voor 9 dagen en daarna in januari zoiezo een behandeling.

tjoller bij mij weten wel een aantal mensen het zoals,mijn moeder en zussen en aanhang,mijn schoonouders,schoonzussen en aanhang en een paar van mijn werk waaronder mijn baas,want toen ik de miskraam heb gehad vond ik het wel fijn dat mijn baas wist wat er speelde,en een paar vrienden van mij weten het!
we zijn ruim anderhalf jaar al bezig dus soms kan je dingen niet vermijden en maar eerlijk zeggen wat er speelt! maar is ieder voor zich natuurlijk!
vind het wel fijn dat ze het weten

xxx mier

hey allemaal....

Wat ben ik blij dat ik soms jullie verhalen lees... Zat met heel wat vragen maar zie dat een aantal van jullie er ervaring mee hebben... Zo kreeg ik afgelopen maandag de uitslag van onze samenlevingstest! ik heb naar mijn menig ( van wat ik gevoeld heb) wel een eisprong gehad maar de uitslag van de gyn was dat er geen beweegelijke zaadcellen zijn gevonden! en dat terwijl het zaad ip de laatste twee keer goed was! voor de rest zei hij niet waardoor het kwam! jammer genoeg......

Ik had ook nog aan de gyn gevraagd of hij van te voren een echo kon doen om te zien of er een eitje zat of dat hij al weg was. Maar dat kon hij niet doen omdat hij geen vergelijkbaar meteriaal had... Nu moet ik volgende cyclus weer terug komen om doormiddel van echo mijn ei weer te bepalen   en dan de samenlevingstest op nieuw te doen niet leuk dus... het onderzoek was een beetje vervelend maar ik vond het erger om op comando te vrijen mede daarbij was ook nog dat we net die avond logees hadden en dat konden we niet verschuiven.... Maar ja...Nu maar ff de volgende cyclus afwachten..

Heeft een van jullie enig idee wat dostinex (medicijn voor   of eigenlijk tegen te hoog prolactine) doet met je baarmoederslijmvlies? Ik moet in iedergeval als ik ongesteld word daarmee beginnen en hij wil dan in die cyclus kijken naar mijn ei.... Ik ben benieuwd. Wat ik me eigenlijk ook wel afvraag is of ik tussen tijds niet moet bloedprikken....

Esk ik las dat jij nog voor je HSG moet gaan??? Sterkte er mee tis idd een vervelend onderzoek ik zelf vond hem pijnlijk ik had erna niet zo veel last van maar je vloeit wel even daarna.. Je moet er wel voor zorgen dat je er niet alleen naar toe gaat het is wel fijn als er iemand met je mee kan!

Liefs en sterkte iedereen!!!!!!met onderzoeken, wachten, wachten,, wachten....

Esk: bij ons is ook geen reden gevonden waarom het niet lukt en wij doen nu IUI.

Tjoller ik hoop dat wonderen bestaan en ik begin daar steeds meer in te geloven: Ik ben nog steeds niet ongesteld en het is nu 16 dagen na m'n IUI....
Ik heb het op m'n werk pas verteld toen we echt de MMM in gingen dus pas bij de IUI. Voor de rest heb ik het gelaten bij: ik ben morgen wat later, of ik moet morgen wat vroeger weg. Verder heb ik het alleen aan een paar goede vrienden verteld.

Mier: je zal na je vakantie wel lezen hoe het met me gaat.
Ik wens je een hele fijne vakantie.
En ik hoop dat je niet tot januari hoeft te wachten voordat je zwanger bent.

Poeh dat op commando vrijen is echt killing. En als je dan ook nog logees hebt dan is al het spontane er wel af he?

Hier nog geen nieuws ik ga vanavond een test kopen dus vanavond of morgenochtend ga ik testen. Dat wordt de derde keer testen in 2,5 jaar ...
Hopelijk is 3x scheepsrecht....

Terug
Bovenaan