Topic voor iedereen die langer dan 1 jaar bezig is en nu in de medische molen stapt of zit...

nog 4 kansen! (net even uitgerekend)
en volgende week als we op   vakantie gaan dan valt mijn ei in die week!
is iedereen al op vakantie geweest?
wij vertrekken woensdag en we hebben er erg veel zin in!

xxx mier

Hoi Cis

Ik zal hem even omhoog halen, het is er wat rustig en hij staat vaak op pagina 3+.
Alleen ik houd het eigenlijk bij als ik nieuws heb en staartjager en bo reageren af en toe.
Groetjes Natalie

Mier, ja 3 jaar belachelijk he?
Na 2 jaar ben je echt wel toe aan de volgende stap.
De onderzoeken doen ze wel eerder, maar normaal gesproken beginnen ze pas aan de echte behandeling als IUI en IVF als je 3 jaar bezig bent.
Voor m'n HSG zeiden ze: je bent dan een half jaar vruchtbaarder.
Na m'n HSG zeiden ze als het over 3 a 4 maanden nog niet gelukt is kom dan maar terug. Ik heb in Maart m'n HSG gehad en nu dus in Augustus m'n eerste IUI, in totaal heeft daar dus 5 maanden tussen gezeten.
Alvast heel veel plezier op vakantie!

Cis Ik had de eerste paar dagen na de IUI ook het idee van; het schiet niet op. Maar we waren een weekendje weg en dan gaat de tijd toch wel snel. Zorg dat je wat te doen hebt, dan valt dat wachten wel mee.
En dat zeg ik terwijl ik net weer heb uitgerekend dat ik nog 4 dagen moet wachten hahaha

Hier verder nog niets te melden, ik moet nog een paar dagen op het wachtbankje.

hoi deedee,

3 jaar vind ik echt heel lang hoor! vind ik ook niet echt menselijk!
ik heb 31juli de ltt gehad,dus we moeten 5 maanden wachten voordat we terug mogen komen.
ik ben nu alweer ongesteld geworden na de ltt.
we wachten nu maar even af wat het de komende maanden doet,hoop natuurlijk nog dat het spontaan gebeurd,maar durf er al bijna niet meer op te hopen!
voor jou  nog eventjes wachten,spannend hoor! hoop echt dat het in 1 x gelukt is!
wat denk jezelf?

xxx mier

Mier1980
27  
feb.07 ronde 21
 december terug naar zh ,jan. IUI

Han80/Hanneke
28  
 jan. '07
Zwanger!  

Esk30/Esk
31  
aug. '07/ronde 14  
20 augustus samenlevingstest+ echo

Danielle1984
24  
 juli '06
1e IUI  

Inge82
26  
jan. '07  
12 september intake ICSI  

MarvdBe
 23
2005  
Wachten op oproep TESE  

lin 1979
28  
2005  
IUI 7  

Tjoller
28  
apr. '07  
1e afspraak 26-8                                                                                      

Patje1981                      
27
okt.'07        
gestart met Clomid en Provera                                        

Deedee1973
34
jan. '06
1e IUI

Sassie83
24
apr. '07
Wachten op 2e zaadonderzoek

deessie
24
2005
Rust ivm overstap ziekenhuis

sahiton
33
13
19-8 gyn

Cis79
29
ronde 16
NOD 4 sept!!!!! Spannend

poeh1980
28
jan 2006
8 sept     MRI   !!!!!!!!!! 13.45

Joke
26
ronde 12
4 sept. naar gyn. (eerste keer

Zo ik heb het lijstje er ook maar eens bijgehaald en ff wat bij me veranderd! ik weet eindelijk wanneer ik de MRI krijg! ik heb vanmorgen de oproep gehad. Tis alleen een paar dagen na mijn normale NOD dag. Ik zal normaal gesproken rond de 6e ongesteld worden dus ik ben benieuwd wat dat zal worden......... Ik krijg er nu al de zenuwen van als ik onverhoopt toch niet voor die tijd ongestled word want dan kan ik die MRI niet krijgen. Ik hoop dat ik natuurlijk niet ongesteld word maar ik zal de zenuwen krijgen als ik dan nog niet ongesteld word want je mag niet blootgesteld worden aan stralen als je zwanger bent........ Ieks..... ik wacht lekker af en hoop gewoon dat het deze keer raak is geweest    

Liefs Mij

Hallo allemaal,

Ik ben weer terug van weekendje weg. Het was geweldig! Jammer alleen van het weer (regen), maar we hebben toch behoorlijk veel kunnen wandelen en hebben ons zeker niet verveeld. Het was eigenlijk veel te kort.

Cis,  Mier  en DeeDee, ik heb begrepen dat er wel heel veel samenlevingstesten worden gedaan. Het is een werkje van niets (vergelijkbaar met een uitstrijkje) en als dát het probleem is, dan weet je het tenminste. Bij ons was overigens het zaad van prima kwaliteit. Kon eigenlijk niet beter.

Ik vind overigens 3 jaar proberen wel héél erg lang. Volgens mij is het namelijk niet zo dat als het in het eerste jaar NIET gelukt is, de kans in het tweede jaar automatisch groter word dat het wel gaat lukken. En trouwens, dan krijg je allemaal stellen die helemaal gefrustreerd zijn!

Onze tweede samenlevingstest was helemaal in orde! Ik was donderdag zo blij ermee. Dat is het in ieder geval NIET. Straks moet ik weer terug naar het ziekenhuis en gaan ze kijken of m'n ei echt gesprongen is en worden de testen voor volgende maand besproken.

Sahiton, als je vind dat je te lang moet wachten en je kan het niet volhouden, dan moet je dat zeker aangeven. Het is jouw lijf en jouw wens. De doktoren kunnen zoveel vertellen, als jij het gevoel hebt dat er NU wat moet gebeuren, dan moet je er gewoon op staan hoor!

Patries, succes vanochtend. Hoe was de uitslag??

Poeh, ik zie dat je de datum voor de MRI hebt, da's al over 2 weekjes. Het zal vast wel goedkomen met je NOD hoor! Zit er niet teveel over in, dat werkt het best.

Mier, fijne vakantie!

Cis en DeeDee, succes met wachten!

Mier1980
27  
feb.07 ronde 21
 december terug naar zh ,jan. IUI

Han80/Hanneke
28  
 jan. '07
Zwanger!  

Esk30/Esk
31  
aug. '07/ronde 14  
25 augustus bespreken volgende stappen

Danielle1984
24  
 juli '06
1e IUI  

Inge82
26  
jan. '07  
12 september intake ICSI  

MarvdBe
 23
2005  
Wachten op oproep TESE  

lin 1979
28  
2005  
IUI 7  

Tjoller
28  
apr. '07  
1e afspraak 26-8                                                                                      

Patje1981                      
27
okt.'07        
gestart met Clomid en Provera                                        

Deedee1973
34
jan. '06
1e IUI

Sassie83
24
apr. '07
Wachten op 2e zaadonderzoek

deessie
24
2005
Rust ivm overstap ziekenhuis

sahiton
33
13
19-8 gyn

Cis79
29
ronde 16
NOD 4 sept!!!!! Spannend

poeh1980
28
jan 2006
8 sept     MRI   !!!!!!!!!! 13.45

Joke
26
ronde 12
4 sept. naar gyn. (eerste keer
Groetjes, Esk

Mier: Ik had hetzelfde als jou na de HSG. Zo van als het al 2 jaar niet lukt, waarom zou het dan wel spontaan lukken na een HSG.
Bij mij is het niet gelukt, maar ik hoop bij jou wel. Positief blijven.
Ik weet niet of het hier gelukt is, ik heb nog geen kwaaltjes dus misschien is het niet gelukt. Maar aan de andere kant, misschien krijg ik pas later kwaaltjes, geen idee, ik ben nog nooit zwanger geweest.
Nog een paar dagen wachten en dan weet ik meer.

Poeh: wat fijn dat de MRI gepland is.
Alvast heel veel succes en mocht je voor die tijd zwanger blijken: das alleen maar goed!
Succes met wachten, maar voor je het weet is het 8 september.

Esk lekker he een weekendje weg, lekker uitwaaien. En wat fijn dat je samenlevingstest nu wel goed was. Dat geeft toch wat geruststelling he?

HIer nog geen nieuws eigenlijk.
Mijn IUI is nu precies 2 weken geleden, maar ik ga gewoon uit van een cyclus van 27 of 28 dagen dus mijn NOD is morgen of overmorgen.
Ik voel nog niets dus ga er eigenlijk vanuit dat ik morgen of overmorgen ongesteld word.
Nog heel even geduld dus.

Kleine update: vrijdag bloedprikken. Eitje is netjes gesprongen.

Volgende cyclus HSG plannen. De arts zei tegen ons vandaag dat een HSG dient om te kijken of je eileiders open zijn (dus geen verstoppingen) en om uit te sluiten dat je endometriose hebt (bijvoorbeeld). Verder vertelde ze dat ze na de contrastvloeistof een andere stof inspuiten en dat statistisch bewezen is dat je na een HSG (tot 3 of 4 maanden erna) vruchtbaarder bent. Dat ligt dan blijkbaar aan die stof.

Groetjes, Esk

Terug
Bovenaan