Topic voor iedereen die langer dan 1 jaar bezig is en nu in de medische molen stapt of zit...

hoi,

Dank jullie voor t welkom! Wel fijn om zo elkaars verhalen te kunnen lezen!!! Geeft toch weer een beetje moed dat je niet de enige bent bij wie het niet wil lukken.
Vandaag is een vriendinnetje bevallen, erg leuk echt super alleen heeeeeeel diep van binnen denk je wel van k*t wij willen ook zo graag. Je mag t eigelijk niet denken maar dat gaat toch automatisch omdat je t en zo graag wilt en zo lang bezig bent ermee....
als t goed is vanaf woensdag ergens een keer ongesteld worden of later in de week....liever niet natuurlijk, onbewust ben je er dan wel veel mee bezig maar ik probeer t niet dan kan t alleen maar meevallen. Maar wij moeten in nov weer na t ziekenhuis om de cyclusanalyse en bloeduitslagen te bespreken maar misschien weet 1 van jullie t, ga je dan gelijk over om iui? of gaan ze eerst nog andere dingen doen en als bijv alles goed is, kunnen ze je dan ook wegsturen met advies om gewoon maar door te oefenen totdat t raak is omdat ze niets kunnen vinden? of gebeurt dat vrijwel nooit? vind t allemaal zo vaag als je eenmaal in die medische molen zit...

nou ik hoop dat 1 van jullie t antwoord weet.
liefs

Hoi allemaal,

Sahiton: van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!! Ik hoop dat de eerste drie prille maanden snel voorbij zijn, zodat je onbezorgd kunt genieten!!

Met mij is alles goed verder. Heb vanaf 18 september tot en met gister 27 september provera geslikt, dus verwacht dat ik nu over drie dagen ongesteld word.
En dan kan ik op cyclusdag: 5 beginnen met clomid 100mg. Hoop echt dat deze een eisprong geeft. De eerste keer vorige maand met clomid 50 mg, had ik geen eisprong, viel erg tegen!!
Nu heb ik alleen wat bijwerkingen van de provera, ben echt snel moe, lichte hoofdpijn en beetje misselijk.
Dus waarschijnlijk in de tweede week van oktober naar het ziekenhuis als ik op dag 12,13 of 14 zit. Inwendige echo en kijken of er een eisprong zit of eraan komt.

Hoe gaat het verder met iedereen?

Groetjes van Patries.

Patries, succes met de Clomid, ik hoop voor je dat je een geweldige eisprong krijgt!

Doossie, ik krijg zelf morgen de uitslag van het ziekenhuis, maar ik verwacht eerlijk gezegd niet dat ze je naar huis sturen als alles goed is. Ik denk, op basis wat ik hier allemaal lees en hoor, dat er zo'n beetje  drie mogelijkheden zijn (als alles goed is natuurlijk). Als je al een HSG hebt gehad dan krijg je of medicijnen (optie 1) om de eisprong te verbeteren of ze gaan door met IUI (optie 2). Als je nog geen HSG hebt gehad, dan dus de HSG (optie 3)  en daarna optie 1 of 2. Tenminste,  zo hoop ik dat het bij mij gaat. En ik  heb er natuurlijk ook niet echt verstand van, misschien dat iemand anders hier het wel weet.  

Het is hier trouwens rustig! Lezen alle dames nog mee?  Ik reageer zelf ook niet altijd,  maar soms is het wel handig als  er wat te reageren valt ;-). Ach ja, ben zelf ook altijd actiever rondom m'n eigen spannende momenten dus dat zal voor jullie ook wel gelden.  

Inge, hoe gaat het met jou? Nog aan het wachten?  

Cis? Mier? Robin? Andere meiden?  

Ik zal morgen proberen even te plaatsen wat de uitslagen zijn geweest en wat er gaat gebeuren. Ik hoop tenminste dat we dat morgen horen!

Groetjes, Esk  

Hier allemaal erg spannend. Heb vrijdag de uitslag van het bloed gehad. Bleek in ieder geval erg goed te zijn dus ik heb een goede eisprong gehad. Vandaag is m'n NOD dus vanmorgen toch maar even test gedaan. Was negatief dus de rode duivels zullen in de loop van de dag wel komen. Zal daar wel enorm van balen. bDit was de eerste keer dat ze door de clomid 2 prachtige follikels zagen en uit het bleod ook blijkt dat er een goede eisprong is geweest. Voel me echter helemaal niet zwanger en gezien de test van vanmorgen zal het dus toch weer niet gelukt zijn. Moet als ik ongesteld wordt weer op de derde dag met clomid beginnen. Als het dan weer niet lukt moet ik terug naar gyn aangezien ik dan zes kuren heb gehad. Esk ik heb eigenlijk geen idee wat er dan gaat gebeuren... Had twee weken geleden zelf een afspraak ingepland met Gyn om het daar over te hebben maar aangezien er toen bij de inwendige echo twee moiie eitjes te zien waren wilo hij die poging en de volgende nog even afwachten.

Esk zou gewoon pas zaterdag testen ikzelf baal ook al weer dat ik vanmorgen getest aangezien het wellicht weer te vroieg was en het dan logisch is dat ie negatief is. Maar ik snap ook wel dat je het lastig vind zo lang te wachten zeker als je niet precies je NOD weet. Sterkte ermee en hou ons op de hoogte....

Doossie ik sluit me aan bij wat Esk zegt. Ik denk dat ze je echt niet naar huis gaan sturen onder de noemer van alles is goed. Ik heb een vriendin die jaren in het ziekenhuis heeft gelopen zonder dat ze een oorzaak hebben kunnen vinden waarom het niet lukte. Uiteindelijk is het met behulp van IVF toch gelukt. Soms weet je niet waarom de natiuur gaat zoals ie gaat. Bij ons is het ook heel raar. Ik was zwanger van mijn eerste keertje een maand nadat ik met de pil was gestopt en nu lukt het allemaal helemaal niet en blijk ik van mezelf maar 1 of 2 keer per jaar een goede eisprong te hebben. Eerste is dus enorm veeeel geluk geweest.

Mier hoe gaat het met je???

gr. Robin

hoi,
Bedankt voor de reacties...tis natuurlijk niet te zeggen dat t allemaal klopt maar ga er wel van uit....
voor een aantal weer wat spannende tijden als ik t zo lees..zet hem op allemaal
liefs

Dag dames...
Heb hier ook al een tijdje niet geraegeerd... Niet omdat ik goed nieuws heb  Want hier schiet het ook niet op.... Wel weten we nu wat het is.. Mijn baarmoederslijm is te agressief... Ik heb nu ook weer vorige maandag en afgelopen vrijdag mijn progesteron geprikt... Om te kijken of er een eisprong is gweweest. Mij eieren (ik had er 2) waren die zaterdag erg groot( 24 en 27!). Desondaks dat de samenlevingstest dus niet gelukt was zijn we nog druk aan het klussen geweest. Dus wie weet. Maar goed mijn progesteron gehaltes zijn voor mijn idee maar een beetje karig. Die maandag was het 17 en de   vrijdag was het 25.. Zit wel in de grens dat het minimaal moet zijn maar hoog is het niet...... Als ik pech heb wordt ik aankomend weekend weer ongesteld en als dat zo is dan gaan we het traject in van de IUI...... Ze willen gelukkig wel gelijk verder.. Vaak hoor je toch wel dat ze vooral als er niks aantoonbaars aan de hand is dat ze dan willen wachten. Of dat ze een wachtlijst hebben... Wij gelukkig niet. Het is dan ook geen groot ziekenhuis waar wij heen gaan.

Nou ik vertel het wle weer wanneer ik visite gekregen heb of wanneer ik test heb gedan!!

Liefs en julie ook sterkte met wachten!

zo het is weer bijna een week geleden dat ik gerageerd heb! sorry

onze wiebeldagen zullen om en nabij deze dagen zijn (of al geweest)
voor de rest gaat het wel goed met me,alleen ik verwacht dat het nu niet meer lukt voor december dat als we terug mogen komen!

doossie; bij ons is alles goed en wil het ook niet lukken,wij waren vorig jaar (nov.2007) in het ziekenhuis belandt,testen gehad,uitslagen in dec. alles goed!     zeiden  toen probeer het nog maar een jaar! toen was ik zwanger op dat moment (1 dag na de uitslagen kwamen we erachter) eind januari een miskraam gehad! in augustus weer terug geweest omdat ik wilde dat ze me verder gingen onderzoeken omdat het dus niet wilde vlotten,een kijkoperatie naar mijn eileiders gehad diezelfde maand nog! alles dus goed!
weer weggesstuurd en in december mogen we terugkomen om in januari gelijk van start te gaan met de IUI! dan is het ook weer een jaar na de miskraam en 2 jaar dat we bezig zijn!

robin hoe is het met je? spannend hoor!
hoop dat je nog niet ongesteld ben!
bij mij waren alle 2 de keren dat ze mijn bloed hebben getest,de eisprong goed verlopen! 2e x zelfs ook met 2 eitjes en nog  niks!

esk duim voor goede uitslagen!

xxx mier

Hoi meiden,

Ik heb het tegenwoordig zo druk dat ik bijna geen tijd heb om te reageren!
Nu dus ook weer, ik mag zo weer gaan werken, bah bah.
Maar goed, ik wilde even laten weten dat het weer erg spannend wordt hier bij mij!!
Ik mag vrijdag een test doen, dus heel spannend.
Er is nog steeds helemaal niets te ontdekken, en ik heb gewoon altijd, echt altijd, ja sorry niet smakelijk, bruine afscheiding, meestal een dag of 4/5 van te voren.
Dit is echt weer niet goed voor de mens, want waarschijnlijk wordt ik gewoon kei voor de gek gehouden.
Het kan ook echt bijna niet, met zo weinig zaad!!!
Dat hou ik maar steeds in mijn achterhoofd, want de hoop kan ineens omslaan hè.

Nou ik hou jullie op de hoogte!

Iedereen heeeeeeel veel succes met alle onderzoeken enz.....
Ik denk aan jullie!

Knuffel uit Brabant

Terug
Bovenaan