Topic voor iedereen die langer dan 1 jaar bezig is en nu in de medische molen stapt of zit...

anieska welkom!

loopt er iemand in het amphia ziekenhuis toevallig?

xxx mier

Hallo allemaal,

Ik ben vanmorgen naar het zh geweest voor een follikelmeting, maar nu heb ik 3 eitjes.De meopurdosering was ws toch te hoog!
Er waren 2 van 12mm, en 1 van 13mm.Zit nu op cyclusdag 9.
In ons ziekenhuis wordt afgeraden om te vrijen, als je 3 eitjes hebt, ze vinden de kans op een 3ling te groot.Als we iui zouden doen, zou dat dus niet door gaan, het zh wil die verantwoordelijkheid niet.
Ik vindt het nog al wat, je bent al een hele poos bezig om een kindje te krijgen, krijg je dit verhaal.
Ik moet vanavond en morgenavond minder spuiten, en dan donderdag weer naar het zh voor een follikelmeting.Ze hopen in het zh eigenlijk dat die van 13mm afsterft, niet verder groeid, of hoe zeg je dat, en dat ik 2 goede eitjes overhoudt.En zo niet, een maand verpest.Baal hiervan!!!!
We kunnen ook de gok nemen, en zien wat ervan komt.Vindt dit een heel moeilijk dilemma, een 3ling zwangerschap is eigenlijk iets wat we niet zien zitten, vooral ook omdat erheel wat medische nadelen(klinkt raar)aanzitten, het wordt niet voor niks afgeraden.
Hebben jullie dit ook wel eens meegemaakt, en wat hebben jullie gedaan???

Liefs Anieska

Hallo Allemaal,

Ik zou ook graag mee willen doen/schrijven aan deze topic!

Eerst zal ik mij even voorstellen, ik ben Bettina 35 jaar en heb een prachtige dochter van 3 jaar (Lianne). Wij zijn nu 1 jaar en 8 maanden bezig om op de normale manier zwanger te worden wat dus maar niet lukt. Ben 1 keer naar de gyneacoloog geweest waarna mijn bloed is onderzocht  maar (ondanks een zeer onregelmatige cyclus) bleek ik gelukkig wel een eisprong te hebben.
Temperaturen doe ik ook al een tijdje maar de gegevens zijn net een achtbaan, valt geen peil op te trekken...;-((

Vandaag gaan mijn man en ik voor een tweede gesprek naar het zh. Ben benieuwd wat ons te wachten staat.

Voor diegene die al zwanger zijn gefeliciteerd! En de rest sterkte allemaal!
Hou jullie op de hoogte....

Groetjes bettina

hai,

ik zou ook graag mee praten met jullie op dit forum.
mijn man en ik zijn vanaf begin oktober 2007 begonnen om te proberen zwanger te worden.
ik ben toen gestopt met de pil.
ik ben in het afgelopen jaar 3 keer ongesteld geweest. schiet nog niet echt op dus.
ik heb meerdere malen contact gehad met mijn huisarts en wij zijn in oktober 2008 voor het eerst naar de gyn geweest. er is een klein inwendig onderzoek gedaan waar nog niets uit kwam. verder is er bloed afgenomen om te kijken wat de reden is dat ik niet menstrueer en bij mn man is zijn sperma onderzocht.

eigenlijk is voor ons de medische molen dus ook officieel begonnen dus.

23 december hebben we onze volgende afspraak en krijgen we te horen of er meer bekend is.

al met al vinden we het best spannend.
en vind ik het fijn dat er hier een speciaal forum voor is voor als je langer dan een jaar bezig bent. om je ervaringen en spanningen te kunnen delen.

groetjes erika

ik heb net het ziekenhuis gebeld en we kunnen pas de 1e week van febr terecht voor onze 1e IUI! baal baal!! precies 2 jaar na het stoppen van de pil beginnen we met de IUI!
ik denk dat we best grote kansen hebben omdat ik moet gaan spuiten,en omdat alles goed is! nu maar hopen op goede resultaten!

Alle nieuwe mensen welkom!

Mier, wat ongelooflijk rottig dat je pas in februari kan komen.

Even een kleine update van mijn kant, want ik reageer wat minder de laatste tijd (hoewel ik een trouw meelezer ben en blijf).

Wij zijn afgelopen maandag naar Elsendorp geweest voor een second opinion. Deze mensen dachten er heel anders over en ik zou de volgende cyclus (!) al mogen beginnen met IUI met hormoonstimulatie. Daar zijn we nog even over aan het nadenken (praktisch is het wel lastig omdat Elsendorp toch een stukje rijden is en ik ben wat huiverig voor de effecten van hormonen), maar het feit dat we nu weer een keuze hebben is zo prettig. Ik denk dat we het wel gaan doen, maar dan niet meteen de volgende cyclus al, maar een cyclus daarna (rond half januari of iets later). Er zit in ieder geval weer schot in de zaak en dat is heel fijn.

Iedereen prettige dagen!

Groetjes, Esk (http://eskswegnaar.blogspot.com)

ha meiden afgelopen zondag in het ziekenhuis geweest voor een follikel meting, en had rechts een eitje van 15 mm baarmoederslijmvlies was al 6,5mm

ik moest vanaf maandag toch beginnen met ovutesten maar mn eitje moest groeien.
inmiddels zijn we 3 dagen verder en nog geen ovu nu moet ik blijven testen en als ik vrijdagochtend geen positieve ovulatie heb dan moet ik langs komen voor een 2e follikelmeting en evt een injectie savonds met pregnyl als ik die injectie nodig heb dan wordt ik zondag de 21 ge insemineerd.
als ik eerder een positieve ovulatietest heb dan natuurlijk eerder.

tot zover een update van mij.

liefs suus

Hoi Meiden,

Even een update van ons leven.

WE GAAN BEGINNEN MET ICSI!!!!!
Oooh en ik vind het spannend!

Ik zie wel op tegen al dat gedoe, maar ik heb er alles voor over.
Maandag ga ik beginnen met spuiten.

Maar Esk, wat lees ik, ook naar Elsendorp geweest.
Wat vond je ervan?
Welke dokter had je?

Andere meiden welkom!!

Groetjes Cis

Terug
Bovenaan