Topic voor iedereen die langer dan 1 jaar bezig is en nu in de medische molen stapt of zit...

Hallo allemaal!

Ik heb de afgelopen maanden geschreven op een ander forum (VIVA), maar via een vriendin die in een vergelijkbaar schuitje als ik zit ben ik hier terecht gekomen. Als jullie het goed vinden, zou ik graag met jullie mee gaan schrijven. Ik zal om te beginnen "mijn verhaal" vertellen.

Zo'n anderhalf jaar geleden ben ik gestopt met de pil. Ik werd toen een paar keer onregelmatig ongesteld, en daarna helemaal niet meer. Afgelopen voorjaar ben ik via de huisarts bij de gynaecoloog terecht gekomen. Na alle onderzoeken (incl. HSG ) heb ik na een kuur Duphaston een kuur  Clomid  (50 mg) gehad. Veel last van de bijwerkingen (stemmingswisselingen). Vervolgens regelmatig fm. Inmiddels drie Clomidronden achter de rug maar zonder het gewenste resultaat. Er groeide wel een eitje en er vond een eisprong plaats maar geen bevruchting. Nu heb ik - vanwege onze vakantie en de feestdagen - een rustmaand. In overleg met mijn arts gaan we - op basis van 4 negatieve slt's (alleen dood zaad) - begin volgend jaar starten met IUI.

Ik heb gemerkt veel steun te hebben aan het schrijven bij een forum. Ik wil daarom graag meelezen en meeschrijven met jullie topic. Ik moet nog bijlezen, dus weet nog niet al jullie verhalen. Hoop dat er ook succesverhalen zijn?

Als het wat jullie betreft oké is; tot de volgende keer!

Iedereen is altijd welkom hier, wat mij betreft. Er wordt niet altijd gereageerd, maar dit topic wordt zeker gelezen (ook door mij). Ik probeer een beetje afstand te nemen van teveel forummen door minder te reageren, maar lees trouw mee.

Anyway, welkom hier en je zal er zeker veel steun van ondervinden, ik in ieder geval wel.

Groetjes, Esk (www.eskswegnaar.blogspot.com).

hallo mier1980,

ik wou je toch even een hart onder de riem steken ben al een tijdje niet meer hier op het forum geweest omdat ik me enerzijds beetje rot voel om hier te schrijven terwijl ik nu zwanger ben maar toch wou k je even zeggen wij zijn toen 4 jaar bezig geweest en kijkoperatie was ook bij mij  alles goed en het zaad van mn vriend was ook in orde dus ook wij hadden geen idee waarom het nou niet zou lukken ???
maar we hebben toen ook besloten om voor iui te gaan en de arts wou het eerst zonder hormonen proberen omdat hij zoiets had van bij jullie is alles on orde dus we proberen het 1 keer zonder hormonen ( er werd dus alleen het zaad opgewekt) en ik kan je vertellen mier1980 had het echt nooit durven dromen maar na dik 4 jaar bezig te zijn bleek ik toch echt na de eerste iui ZONDER hormonen zwanger te zijn :D:D dus heb r vertrouwen in het kan echt zomaar raaki zijn :D:D
bven nu 9 weken zwanger en geloof het nu nog niet echt dat ik het echt ben en durf ook nog steeds niet al te blij te zijn bang voor als het misgaat , maar zwanger na die iui ben k wel degelijk dus veel succes en heb er maar alle hoop in dat het goed gaat komen he en voor de rest ook natuurlijk !!! dikke kus cindy

hai,

als eerst de 3 dames die met IUI gaan beginnen. heel veel succes!!
en robin... veel sterkte.

ik heb mezelf trouwens de vorige keer niet echt god voorgesteld.
ik ben dus erika, 23 jaar en wij zijn bijna 3 jaar getrouwd en vanaf oktober 2007 bezig om zwanger te worden.

wij zijn gisteren weer naar de gynaecoloog geweest. bij mijn partner was gelukkig alles goed.
ik krijg geen rijpe eicellen dus geen eisprong. daarom gaan we beginnen met clomid. als ik eind januari gen menstruatie heb gehad krijg is eerst een provera kuurtje om daarna alsnog met clomid te kunnen beginnen.
geeft me echt het gevoel dat we nu echt kunnen beginnen. dus zowiezo over een maand starten!

enne ik vind het juist fijn om ook succes ervaringen te lezen, zo zie je toch dat de behandelingen werken...

kus erika

Hoi Esk,

Ik lees zo af en toe hier mee,misschien ken je me nog. We hebben wel eens ooit wat naar elkaar geschreven.Wij zijn intussen ook al anderhalf jaar bezig om zwanger te worden, wil helaas ook nog niet echt lukken. Ik ben zo vrij geweest om je blog te lezen op zoek naar jouw ervaring met een hsg onderzoek- als je die gehad hebt. Ik moet er ook binnenkort aan geloven( heb het even een maandje uitgesteld in de hoop dat het niet meer nodig is want ik zie er als een berg tegenop) Maar gelukkig viel het bij jou mee, dat geeft me weer een beetje hoop. Jammer dat het bij jou nog geen resultaat heeft gehad, dat is dan wel weer balen he. Al die heisa in je lichaam is tot daar aan toe, als je de garantie op een gezond kindje zou krijgen....maar ja laten we hopen dat we volgend jaar onze wens in vervulling zien gaan! Hou de moed er in he! Liefs Gwen

ha meiden

eindelijk weer wat berichtjes

ik moet nog 4 dagen en dan zijn mn wachtweken voorbij

hopen dzat ik deze keer niet een dag voor ik mag testen ongi wordt maar zal ongetwijfeld wel want heb sinds vandaag ongikrampen.

liefs suus

Terug
Bovenaan