Topic voor iedereen die langer dan 1 jaar bezig is en nu in de medische molen stapt of zit...

Dat schiet niet echt op. En je was natuurlijk eerst in de veronderstelling dat je zwanger zou zijn. En nu moet je 3 weken wachten op je ongi. Had hij geen hoop dat je toch zwanger kon zijn?

Nou dat worden 3 hele lange weken denk ik.

Ik ben het wachten  op mijn laatste paar dagen deze week al beu.

groetjes
Wenser

Hi,

@  Yosha....wat een spanning voor jou! Hopelijk kom je snel meer te weten...soms kan het dan ook wel weer een opluchting zijn als je tenminste maar ongesteld word, dan wordt het misschien wat rustiger in je hoofd...of een positieve test natuurlijk! Blijf je nu ook nog steeds testen of stel je dat ook maar even uit?
3 weken wachten is wel n heele tijd!

Vandaag vooronderzoeken voor mn man gehad...zijn nog niet veel wijzer geworden eigenlijk...we dachten dat we misschien wat meer uitleg over de operatie zouden krijgen omdat de zuster dat de vorige keer zei, maar niet dus. maargoed, mn man zegt; daar wordt ik alleen maar zenuwachtiger van..haha

Vandaag heeft mn collega n baby gekregen...zijn bijna een jaar later als ons getrouwd en nu alweer n babietje...ff slikken weer.

@ wenser misschien loop ik heel erg achter, maar als ik het dus goed begrijp ben jij nu bezig met IUI? Hoeveel heb je er nu gehad..? Sorry als het heel niet klopt wat ik vraag hoor, ik kon je andere verhalen zo snel even niet vinden.

sterkte allemaal meiden!

He meiden,

Ben echt NIET zwanger hoor...voel helemaal niets en ben ruim een week overtijd en gister testte ik nog negatief (was overigens de laatste keer dat ik testte hoor..)

Gisteravond even flink een potje zitten janken bij manlief....hij is zoooo lief en hij snapt me zooo goed! Eerste heb ik 10 jaar van mijn leven ellende gehad met ontstoken wortelpunten van kiezen, elke keer operaties (12x)  en ziek zijn en ellende, toen ellenlange discussies met diverse kaakchirurgen die mij voor gek verklaarden, uiteindelijk geholpen door mijn nieuwe tandarts (heeft aantal kiezen getrokken) en sindsdien NIET meer ziek geweest en geen ellende meer gehad (loop nu wel met een plaatje rond, maar goed alles beter dan continu vergaan van de hoofdpijn!).....denk je er vanaf te zijn en nu ben je alweer ruim een jaar aan t klooien bij artsen...

Pffff zag t dus effe niet meer zo zitten gister...echt meiden, ik weet dat ik de moed niet moet opgeven, maar ik geloof gewoon niet meer in mijn lichaam dat ik nog een keer zwanger zal raken (en daarna blijven)....daarnaast zal t dan bij 1 kindje blijven....ben nu al 33.....dus "als" ik al zwanger zou raken zou ik niet voor mijn 34e bevallen...nou dan moet je lichaam weer herstellen en dan nog maar een keer proberen om zwanger te raken....nou als dat net zo snel gaat als nu....Dus die hoop heb ik echt opgegeven. Op dit moment zouden we al heeeeeel blij zijn als we 1 kindje kunnen krijgen...

Ik zit ook op een ander forum met meiden die ook Asherman hebben (gehad). De meesten lopen bij dokter emanuel in t Spaarne....maar ja dat is ook niet naast de deur he....Heb nu met manlief afgesproken dat als ik over 2 weken nog niet ongesteld ben ik in ieder geval een afspraak ga maken op de poli met mijn huidige gyn, dan gaat ie maar een echo maken en eventueel bloedonderzoek....als daar niets uitkomt ben ik bang dat ie weer een hysteroscopie wil gaan doen....maaaaaar ben door die andere meiden zo gewaarschuwd om dat niet door "zo maar" een gyn te laten doen, bij sommige is de schade alleen maar groter geworden! Dus ben echt doodsbenauwd dat dat t probleem nu weer is...

Nou ja, t leven houd niet op, dus probeer weer uit mijn dalletje te klimmen alhoewel dit wel elke keer lastiger lijkt te gaan....oooohh wil me weer voelen als 2 weken geleden, energie voor 10!! Maar ja, voel me nu net een zoutzak, nergens zin in, doodmoe de hele dag, ...ppffff maar ja dat schiet natuurlijk ook niet op. Dus heb mijn sporttas bij me en hoop dat ik de moed kan opbrengen om weer te gaan sporten na mijn werk vandaag....

Meiden ik heb een nieuwe duimopdracht voor jullie, ga maar heeeeeel hard duimen dat ik snel ongesteld ga worden

Fijne dag,

liefs Yosha

Jeetje meid, wat een hoop ellende. Vervelend ook van je gebit. Dat is een aardige lijdensweg geweest. Ik begrijp goed dat gisteren de emmer even vol was. Het is echt heel zwaar allemaal, die teleurstellingen en spanning. Dat weet je pas als je erin zit, anders kun je het niet voorstellen.

Dat syndroom van Asherman wordt soms veroorzaakt door curretage, is dat bij jou ook het geval? En is het al definitief vastgesteld? (zul je ongetwijfeld al eens verteld hebben, maar dat weet ik dan even niet meer).Nou ik kan je alleen maar veel sterkte wensen en duimen dat je snel ongi wordt.

En duim je dan met mij mee dat ik niet snel ongi wordt? Ik ben gisteren al over mijn dieptepunt van vorige maand heen gegaan (die was 8 dagen na ei) en vandaag over de korte cycli van een aantal  maanden ervoor. Nog even tot zondag volhouden, dan zit ik op 14 dagen na ei, dat zou goed zijn. (En dan testen ;-)

Krijg wel weer iets teveel hoop voor het goede terwijl het nog zo vroeg is na mijn ei (dag 10 dus vandaag). Werk vandaag een dagje thuis iom. mijn baas, ik kan de angst voor teleurstellingen ook niet meer zo goed aan en had de rust van thuis even nodig. Ga dus maar weer even verder werken!

Wenser

RC'tje,

Balen dat je weer niet echt duidelijkheid hebt gekregen over het hoe en wat. Krijg je da pas op de dag zelf? Ziekenhuizen zijn soms zo onpersoonlijk; zij kunnen zich toch ook wel voorstellen dat je graag wilt weten waar je aan toe bent?  

En idd even slikken weer, nog een baby in je omgeving (en voor jou gevoel waarschijnlijk ook snel verwekt, hoewel dat niet zo hoeft te zijn natuurlijk). Ik  ken dat zo goed. Verwacht er binnenkort ook 3 in mijn omgeving (waarvan 2e en 3e kinderen) en dan zijn er nog  3   bezig om zwanger te worden, dus dat nieuws krijg je dan ook te verwerken. Moeilijk, moeilijk.  Ik ben zo bang dat ik de allerlaatste  ben die over blijft. En dan maar hoop houden dat het ooit wel lukt.

Nou veel succes, wanneer moest je man ook  al  weer onder t mes?

groetjes
Wenser

Wenser,

ja syndroom van Asherman heb ik inderdaad overgehouden aan de curretage in juli vorig jaar....begin april dit jaar pas achtergekomen en verklevingen zijn doorgeknipt...Maar ja, wat is er nu dan weer aan de hand en hoeveel kan een mens hebben???

Pffff wordt er soms een beetje moedeloos van......maar even later denk ik weer, meid kom op schouders eronder en weer verder gaan! Je hebt een schat van een man en die verdient geen futloze vrouw!!

gr Yosha

Hey Meiden,

Hier weer eens een bericht van mij. Vorige week een afpraak bij de gyn omdat 6 x clomid nog niet het gewenste resultaat heeft, wel en eisprong.
 Nu gaan we verder met de volgende stap en dat is puregon injecties. Heb vandaag de pen gekregen en krijg morgen spuitinstructies. Nu ben ik verpleegkundige en weet ik hoe het werkt maar bij je eigen is toch een ander verhaal.
Ben vooral beneiuwd hoe ik ga reageren op de hormonen. Ben bang dat ik een ongeloofelijke bitch wordt. Hier iemand ervaring met puregon ???
Nu maar hopen dat dit gaat werken. Ben op dit moment vrij nuchter en niet zo emotioneel. Best fijn maar ja dat kan morgen weer anders zijn.
Had twee vriendinnen in de mmm en zij zijn al zwanger. Fantastisch natuurlijk maar steekt ook wel een beetje.
Ik zal waarschijnlijk vanaf volgende week moeten gaan prikken. Eerst nog even de ongi afwachten.

Yoshua: pfff 3 weken is erg lang, sterkte met wachten. Janken lucht soms op.

rcrtjc: heftig verhaal zeg van je ongeluk. Veel beterschap met je herstel. Balen dat er niet veel neiuws meer uit is gekomen bij je bezoek aan de arts. Je bent met al die onderzoeken soms zo een paar maanden verder, je doet er niets aan ....

Wenser: spannend hoor weer zo'n wachtperiode. hopelijk wordt het wachten beloond.

Tot later...

Groetjes tjoller

Oproep medewerking artikel

Beste dames,

Voor een artikel zoek ik vrouwen (en of mannen) die al langere tijd proberen zwanger te worden. De insteek is: hoe wordt je seksleven als je 'moet' vrijen voor een baby? Wordt de seks een verplicht nummer? Ga je ertegen opzien omdat je niet zwanger raakt? Of is jullie seksleven hetzelfde als voor jullie kinderwens?

Het gaat om wat korte reacties en jij en je partner kunnen ook onder een andere naam vermeld worden.

Wil je graag meewerken? Mail dan naar: deskundigen@jongegezinnen.nl

Terug
Bovenaan