Trotse mama wil zwanger worden..

hey meiden..

Met mijn ongi gaat het al weer iets beter...gelukkig.. gisteren was echt erg hoor Ik zei al tegen mijn man..het lijkt net of je met de pil niet alles schoon krijgt met de stopweek...
echt waar dikke kloeten hoor  sorry!! weet in ieder geval zeker dat het straks goed schoon is haha
maar vandaag is het weer redelijk normaal.

forza...dus nog een maandje ach die kom je ook wel weer door..succs er mee.
En ik zou als het kon ook niet thuis blijven hoor(niet werken bedoel ik)  net wat je zegt dan blijf je er een beetje tussen..

ovulatietesten zijn wel betrouwbaar hoor..er zijn al veel met hulp van de testen zwanger geworden.Ik ga ze vanaf deze maand ook gebruiken, dan weet je ook wanneer je ongesteld moet worden(liever niet dan)en dus ook wanneer je echt overtijd bent!! en dat is natuurlijk veel makkelijker.

ga ff bakkie doen
liefs mij

Wil heel voorzichtig mijn mening vertellen hopelijk zonder kwade gezichten als resultaat...
Ik werk niet, en houd niet van de term 'thuisblijfmoeder' want dan lijkt het net of ik overdag de deur niet uit kom en dus alleen maar 'thuis blijf'...
Ik heb 3 kinderen en vind dat een baan op zich.Wilde graag blijven werken, maar de kinderopvang en naschoolse is dan niet voor ons te betalen.Ik weet niet hoe oud jullie kindjes zijn en hoeveel kindjes jullie hebben, maar ik heb er 2 op de basisschool en de jongste is nog geen jaar oud.Het liefst zou ik 3 dagen willen werken, net iets meer dan de helft van de werkweek.Maar zelfs met een bijdrage van beide werkgevers en de belasting zouden wij nog  zo'n 750 euro moeten betalen en dat gaat natuurlijk nergens over...Ik betaal geen 750 euro om een ander mijn kinderen 3 dagen per week op te voeden, dan doe ik het liever zelf, ik heb zelf  voor mijn kinderen gekozen.
Toch begrijp ik dat moeders door blijven werken, wilde dat zelf ook het liefst.Maar ik heb toch wel moeite met de uitspraak "Dan blijf ik tenminste middenin de maatschappij staan".Alsof ik de deur niet uit kom, niet het journaal kijk of kranten lees, geen sociaal leven meer heb, en niet weet wat er speelt in de wereld...Ik heb geen collega's, dat klopt, maar vind niet dat ik buiten de maatschappij sta, ik zorg juist voor de toekomst, de volgende generatie van ons land, om het maar even zwaar te benoemen.
Mijn man werkt 60 uur per week, heeft een goede functie, ik heb een oppaskindje, vind dat eigenlijk ook gewoon een baan, want ik krijg er salaris voor.Mijn man zijn salaris is ook mijn geld, elke cent, want als ik nu keihard weg loop bij hem kan hij morgen niet naar zijn werk: we hebben samen kinderen.Hij werkt overdag buitenshuis en ik zorg voor de kinderen, ook werk dus.Hij krijgt het geld, maar het blijft van ons samen.
Zo, moest dit kwijt,  want ben overdag  druk bezig met kinderen van en  naar school brengen, ballet, paardrijden, kinderpartijtjes, helpen in de klas met kerst, mee op schoolreisjes....moet er niet aan denken dit allemaal te moeten missen, maar het doet me wel zeer dat ik dan maar buiten de maatschappij sta om de simpele reden dat ik  geen buitenshuis werk heb...ik ben geen kluizenaar,  DIE staan buiten de maatschappij....
Zodra de jongste op school zit ga ik weer aan de slag...
Hoop dat ik hiermee niemand tegen het zere been stoot, is niet mijn bedoeling, maar ik dacht,  iedereen geeft hier zijn mening, dan mag ik het misschien ook...

O, ben echt in een feministische bui...moet vast ongesteld worden....

Groetjes Roos.    

Hoi Miss mama,

Zo zeg en dat om half 1 's nachts. Ik begrijp je wel hoor en je stoot mij in ieder geval niet tegen het zere been. Zelf vind ik dat er teveel geoordeeld word, zo ook over de discussie wel of niet werken. De moeders die wel werken vinden hebben commentaar op de moeders die niet werken (inderdaad; ik sta tenminste nog in de maatschappij, ben zo een betere moeder enz enz). De moeders die niet werken hebben weer commentaar op de moeders die wel werken (ik wil er zijn voor mijn kind, ik wil de opvoeding niet door een ander laten doen, ik ben een betere moeder enz enz).
Ik denk dat iedereen een goede moeder is als je doet waar jij je goed bij voelt of waar jij voor kiest, of dat niuw werken is of niet werken.

Toen ik was bevallen van mijn 1e zoon, dacht ik dat ik altijd wel thuis wilde blijven (oeps sorry) en nooit meer wilde werken. Toen hij een half jaar oud was was mijn ouderschapsverlof afgelopen en had ik erg veel zin om weer te beginnen met werken.

Nu is mijn 2e zoontje vorig jaar geboren en heb ik het dus een stuk drukker. Ook nu liep mijn ouderschapsverlof af toen hij een half jaar oud was. Neem nu nog 1 dag in de week op en ga over een maand weer 3 dagen werken. Merk dat ik daar ook echt aan toe ben omdat ik het thuis soms best zwaar vindt, vooral zo'n dag dat de kids jengelig en vervelend zijn. Zei het laatst nog; Heb respect voor vrouwen die niet werken want dat is best zwaar. Dat geld voor mij in ieder geval.

Nu moet ik zeggen dat wij het 1e jaar geen kinderopvang kosten hebben want mijn moeder en schoonmoeder passen op. Mijn oudste zoon gaat pas naar het kdv sinds hij 2 jaar is en mijn andere zoontje gaat straks (als hij 14 maanden is) 1 dag. De andere dagen past moeder of schoonmoeder op. Dat scheelt dus een hoop geld.

Dus miss mama, ik snap je hoor!!!!

Liefs Tara

Enneh ongesteld......misschien ben je wel zwanger of ben je dan niet zo fel? Ik wel hoor ha ha ha ha.

xxx Tara

Sorry Miss Mama, het was helemaal niet mijn bedoeling om ook iemand een vervelend gevoel te bezorgen. Toen ik het schreef dacht ik nog: oppassen met wat je schrijft...
Sorry dus!

Wat ik bedoelde is dat het voor MIJ zo voelt en het is dus voor iedereen persoonlijk wat zijn of haar redenen zijn die niet of wel willen werken en om wat voor redenen dan ook.
De dagen dat ik niet werk ben ik namelijk ook alleen maar bezig met wassen, strijken, schoonmaken, achter mijn kind aanlopen (en dan heb ik er nog maar 1 haha!) en boodschappen doen, koken etc..... dus ik begrijp wel degelijk dat niet werken  betekent dat je gewoon een 40 urige werkweek hebt! En vaak nog drukker en stressvoller ook!
Alleen ik werd gek van het thuisblijven en alleen maar met Mees zijn. Mijn vriendinnen die hebben nog geen kinderen dus ik kon ook niet lekker afspreken ofzo. Dus het 'niet meer in de maatschappij staan" is van mij een verkeerde woordkeuze geweest. Ik bedoel te zeggen dat ik naast het thuisblijven ook op werkgebied en op dat sociale gebied inleveren.
Leg ik het zo beter uit?
Wil ook helemaal geen eindeloze discussie uitlokken hoor maar had niet in de gaten dat het zo zou overkomen want ook ik heb alle respect voor moeder die ervoor kiezen (gedwongen of niet) om thuis voor de kinderen te zijn.
Het is soms ook noodgedwongen; opvang is zo rete duur!

Vind ook, en dan spreek ik weer voor mezelf, dat mijn man ook niet altijd in de gaten heeft hoeveel werk het is om thuis te blijven en alles te regelen.

Maar goed..

@ik1978: ben blij te horen dat je je in ieder geval weer wat beter voelt en dat het ergste gedeelte voorbij lijkt te zijn!

xx

NOD
LEEFTIJD
KINDJE
RONDE
verwachte NOD

ikke1978
30
2e
3
20 februari  2009

Jansske
27
2e
2
31 december

Trotse mama81
28
4e
5  na mk
 13 februari

mama1984
24
2e
8
onbekend

Tara
32
3e
5
31 januari

Forza1980
28
2e
3
31 januari

Inga8
an1974
30
34
2e
2e
0
1e na mk
?
??????

ZWANGER
uitgerekend op:
echo op:

toppertje
Heb even mijn NOD ingevuld!

Hoi forza1980,
Sorry dat ik zo fel van wal stak, en dat terwijl ik pas net op dit forum kom kijken, (ben van het maart2008 forum) maar ik vond gewoon dat ik tegen dat stoffige imago in moest gaan dat huismoeders niks anders doen dan het huishouden, thuisblijven en  niet in de maatschappij staan...
Het blijft gewoon raar, mijn man heeft een goede baan en toch is opvang onbetaalbaar...Wees  dus gewaarschuwd ha ha...zodra je 2 of 3 kindjes hebt word het pas echt duur!
Ik heb niet het gevoel dat ik alleen maar het huishouden doe, ik stofzuig pas 's avonds, als mijn man de kids  in bad doet.(Of andersom), doe  's avonds een wasje en hang het op, de vaatwasser ruim ik 1 keer per dag in, na het koken, de bordjes en kopjes van overdag zet ik in de wasbak.Op zaterdag verschoon ik de bedden en haal een stofzuiger over de 1e etage.Op deze manier ben  ik niet elke dag uren met het huishouden bezig.Moet zeggen, heb echt even nagedacht voor deze indeling zodat ik niet  de hele dag  ermee bezig ben.
Soms vind ik het zo'n rare stelling 'niet in de maatschappij staan' omdat je niet werkt...Dus als je 8,5 uur per dag binnen 4 betonnen muren zit op kantoor zie je meer van de wereld en sta je midden in de maatschappij dan ik die juist veel buiten kom en mijn kinderen alles kan laten doen wat ze willen...Dit is niet tegen jou hoor, maar in het algemeen.Zag laatst Femke Halsema brullen in een programma over dat alle moeders gewoon moeten gaan werken...terwijl haar collega's van de Christen Unie roepen dat ze grotere gezinnen willen....En wie betaald dat dan?!Ik moet er niet aan denken 3 kinderen 4 dagen per week naar de naschoolse opvang te sturen...Weet je, ik weet ook niet hoe ik het later ga doen, als mijn kids wat groter zijn wil ik zeker weer aan de slag, ben in principe pas 29 jaar.Tijd genoeg nog om te moeten werken.
He, maar niks persoonlijk hoor, 't is puur dat ik 't moeilijk vond te lezen dat iemand die niet werkt dus maar met 1 voet in de maatschappij staat...
Enfin, no worry, ben alweer gekalmeerd ha ha!!!!
En zwanger...tja, was het maar zo, gaan er vanaf nu weer voor, effe geduld nog!
Groetjes Roos.

ohhhhhhhhh wat gebeurt hier allemaal....

Ik had niet eens nagedacht dat het een aanval was op thuisblijfmoeders,wat ook niet zo is denk ik...en wat een rotnaam..
Ik wou ook dat ik thuis kon blijven bij mijn zoon,maar...ik vind het ook lekker om lekker te werken...  nou hebben wij het geluk dat we voor de opvang niet hoeven betalen...Als wij voor opvang moesten zorgen(betalend) zou ik ook moeten thuisblijven,want dan werk ik voor de opvang en dat moet niet de bedoeling zijn denk ik...
Dit is en blijft altijd een moeilijk onderwerp,ieder zijn eigen situatie en reden om te gaan werken of thuis bij de kinderen te zijn...
maar goed....

Mijn ongi is alweer bijna over..af en toe nog een restje..
Heb gisteren ovulatietesten besteld en heb ze nu al binnen...wat gaat dat snel zeg..
dus ben nieuwschierig of het gaat helpen...

Wij zijn nu de logeerkamer aan het leeghalen....
Mijn zoon krijgt die kamer en mocht er nog een baby komen gaat die op de kamer waar mijn zoon nu slaapt..
Ik kies er bewust voor om dit nu te doen(op zijn 4e  verjaardag) omdat ik niet wil dat hij misschien gaat denken dat hij plaats moet maken voor de 2e.
misschien doet hij dat wel niet hoor,maar voor mijn gevoel lijkt mij dit beter...
soms heb je geen andere keus ik weet het...
Ik ben dus aan het leeghalen en alles wat ik denk te verkopen zet ik op marktplaats...
heeft me inmiddels al een leuk centje opgeleverd joh, had ik niet verwacht...
Ik zal die spullen niet weer gebruiken dus waarom op zolder zetten als je er iemand anders blij mee kunt maken...een er ook nog geld voor krijgt...prima toch..

Heeft iemand nog leuke kleur ideeen??? of andere ideeen voor een echte stoere  jongenskamer.....of een site waar je ideeen kunt bekijken...

nou meiden ik ga mijn zoon in bad doen en op bed brengen..
liefs mij

Terug
Bovenaan