Trotse mama wil zwanger worden..

NOD
LEEFTIJD
KINDJE
RONDE
verwachte NOD

ikke1978
30
2e
3
20 februari  2009

Jansske
27
2e
2
31 december

Trotse mama81
28
4e
5  na mk
 13 februari

mama1984
24
2e
8
onbekend

Tara
32
3e
5
31 januari

Forza1980
28
2e
3
?????

Inga8
an1974
30
34
2e
2e
0
1e na mk
?
??????

ZWANGER
uitgerekend op:
echo op:

toppertje
Hallo meiden,
Ik kom weer meeschrijven. Heb vorige week een miskraam gehad. Ben net nog even voor controle naar de gyn geweest, en ik mag gewoon weer zwanger worden. Alles zag er goed.
We zien het wel hoe lang het zwanger worden gaat duren. Ik was zwanger in ronde 8, hopelijk hoef ik nu niet zo lang te wachten.
groetjes an1974

Roos,  colitis ulcerosa heet dat toch voluit? Dat is flink balen. Mijn broer heeft dat ook!! Zelf heb ik ook gevoelige darmen maar gelukkig is dat niet zo heftig als wat jij hebt. Bij mijn broer gaat het trouwens nu al wel een tijdje redelijk als hij zijn eetpatroon wat aanpast. Maar goed, succes met zwanger worden!!!! Mijn cyclus is nu trouwens kort maar voordat ik mijn 2e zoontje kreeg had ik eigenlijk altijd een cyclus van 35 dagen. n nu sinds kort "gewoon" 28 dagen. Maar dat is echt voor het eerst in mijn leven. Al sinds ik ongesteld ben was het 35 dagen. Moet wel zeggen dat ik toen altijd meteen zwanger was in de 1e ronde (3x) en sinds ik die korte cyclus heb duurt het langer. Zit nu in ronde 5......

Ik1978, toch wel balen dat je ongi bent geworden (ondanks de vele verjaardagen). Op naar de volgende ronde!!

An1974, fijn dat je er weer bent. Hoe gaat het met je? Wel heftig he? Ik hoop voor je dat je snel weer zwanger bent en je niet tot ronde 8 hoeft te wachten voor een positieve test!!

Liefs Tara

Ben even een paar dagen niet online geweest. Zitten midden in een grote verbouwing van ons huis en kan alleen op mijn werk op internet, vandaar.
Dank voor alle welkom berichtjes!
Ik moest even goed lezen wat er in de tussentijd gebeurd is, het gaat ook zo snel haha!

Mijn NOD (hoop natuurlijk dat hij niet komt..) is op 26 januari. Ik ben altijd heel regelmatig geweest maar afgelopen keer had ik de eerste 5 dagen helemaal niets op een paar druppels na en begon het zaterdag (5 dagen na NOD) pas echt zeg maar. Schiet mij maar lek. Wanneer is dan mijn volgende NOD? 26 jan of 5 dagen later?
Laat ik voor de zekerheid maar zeggen 31 januari.. word ik ook niet zenuwachtig de 26e!

Oh wat haat ik de dagen voor de NOD, je wil meteen alle testen kopen die er zijn zodra je denkt dat het kan en dan durf je nog niet te testen omdat je het bijna fijner vindt om het nog effe niet te weten dan om teleurgesteld te worden!

@ik1978: jammer dat je toch ongi bent geworden!
@trotsemama81: hoe is het met je dochter? Is ze alweer wat beter? En bedankt voor de felicitaties voor mijn zoontje (hij heet Mees)! Heel lief dat je daaraan dacht!
@miss mama: ik vind het wel knap hoor dat jullie het met jouw darm ziekte aandurven voor nog een kindje te kiezen!

Ik zorg dat ik wat vaker inlog, ben ik wat meer op de hoogte :)

x

Inga8 welkom hier...
Ik zag dat je het lijstje al had bijgewerkt.
leuk dat je komt kletsen..

An leuk dat je er ook weer bent, en dat jullie er weer voor gaan...
En ik hoop voor je dat je niet weer zolang hoeft te wachten.

forza dus aan het verbouwen, wat als ik vragen mag???
hele huis over de kop???

Ik ga met volle moed op naar de volgende ronde maar....jemig wat ben ik ongi zeg!!!
ik heb het idee dat ik helemaal leeg vloei...Ik was ff vergeten hoe het ook alweer was zonder de pil..terwijl het na  mijn 1e ronde toch niet zo erg was..nou is misschien de pil helemaal uit mijn lijf verdwenen.

nou ga weer aan het werk, pauze weer voorbij.
groetjes mij

Grappig, ik had dat ook toen ik met de pil stopte: mega ongi terwijl het normaal wel redelijk normaal was! Schrok me de 1e keer helemaal lam!
Laten we hopen dat het voortekenen zijn dat de pil inderdaad uit je lichaam is en dat het snel raak mag zijn!

We hebben afgelopen oktober een huis gekocht maar het is een heel oud huis en we dachten een paar dingen aan te pakken, nou..... dat werd het complete huis. Ben al 4 maanden aan het kamperen in mijn eigen huis, het is VRESELIJK!!! Ik kan je ook vertellen dat het niet bevordelijk is voor je zin om te klussen.............. haha!
Ons zoontje heeft zelfs bijna anderhalve maand bij opa en oma gelogeerd omdat het echt niet gaat met een kleintje.. maar hij is weer terug!!!

Werken jullie allemaal eigenlijk? En vinden jullie dat goed te combineren met kinderen?

x

hey,

forza.. ik vind het ook een beetje eng lijken hoor...het is echt heel veel ook,voel me ook niet fijn van onder

Mooi een oud huis,ik hoop ook ooit nog eens een oud huis te kopen maar dan moet ik eerst een jackpot winnen haha
4 maanden kamperen in eigen huis lijkt me ook niet fijn...
en zoontje ook nog een poos bij iemand anders slapen pfff moet er niet aan denken..
Maar wordt het al mooi dan??? want daar doe  je het uiteindelijk voor...

Ja ik werk ook, 3 dagen in de week en mijn man 4 dagen..
ik werk dinsdag,woensdag en de vrijdag en zaterdag wisselend per week.En mijn man is de woensdag vrij.
mijn zoon moet dus de ene week 2 keer naar de oppas en de andere week maar 1  keer.
Ik vind het prima te doen( nou hebben we ook geen andere keuze hoor met ons inkomen)Misschien als de 2e komt dat ik nog 1 dag minder  ga maar dat weet ik nog niet zeker.Ik vind het ook wel lekker om te werken,je bent even ergens anders mee bezig...
En mijn zoon vind het heel leuk om naar de oppas te gaan....

nou  tot  snel
liefs mij  

Hoi Tara,
Ja ik heb inderdaad Colitus Ulcerosa.Ik heb er nu geen last meer van, je schijnt gem. 1 keer in de 10 jaar er veel last van te kunnen hebben en een grote kans op een terugval na een zwangerschap.Enfin, mijn jongste dochter Lenthe was 5 maanden en daar was de terugval...Erg vervelend, net rond de tijd van Sinterklaas.Ken je dat...manlief naar de stad sturen met een lijst en uitleg van de te kopen cadeaus...Nu alles weer goed gaat, en inderdaad met wat goede aanpassingen in mijn eetpatroon (moeilijk!!) gaat het prima.
Blijf het wel raar vinden, heb nooit last gehad van mijn darmen, niet als baby, kind of puber...Hoe lang heeft jouw broer het gekregen?
Enfin, eigenlijk merk je nergens aan dat ik die ziekte heb, dus ik zie ook geen reden waarom ik geen 4e kindje zou kunnen krijgen....Ben juist blij dat ik nog kindjes MAG krijgen, mijn medicijnen kan ik gewoon blijven slikken tijdens een zwangerschap, mag alleen geen borstvoeding geven, maar dat heb ik bij m'n dochtertjes voor die ziekte ook nooit gedaan.
Voordat het een topic wordt over deze stomme ziekte...ik herken best veel van jou!
Wij zijn ook zo snel zwanger!Moet wel zeggen, heb 3 miskramen gehad, nu 3 gezonde meisjes, zeg maar praktisch om en om gekregen.Maar van deze 6 zwangerschappen ben ik 4 keer in 1 keer zwanger geraakt.De andere 2 bij de 2e poging.Zo naief, maar hoop in de lente wel zwanger te zijn, dom te denken, zal je net zien  dat het niet zo snel gaat...
Ach, we zien wel!!!
Groetjes Roos.  

Ik1978: hoe gaat het vandaag dan met je? Want als ik je zo hoor ben je behoorlijk in de stress of het allemaal wel goed gaat vanbinnen.. Zou je als je het niet vertrouwd niet even langs de dokter gaan? Dan weet je het in ieder geval zeker, zowieso als het niet prettig voelt..

Een oud huis kopen is wel een investering ja, haha! Als we hadden geweten dat er zo veel aan gedaan moest worden hadden we ons nog eens achter de oren gekrabt! Maar als je zo lang in de zooi hebt gezeten dan maakt niets je ook meer uit en als je het dan samen ook volhoudt dan kun je alles aan haha! Dus op naar ons tweede kindje...
Maar het gaat heel mooi worden, als het goed is duurt het nog een maand en dan is het helemaal af! Dus nog even volhouden!

Ik werk zelf 4 dagen en mijn man 5 dagen, dus Mees gaat 4 dagen naar de opvang. We hebben geen opa's en oma's die in de buurt wonen dus het moet zo wel. Heb eerst 3 dagen gewerkt maar voor deze baan moest ik minimaal 4 werken en ik wilde zo graag dat ik dat voor lief heb genomen. Bevalt eigenlijk best goed.
Denk dat, al zou ik niet hoeven werken, het nog zou doen. Gewoon om lekker in de maatschappij te blijven en het gevoel te hebben dat je nog meetelt.
Maar jouw zoon vindt het heel leuk om naar de oppas te gaan dus dat is natuurlijk ook heel fijn!

Is een ovulatietest nou heel betrouwbaar? Zit te denken om er aan te beginnen omdat we allebei 's avonds ook vaak weg zijn en dan zit veel klussen er niet altijd in . Als het betrouwbaar is weet ik zeker dat ik die dagen thuis blijf haha!

xx

Terug
Bovenaan