Tweede ronde voor derde kindje, wie ook?

Hai meiden ik had wat ruzie met het lijstje, vandaar 2x sorry hoor

Kyra

quote: Lillian reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('07-10-2007 09:42:06'));

Hi suusie,
Ik snap je onzekerheid wat betreft het niet ongi worden helemaal. Al komt het bij mij door een andere reden. Ik geen bv en heb daarnaast de minipil geslikt en ben daardoor sinds de geboorte van mijn dochter niet meer ongesteld geweest...als je kraamvloeien niet mee rekend heb ik al 2 jaar niet gebloed. En tuurlijk dat is best handig maar nu ik zwanger wil worden toch best een beetje jammer. Je hebt geen vruchtbare data's waar je je aan kan houden. Vraagt je af je ooit nog ongi gaat worden. Of   je uberhaupt wel zwanger kan worden nog. En wat als je zonder ongi zwanger word is dat dan wel goed. Is het wel schoon enzo dan van binnen ( ongi was toch een manier om de boel van   binnen te reinigen??) Is dat dus wel goed voor een kindje, kan dat geen kwaad. Allemaal dingen die door mijn hoofd gaan
Ik wil je heel veel succes wensen en hoop dat je snel een rd of positieve test hebt.
Groetjes   Lillian

Hoi Lillian

Ik werd na de laatste zwangerschap ook niet meer ongi.
Ben toen na 10 maanden naar de ha gegaan, zij stuurde me door naar de gyn.
Heb toen van de gyn medicijnen gekregen om een menstruatie te krijgen (zodat alles inderdaad schoon wordt). Het was toen ook flink veel, sorry hoor
De gyn legde uit dat je in ieder   geval 4 keer per jaar moet menstrueren, om alles schoon te maken, als dat niet gebeurd heb je op latere leeftijd rond de overgang meer kan op baarmoederslijmvlieskanker.
Door bloedonderzoek kwam ze er achter dat ik PCOS heb, dat houd in dat je geen eisprong hebt, waardoor je niet ongi wordt
Na 11 mnd mestrueerde ik dus dmv die medicijnen en 2 mnd later zelf spontaan, toen  2 maand later weer zelf spontaan, en toen na 3 mnd  weer door die medicijnen.
Sinds afgelopen juni slik ik medicijnen om een eisprong op te wekken, hierdoor rijpt het eitje  en als die niet bevrucht is menstrueer je (ik dus nu elke maand sinds juni)  
De 1e twee kinderen heb ik spontaan gekregen, wist ik ook niet dat ik PCOS had.
Hopelijk heb je hier wat aan.

Groetjes Kyra

quote: Lillian reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('07-10-2007 09:42:06'));

Hi suusie,
Ik snap je onzekerheid wat betreft het niet ongi worden helemaal. Al komt het bij mij door een andere reden. Ik geen bv en heb daarnaast de minipil geslikt en ben daardoor sinds de geboorte van mijn dochter niet meer ongesteld geweest...als je kraamvloeien niet mee rekend heb ik al 2 jaar niet gebloed. En tuurlijk dat is best handig maar nu ik zwanger wil worden toch best een beetje jammer. Je hebt geen vruchtbare data's waar je je aan kan houden. Vraagt je af je ooit nog ongi gaat worden. Of   je uberhaupt wel zwanger kan worden nog. En wat als je zonder ongi zwanger word is dat dan wel goed. Is het wel schoon enzo dan van binnen ( ongi was toch een manier om de boel van   binnen te reinigen??) Is dat dus wel goed voor een kindje, kan dat geen kwaad. Allemaal dingen die door mijn hoofd gaan
Ik wil je heel veel succes wensen en hoop dat je snel een rd of positieve test hebt.
Groetjes   Lillian

Hoi Lillian,

Tja, dat je nog borstvoeding geeft kan bij jou natuurlijk een reden zijn dat je ongesteldheid niet komt.
En dat 2 jaar al niet bloedden ken ik ook hoor.

Mijn laatste menstruatie is geweest 5 juli 2005,  toen ik zwanger van mijn zoontje bleek te zijn.
Heb 8 weken later een implanon laten plaatsen en daardoor dus ook niet meer ongesteld geweest.
Nu zijn we bijna 6 weken verder na het verwijderen van de implanon. Volgens de gyn zou ik meteen weer vruchtbaar zijn, dus ongesteld moeten kunnen worden. Maar nog steeds niks.
Van het weekend wel weer een vervelend gevoel in de streek van mijn eierstokken, maar dat had ik 3 weken geleden ook. Dit klopt overigens wel met mijn normale cyclus. Ik heb namelijk over het algemeen een cyclus van 21 dagen (tenminste tot voor mijn zoontje dan). Vond het daarom ook zo raar dat ik niet echt ongi werd. Heb daarna 2 veegjes bruinverlies gehad en dat was het.

Ach ja, ik wacht maar weer gewoon af. Denk ik klachten te hebben en niet ongi, dan zal ik over 2 weekjes wel weer eens een testje doen (1tje dan, want heb er al heel wat doorheen gedraaid nu met die onzekerheid).

Ik denk ook wel dat het misschien beter is om eerst 1x ongesteld te worden. Daar reken ik ook gewoon op. Ben er nog niet de eerste ronde bij geweest, dus dat verwacht ik nu ook niet.

Jij ook veel succes met zwanger raken!
En dat we met z'n allen maar snel een positieve test in handen mogen krijgen!

Groetjes Suus

quote: Kyra29 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('08-10-2007 13:58:12'));

Hoi Lillian

Ik werd na de laatste zwangerschap ook niet meer ongi.
Ben toen na 10 maanden naar de ha gegaan, zij stuurde me door naar de gyn.
Heb toen van de gyn medicijnen gekregen om een menstruatie te krijgen (zodat alles inderdaad schoon wordt). Het was toen ook flink veel, sorry hoor
De gyn legde uit dat je in ieder   geval 4 keer per jaar moet menstrueren, om alles schoon te maken, als dat niet gebeurd heb je op latere leeftijd rond de overgang meer kan op baarmoederslijmvlieskanker.
Door bloedonderzoek kwam ze er achter dat ik PCOS heb, dat houd in dat je geen eisprong hebt, waardoor je niet ongi wordt
Na 11 mnd mestrueerde ik dus dmv die medicijnen en 2 mnd later zelf spontaan, toen  2 maand later weer zelf spontaan, en toen na 3 mnd  weer door die medicijnen.
Sinds afgelopen juni slik ik medicijnen om een eisprong op te wekken, hierdoor rijpt het eitje  en als die niet bevrucht is menstrueer je (ik dus nu elke maand sinds juni)  
De 1e twee kinderen heb ik spontaan gekregen, wist ik ook niet dat ik PCOS had.
Hopelijk heb je hier wat aan.

Groetjes Kyra

Hoi Kyra,

Hhmm, dat is nu precies waar ik een beetje bang voor ben.
Ik weet wel dat ik 'pas' 6 weken geen implanon meer heb, maar voordien kon ik er de klok zo'n beetje op gelijk zetten iedere 3 weken.
Nu heb ik al wel 2x (3wekenden geleden en dit weekend) een vervelend gevoel in mijn eierstokken-streek gehad. Maar geen ongi.
Ik ben een beetje bang dat de verklevingen van de 2x KS (ben erg verkleefd ter hoogte van het litteken) ook ter hoogte van mijn eierstokken zitten nu.
Ik weet niet of dat dat kan, maar ik vrees er een beetje voor.
Ik weet natuurlijk niet of deze angst gegrond is, maar als ik dan zo jouw verhaal lees....dan krijg ik de bibbers. Ga misschien toch maar weer eens naar de gyn, vragen om uitleg (over een maandje of 3, als het dan nog niet op gang is).
Ik mag gelukkig zo een afspraak met d'r maken, ivm mijn kinderwens (omdat de 2 keren daarvoor ook niet alles geheel vlekkeloos is verlopen).
Eerst nog maar eens rustig afwachten.

Hoe gaat het nu met je Kyra? Wanneer is je NOD?

Groetjes Suus

quote: suusie reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('08-10-2007 18:21:52'));

Mijn laatste menstruatie is geweest 5 juli 2005,  toen ik zwanger van mijn zoontje bleek te zijn.
Heb 8 weken later een implanon laten plaatsen en daardoor dus ook niet meer ongesteld geweest.

Groetjes Suus

Na de geboorte van mijn zoontje bedoel ik natuurlijk, het staat er nu zo raar

Hai ik wil graag op die lijst maar als ik mijn naam er onder zet met streepjes erboven krijg hem dan niet zo als die nu is.

Hi Kyra,
Tja mijn niet ongi worden heeft te maken met de bv, tja ik kan de ongi's niet beinvloeden helaas. En bv schijnt juist weer goed te zijn om kanker te voorkomen. Maar ik hou het wel in de gaten als het te lang gaat duren neem ik contact op met mijn ha. Succes met zwanger raken!
Groetjes Lillian

Kind
-----------
kind
-------------
kind
--------
             ronde                nod
-----

Kimvg

dochter 4 jaar

dochter 1 jaar en
10  maanden

6

10 november

smaartje

dochter
(4  jaar)  

zoon
3 jaar)

2
3

mk
?

mel30

dochter
(4,5jaar)

dochter
(3 jaar)

3

ca. 20 sept.

NataschaP    

zoon
(2 jaar)

zoon
(11 mnd)

2

zwanger!

Mup01

Mamaloe                

Kyra

zoon
(5jaar)      

zoon (5 jaar)

Zoon (4jr)
dochter
(bijna 3)

zoon (2jr-10 mnd

Zoon (1,5jr)
3

13

5

14 oktober

denk 16 aug

10 of 11 okt

Glas-kraaltje      

Femmie
zoon (6 jaar)

zoon  (3 jaar)
dochter (4 jaar)

zoon (1 jaar)
1

-
zwanger!

Start in januari!

tessel

dochter(2jaar)

dochter(10mnd)

1

denkt 6 sept

melanie07

dochter(3jr)

zoon (1jaar)

-

start in januariIkke                                  zoon (4)                dochter (3)                   9                                                12 okt.

ik heb mezelf er ook even bij gezet. hoe dat zit me die streepjes, weet ik ook niet.

Terug
Bovenaan